Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Det är visst väldigt olika mellan olika ställen hur man gör med odling. Vissa har någon poänggrej som gör att de säger att de ändå hittar det bästa ägget. Ja det är ju en hel vetenskap det där. Men vi alla kämpar ju och kommer inte ge oss i första laget. Statistik är bara statistik.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer.
    Har inte känt någonting efter äggplocket men idag kommer världens blödning. Blir så klart orolig och ringer till slut till jourläkaren. Ha ha stackarna de måste få massa frågor från nybörjare. Hursomhelst så tror han att det är mensen som kommer redan. Ja mängdmässigt så är det samma som mens. Nu hoppas jag verkligen på det för då blir förhoppningsvis ägglossningen tidigare också. Ja man ska inte ropa hej än. I morgon får vi reda på om några av våra 12 ägg klarar sig till nedfrysning. Sen ska de ju tinas upp igen och allt så det är fortfarande många steg kvar. Det tar på ens psyke det här.

• Lycklig vill ha mer
    bubblan79 skrev 2010-04-14 09:08:00 följande:
    om man får 12 ägg vid första försöket som delar sig som dom ska.. använder dom alla dom 12 innan man går på försök 2 att plock ägg?
    Vet egentligen inte men jag tror de gör ganska många försök på frysta innan man får börja om med nytt IVF. De frysta ska ju vara "godkända" att sätta in och därför bör de ju vara lika bra som färska.
  • Lycklig vill ha mer

Ni ska inte vara oroliga för sprutorna för det är piece of cake när man vet vad resultatet kan bli.

Jag fick bara ett ägg av mina 12 befruktade till frysen men dock ett bra ägg. Återinförande i början av juni.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-04-16 11:03:11 följande:
    Du hade rätt angående oddsen då mao, men nu vet ni i alla fall att ni har ett toppenägg då det är långtidsodlat och man behöver ju faktiskt bara ett i slutändan!
    Ja det räcker ju med ett men visst hade det varit skönt att ha några fler att ta av. 50/50 chans till graviditet nu. Det är det bästa oddsen för ett embryo så nu hänger det bara på min kropp att den vill ta emot det.
  • Lycklig vill ha mer

Vet ni om de uteslutande gör långa metoden med spray och sprutor på SU?
    Jag har ju redan kört en kortvariant och vill hellre ha det. Men det får man väl ta med dem när man får komma på besök.

• Lycklig vill ha mer

Vet inte vad som är mest kostnadseffektivt egentligen? Den korta metoden tar ju bara knappt två veckor och den långa betydligt längre. Ha ha ja det säger ju sig självt på namnet så det kanske kan vara så att man kör den längre för det är lättare att planera. Då vet de ju någon månad framöver hur mycket äggplock osv de har. Jag hoppas dock på den korta igen. Med den korta får man ut färre ägg och eftersom jag hade 30 blåsor förra gången vill jag ju liksom inte ha fler än så.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer,
    Idag blev jag moster till en liten tjej. Barnlösheten gör sig extra påmind då men det ska bli mysigt att få träffa den lilla.

• Lycklig vill ha mer

Jag ser att jag har glömt att meddela att även jag ska till SU den 5:e maj. Däremot hoppar vi introduktionsmötet på morgonen då vi redan gjort en IVF och barnmorskan tyckte därför att vi inte behövde gå.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Jag tror faktiskt att Carlanderska har semesterstängt också men jag är inte säker.

Jag håller med om att det är sjukt att man i april får besked om att det inte går inför sommaren och sen så håller de stängt många veckor för att sedan börja om efter semestern. Hur många står inte i kö då? Det känns inte så himla bra.

När det gäller privata försök så finns det ingenting som säger att man inte får ha gjort något privat försök. Jag satte upp mig i kö till landstinget och privat samtidigt och det är helt ok. Vi kommer gjort minst ett privatförsök eventuellt till och med två innan vi får tid hos landstinget efter sommaren. Det enda som gör att man inte får hjälp via landstinget är väl om man redan har barn.

Jag känner mig dock kluven inför mina landstingsförsök då det verkar som de inte långtidsodlar äggen. Jag fick ju 12 ägg som såg bra ut dag 2, då de flesta fryser in embryon och endast 1 av dessa 12 klarade sig i långtidsodlingen. Tänk om jag får en massa embryon till frysen om ET inte funkar på SU. Sen gör de tre FET försök på varje IVF omgång har jag för mig och det blir ju månader med hopp och förtvivlan.
    Har hellre färre i frysen med betydligt större odds på. Hmm hoppas att ni förstår vad jag menar. Dessutom så gör de nästan uteslutande den långa metoden på SU för att kunna planera bättre och jag trivdes så himla bra med den kortare. Självklart är jag jätte tacksam för att det finns gratis försök på SU men vi har nog nästan bestämt oss för att köra ett IVF försök till om mitt FET inte funkar och om vi hinner före semestern så klart.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?