Inlägg från: bubblan79 |Visa alla inlägg
  • bubblan79

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-05-05 20:24:22 följande:
    tack men jag mendade det här första brevet som man får hem där det står att remiss är mottagen (om jag förstått det hela rätt). hur lång tid tar det? (så att jag vet när jag ska ringa och kolla att de verkligen har skickat remiss)
    jag ringde dit efter 2 månader och undrade när jag skulle få min tid och då sa hon att hon precis satt och bokade in de nya och att vi stod på tur och en vecka efter så fick vi brevet med tiden.. brevet fick vi då ungefär 3 veckor innan vi skulle dit

cd1 eller cd21

fick förklarat att jag som ska nedregleras och har en normal cykel i vanliga fall skulle börja med nässpray på cd21
    så kanske om man bara ska ha sprutorna så kan man börja på cd1
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Macpau skrev 2010-05-05 20:32:22 följande:
    oj, här var det liv i luckan-härligt!bubblan- vad roligt, då har vi beräknad ÄP ca 1 vecka mellan varandra! Jag fick nästan maxdosen på drygt 400....chocka kroppen sa de . Spännande, spännande...Liffan- för mig tog det exakt en vecka från det att vi var hos läkaren och bestämde att vi skulle göra ivf, tills det att vi fick hem brevet. Där stod det att vi skulle bli kallade inom 3 månader och 1 vecka innan de 3 månaderna hade gått ut fick vi datum för intro/nymöte inför ivf.Hahaha....ja just det, jag kommer ju att "pausa" mitt i allt det spännande! Nä, jag får väl revidera mig lite och ta time out i juli bara då . Vill ju inte missa allt som händer här!
    ja just det,bekräftelsebrevet fick vi oxå ganska omgående efter den blivit skickad
  • bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-05 20:53:02 följande:
    Inte ännu, imorgon är det dags. Anledningen till att jag började på cd1 är att min cykel är oregelbunden, kan vara 28-36 dagar. Då vet man ju aldrig riktigt om man lyckas träffa cd21, alltså är det säkrast att sätta igång när mensen kommer. Jag visste inte ens att det inte var den vanliga varianten, blev förvånad när jag läste om att starta på cd21 här. Det jag inte förstår är att jag hinner bli lika nedreglerad fast jag sprayar en vecka kortare, kanske borde fråga om det.Ser fram emot bitch, whine, wine and dine om några veckor Jag har både spray och sprutor precis som du, bara sprutor blir korta metoden och den är inte standard på SU. Jag börjar med 125 puregon per dag.
    jaha du ser, ibland undrar dom om dom vet vad dom pratar om. tycker för det mesta att man får reda på mer här än inom vården hahaha

jag ska sprutamed 112.5, är det lågt?
    jag harju egen äl och ganska exakt cykel så kanske därför jag får lägre? vet ej men i vårt fall så är det manlig faktor occh dom kanske inte vågar ge mig mer.. sen vet man ju inte.. jag ska börja på detta men den dosen kanske höjs efterhand
  • bubblan79
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-05 21:06:54 följande:
    Hej tjejer, Läkarbesök på SU i dag då och de vill köra med långa metoden och menopur för mig för att se hur kroppen reagerar på det. Prova sig fram säger de men jag vill inte ha det så. Jag vill hitta en metod som fungerar för mig direkt. Vad ska ni andra spruta med?Äggplock v.33 eller 34 om mensen är hyfsat regelbunden så det verkar som många av oss ligger ganska lika i tiden. De måste få fullt upp i augusti
    jag fick gonal-foch vi ska få göra icsi
    haha tänk om vi satt brevid varandra i väntsalen?
    jag tittade mig allt omkring men visste inte hur du såg ut.
  • bubblan79

till oss sa dom att det fanns två olika läkemedel och de var ingen skillnad på  dom utan bara olika märken eller fabrikat

• bubblan79

varför spelar dosen mindre roll med gonal-f? enligt våran barnmorskavar det viktigt att vi ställde in sprutan och kontrollerade den noga att det var rätt dos på. det spelade stor roll och jag ska lämna blodprover som alla andra och dom kommer då se om jag ska höja dosen eller sänka eller om den är bra som den är så jag tycker det låter konstigt att du säger att det spelar mindre roll.

• bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-06 08:32:12 följande:
    Den spelar självklart stor roll, men det spelar mindre roll att jämföra mellan två olika preparat när doseringen inte är detsamma, hänger du med?Du nämnde en dos med decimaler vilket inte ens finns som alternativ med min dospenna, så det är ju lite som att jämföra alvedon och ipren..
    jaha ja då hänger jag med vad du menar, jag läste det inte alls på det sätter {#lang_emotions_smile}
  • bubblan79
    Tarda skrev 2010-05-06 19:39:57 följande:
     Asch, han har bara dåligt samvete för att det är hans spermier som är för få *stor ironi* Tror inte de svarar i telefon på kristi flygare förresten, jag har försökt på nån annan röd dag o kom till en svarare tyvärr.
    hahahah kul att höra.. samma här fast min man vill ta sprutorna på mig och det får han gärna eftersom jag är spruträdd.
  • bubblan79
    Liffan skrev 2010-05-07 09:00:34 följande:
    Godmorgon tjejer!Äntligen fredag! har ni några trevliga planer för helgen? själv blir det en helg på hemmaplan vilket ska bli jätteskönt. men har en massa trevliga saker inplanerade som mestadels innefattar bubbel, vänner och god mat.Kram
    ja de flesta tycker väl att det är trevligt med helg, denna helg blir jättetråkig. jag jobbar varannanhelg och denna helgär jag ledig men då ska mannen bort så jag får vara hgemma själv.. kanske ska satsa på lite bubbel jag med
  • bubblan79
    Vårblomman7 skrev 2010-05-07 16:30:06 följande:
    Heja er tjejer! :)Vi har precis fått veta att vi inte kommer till att starta innan sommaren. Så här blir det en sommar utav längtan och väntan.Funderat mest kring hur mycket tid det här tar av ens likv egentligen. När man väl startat så blir det väl ännu mer.Hur har det gått för er med jobb etc? Har ni behövt ta ut mycket ledighet pga alla läkarbesök etc? Har ni berättat på era arbetsplatser? Hur blev reaktionerna, stödet?Nyfiken!!!!     Kram
    Ja usch jag bävar för ruvartiden. snacka om 18 jobbiga dagar, det kommer kännas som år
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?