Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-12 12:46:09 följande:
    När skrevs remissen?
    Jag fick remissbekräftelse 19/2 så vi bör bli kallade till någon gång i maj senast.

Jag ligger bra precis 2 veckor efter Macpau och hon har ju redan fått sin kallelse till den 22/4.
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-15 19:44:17 följande:
    Ni ska inte vara oroliga för sprutorna för det är piece of cake när man vet vad resultatet kan bli. Jag fick bara ett ägg av mina 12 befruktade till frysen men dock ett bra ägg. Återinförande i början av juni.
    Du hade rätt angående oddsen då mao, men nu vet ni i alla fall att ni har ett toppenägg då det är långtidsodlat och man behöver ju faktiskt bara ett i slutändan!
  • Stella Kardunn

Måste bara avreagera mig lite....

{#lang_emotions_yell} Varför får alla andra kallelser utom jag!!

...och med detta vill jag inte på något sätt säga att jag missunnar er andra att komma vidare i processen, bara att jag är lite frustrerad som alltid i ingenmansland mellan ÄL och mens....denna ständiga väntan, 2 veckor där man kastas mellan hopp och förtvivlan och lyssnar på minsta kurr från magen...

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-04-19 11:37:07 följande:
    Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.
    Jadå jag fick remissbekräftelse från Sahlgrenskas reproduktionsenhet (eller alien avdelningen som vi kallar den {#lang_emotions_laughing})

Jo kommer mensen som "o"planerat snart så ringer jag nog och kollar, men ska börja med att gräva fram förra brevet vi fick och jämföra tiden, men jag är rätt säker på att det var exakt 3 månader och att den kom max 2 veckor innan, vilket kan innebära att jag får den första veckan i maj.
  • Stella Kardunn

...får brevet första veckan i maj, menade jag såklart {#lang_emotions_dreamer}

men jag önskar att du har rätt Macpau så det kommer denna vecka!

• Stella Kardunn

Kallelsen har kommit!

17 maj är det dags, nu ska jag bara se om det är möjligt att få nybesöket före lunch så jag kanske inte behöver ta en hel dags semester.

• Stella Kardunn
    {#lang_emotions_undecided} Glömde numret till tidsbokningen hemma och verkar inte hitta rätt på hemsidan, någon som har kallelsen nära tillhands som kan inboxa det till mig?
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-04-21 08:59:35 följande:
    GRATTIS! Äntligen!! och på Norges nationaldag också... då kan du kanske fika med oss sen på eftermiddagen?  Har ju inte fått någon kallelse men pröva 031-342 28 71, det går till sekreteraren som har hand om IVF-kön. om inte annat kan de kanske ge dig numret där.
    Ha ha ja visst är det kul, min spontana kommentar till sambon var "oj då kanske vi får en norrman i slutändan" vilket jag tyckte var hysteriskt roligt, men inte sambon {#lang_emotions_dreamer}

Tack, jag hade försökt det numret ett par ggr också men blev bortkopplad hela tiden med ett automatiskt "tack för ditt samtal" *klick*, mycket irriterande! Men jag provade igen nu efter fikat och kom fram.

Det går däremot inte att boka om tiden till samma del av dagen, alternativet är 2 olika dagar, så det går jämt ut för mig. Hon sa däremot att gruppinformationen inte är obligatorisk på något sätt (vilket jag hört här förut) samt att allt utom filmen går att läsa sig till hemsidan, så det räcker att lämna provet på morgonen och sen komma till nybesöket på eftermiddagen. Så nu undrar jag med er som varit på informationen, är den värd en halvdag semester extra?

Ja blir det fika då ska jag kunna komma med också!
  • Stella Kardunn
    MissDrutten skrev 2010-04-21 09:43:46 följande:
    Negativt besked på testet... I början tog jag det bra men efter samtalet med Su har jag gråtit konstant. När hon började prata om vad vi kan göra nu så blev min första reaktion att jag skiter i det här.... Först försöker man naturlig väg i flera år sedan väntar man på behandling och där får man vänta och det växlar mellan hopp och förtvivlan. Det är tortyr och hur länge ska psyket palla med? Men jag vet ju att vi kommer försöka igen. Har ju ägg i frysen att sätta in men just nu är det bara tungt. Och ni är min räddning...för ni förstår...
    åh nej! missade ditt meddelande mitt i allt min stressande med kallelsen....vet inte riktigt vad jag ska skriva, men det är väl så att hoppet är det sista som överger människan och det är därför vi reser oss och fortsätter gång på gång...*styrkekramar*
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-04-21 10:39:14 följande:
    Hej tjejer! Inne en liten snabbis nu men kommenterar allt sen. Vill bara ge dig en jättekram MissDrutten men vi ska lyckas nån gång, även om det inte känns så just nu! Infomötet kan man lika gärna missa (min åsikt). Jag var den enda "singeln" där ;.). Det var 4 par till som verkade tycka synd om mig...hahaha. Iallafall: precis när allt var klart så meddelade bm att det inte blir några fler äp innan semestern...så alla ni (inkl. mig) som väntar på 1a möte kommer att få sätta igång igen i augusti...fan. Sen frågade jag om det med blastocyst men de odlar inte det (med vissa undantag). Reglerna är såna att man har rätt till 3 äp. Sen, oberoende av hur många övriga ägg man får till frysen, så är det bara max 3  fet försök per äp som gäller. Om man har flera ägg över vid sista fet så tinar de alla och kan odla blastocyst först då, annars går de ändå till spillo. Jag frågade varför de inte odlar så länge men de sa att statisktiken inte visar på att det skulle vara bättre. Sen sa hon snabbt & tyst att det är en ny, tidskrävande metod. Jag tolkar det som jag vill Kram alla fina, loggar in lite senare igen.
    Nämen va sjutton {#lang_emotions_yell} jag hade ju hoppats att hinna med en omgång före sommaren iaf, som jag misstänker att de flesta här hade hoppats på.

....statistik hit och dit, blaaa! vi har ju själva "sett" precis att av 12 fina ägg kan det bli ett kvar vid en långtidsodling, så varför inte göra så direkt, men det är väl ekonomi det handlar om i slutändan...men jag förstår inte varför man gör allt detta och sen inte gör det sista lilla som kan vara avgörande...känns som pengar i sjön i många fall.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?