Inlägg från: bubblan79 |Visa alla inlägg
  • bubblan79

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan hej.. jag sitter och väntar på första mötet på sahlgrenska för ivf nu.. har gått igenom alla utredningar och provat hormoner och allt möjligt vilket inte hjälpt så äntligen fick vi vår remiss till ivf. inom 3 månader skulle vi få en tid står det i brevet och det är nu 2 månader kvar.. får se om vi hinner innan sommarn men det hoppas jag..

Kul att höra att det är 9 försök.. jag har funderat lite på hur det funkade för jag hörde att man får tre försök bekostade men förstod inte hur dom menade att de försöken räknades...

En sten har lättat från mitt hjärta nu när ivf-cirkeln är i gång.. det känns så skönt att inte behöva pricka äl längre eller bli sur när mensen kommer.. haha inte för att man inte försöker pricka äl men.. pressen är inte lika hög längre och det känns jätteskönt

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    Macpau skrev 2010-02-25 19:11:49 följande:
    hej bubblan! Förlåt att vi helt har missat ditt inlägg-du är jättevälkommen hit om du vill hänga på :). Visst är det underbart att man känner att den där pressen att lyckas har lättat lite...för om jag fick välja så skulle jag inte ha sex på braaaa länge!!Nu när vi är ett gäng så vill jag slå ett litet slag för vår andra tråd, där vi kan fylla i vår bakgrund och se hur vi ligger til i ivf karusellen. Jag ska föröska förbättra den lite så det blir mer överskådligt (som någon gjorde så fint i denna tråden). Länken finns i presentationen i trådstart högst upp:=)
    haha jag har ju gärna hur mycke sex som helst men inte på bestämda tiden, fy va oromantiskt.. i början gick de väl bra för då var de ju spännande men sen har det ju gått över till mer eller mindre tvång.. speciellt när man ätit pergo för man äter ju det bara för att kunna bli gravid en dag i månaden liksom och får man inte till det då så har man ju ätit det helt i onödan.. såååååååå skönt att den tiden är förbi
  • bubblan79
    MaMaS skrev 2010-03-11 15:14:05 följande:
    Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen.  Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna  HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!!  Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
  • bubblan79

hej jag har inte skivit här på ett tag nu för jag har känt mig ganska nere..
    i höst efter alla undersökninar så sa läkaren till mig att jag skulle ta pergo 4 månader och efter det om det inte tog sig så skulle han skcka remiss för ivf på sahlgrenska. ja nu tog de sig inte och vi väntar på tid, senast 4 maj.. problemet är att jag innan pergon låg på bmi gänsen och när man ska genomgå alla behandlingar så får man inte banta sa dom.... jättebra eftersom pergon fick mig att gå upp 7 kilo på tre månader.. jag skippade 4e månaden för jag klarade inte av dom mer.. nu ligger jag alltså över bmi gränsen. om jag nu får min efterlängtade tid för ivf och dm nekar pga min vikt, vad gör jagdå? kan dom neka mig? mår jättedålgt av detta.

• bubblan79

gud va kul.. vilket lyckligt besked

• bubblan79
    Macpau skrev 2010-04-10 17:16:21 följande:
    Hejsan tjejer! Hoppas alla har en bra helg. Själv har jag som mål att inte ens gå utanför ytterdörren...de nästkommande 2 veckorna och helgerna är helt uppokade så nu laddar jag batterierna:) Vad underbart!!! Jättebra att höra hur du upplevde äp. Då ka kanske jag & Försöker79 slappna av lite... Håller tummarna för dig att det blir en massa dugliga ägg av toppkvalitét. Vad trist att få alla möjliga biverkningar, speciellt där symptomen är desamma som vid en graviditet...fast du kan ju försås vara det!! Några dagar till, sen får du testa. Sjukt spännande!!
    jag äter nyttigt och jag tränar.... äter inte godis.. jag har vart överviktig sen 8 års ålder och väntar nu på remiss för gastric bypass.. jag kan helt enkelt inte gå ner men upp jävligt fort.. har kämpat med min vikt i över 22 år och det finns inget som hjälper.. om jag nu inte ger upp mitt liv och springer i skogen 15 timmar om dagen så tycker det vore taskigt om dom sa nej nu när dom sjuälva bestämt att jag ska äta hormoner trots att en biverkning är viktökning
  • bubblan79

usch då-.. ja d¨å är det väl bantning som gäller.. jag tänker ju absolut inte komma dit och dom nekar mig.. helkur nutrilett igen då alltså..

• bubblan79

idag fick vi våran tid till sahlgrenska.. 5 maj ska vi på infomöte, mannen ska lämna prov och sen var det läkarmöte..

ni som gått igenom detta, vad händer på infomöte och läkarmöte?

• bubblan79

tack för era svar.. vi har fått remiss till sahlgrenska och som jag förstod det så kommer man igång direkt efter infomötet..

hörde nånstans att man skulle få nån nässpray och ta sprutor men vet inte om det stämmer

• bubblan79
    Stella Kardunn skrev 2010-04-12 12:58:44 följande:
    Jag fick remissbekräftelse 19/2 så vi bör bli kallade till någon gång i maj senast. Jag ligger bra precis 2 veckor efter Macpau och hon har ju redan fått sin kallelse till den 22/4.
    våran skickades oxå i februari och vi fick våran tid idag, den 5 maj
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?