Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-08-04 10:30:12 följande:
    Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka från SU och allt gick bra-tog sprutan själv! Jag blev allt lite skakig och någon tår föll, men det gick bra till slut ändå. Fick träna på att öppna glasampullerna och blanda all pulver. Jag fick en isbit att hålla mot hullet och efter ca 1 minut så var det bedövat-och kändes knappt! Rekommenderar....

Är satt på en trevlig liten dos med 375IE de första två dagarna (5 flaskor) och sen ska jag ner till 300IE (4 flaskor). Dag 5, d.v.s på måndag ska jag in och lämna blodprov för att se hur allt ligger till. ÄP, om allt går som det ska, är v.33.

Kissie-skulle vara jättekul om du kunde haka på!

kramar
    Härligt att det gick bra. Vad är det för någonting som du sprutar?
  • Lycklig vill ha mer

Macpau: Härligt att sprutandet gick bra! Kommer gå lysande. Menopur har jag också så det är ju bra att du testar den lite först

Ang fika så hoppas jag att ni har det super trevligt men det blir tillräckligt med åkande till Göteborg för mig det närmaste så jag tackar vänligt nej den här gången också.

Igår fick jag en liten liten blödning, på informationslappen står det att de flesta som startar på dag 1 inte får någon blödning så jag blev väldigt förvånad. Är på min spraydag 14 idag. Jag får väl fråga dem på tisdag då jag ska på besök, känns ingen idé att ringa på måndag och kolla när jag ändå har tid på tisdag..

Är det någon annan som blir anfådd och super trött när man anstränger sig. Antagligen är det min super dåliga kondition som visar sig men jag kan ju alltid skylla på sprayen. Idag gick jag typ 4 trappor upp och trodde jag skulle dö eller nått när jag äntligen nådde en kompis dörr Träningen ligger nere under tiden ivf processen är aktiv för min del. Blir lite promenader och så men annars är jag lat och hoppas att kroppen mår bra av vilan. Hur gör ni andra?

Massa kramar!!!

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-07 19:41:32 följande:

Hallå i tråden!

Liffan-ring dem och kolla om de ka skriva ner ditt namn, ifall det skulle bli ett återbud? (om du kan det, med jobbet då, förstås)...

Jag sprutar ju en monsterdos, men är faktiskt riktigt orolig över att mina ägg inte växer/inte finns några ägg...jag känner knappt nånting! Ska det inte göra det?? Jag som var så orolig för överstimulering...tji fick jag. Jag kanske har hamnat i klimakteriet redan?? jag vet ju att min äggreserv inte är så bra...(stoppa mig innan jag målar upp ett mardrömsscenario).

Sorry tjejer, ingen bra dag idag

Hoppas alla har en bra helg & kram på er alla. Ni är bäst.

Visserligen hade jag ingen super monsterdos men jag kände ingenting i magen när jag sprutade förra gången och då hade jag ändå 30 full mogna äggblåsor det sista så det är säkert fina ägg i magen ska du se.

Har du fått tider till ultraljud eller tar de blodprover först för att se hur du reagerar på behandlingen?
  • Lycklig vill ha mer

Macpau: hur funkar det med provtagningen på SU?

När jag var på första mötet fick jag hem små provrör så jag skulle ta blodprov hemma och skicka under deras semester. När jag sen ringde för att planera in lite mer exakt pga min oregelbundna mens så sa den barnmorskan som jag pratade då att eftersom jag ändå fick tid i morgon så kan de lika gärna ta blodprovet då och analysera och sen höra av sig om det är dags att börja spruta.

Ja ja det löser väl sig i morgon, tycker det är lite rörigt när en person säger en sak och sen säger en annan något helt annat.

• Lycklig vill ha mer

Grattis Liffan vad härligt att du fick komma redan nu!!

Macpau: jag hade väldiga äl flytningar senast och det var helt ok sa de då men man överanalyserar ju precis allting. Hoppas de ger dig bra svar idag och att ultraljudet går bra.

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-10 13:33:17 följande:
    Hello tjejer,

josåatt....det gick inte så bra. Det fanns 4 blåsor för plockning, eventuellt 2 till. 4 ägg...herregud vad jag grät och jämrade mig att jag hamnat i klimakteriet...stackars utbytestudenten som var  med och inte förstod engelska.han bara satt och stirrade på mig. 

Läkaren sa att det inte var optimalt, nej, men att vi måste se framåt. Just nu är jag väldigt ledsen. Ska bli skönt att träffa er imorgon. Planerat ÄP på måndag morgon. Om det finns 2 bra ägg till på onsdag så ska de köra på det... De tar väl vad de får
    Men du. Trodde du skulle ha massor av ägg när de tyckte att det var ökad aktivitet eller vad du nu skrev. 2 ägg är bättre än 0 ägg och det behövs bara ett topp-topp ägg. Om du nu behövde något positivt.

Här kommer negativa mig: Jävla skit att man går igenom allt det här och så blir det inte som man vill. Tycker att du får jämra dig idag men hoppas att blåsorna växer bra till på onsdag!! Det är väl onsdag nästa vecka som det handlar om och då kanske det har kommit till någon extra....
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-10 14:21:43 följande:
    Tack alla underbara, stöttande tjejer! Vad skulle jag gjort utan er?

Ska tycka lite synd om mig idag och ta nya tag imorgon igen! Detta ska gå!

Hoppas alla mår bra. Har inget fungerande Internet hemma så vi hörs imorgon igen- och ses!

kramar
    Förresten varför får du sån superdos och Menopur på första försöket? Jag ska ta 150 enheter alltså 2 kapslar, hoppas det räcker för att hålla på att blanda och ha sig det tar ju lite tid.
  • Lycklig vill ha mer

Nedreglerad och klar. Fick precis samtal om det. Börjar med menopur i morgon.

• Lycklig vill ha mer

Jag tror att vi är ganska vana vid lite bakslag eller att saker inte går som vi tänkt det så vi har lärt oss att man får bryta ihop och vara arga och deppiga en dag och sen så kommer vi tillbaka.

Men precis som de andra säger så är förhoppningsvis kvaliten på dina ägg bra, jag fick ju ut 16 ägg senast och bara ett var dugligt på grund av dålig kvalitet. Hellre kvalitet före kvantitet!!

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-08-11 10:40:48 följande:
    Hej!

Macpau: vad skönt att det känns bättre idag - vilka överlevare vi är!! de är allt lite slarviga på SU måste jag säga (även om jag för tillfället är väldigt vänligt inställd till dem).

Miss Star: det är bara att höra av sig!

Ja, då var det första besöket avklarat. man har ju lite koll sedan tidigare på vad det handlar om (tack för det!) så det var ju inga stora nyheter. ska börja med spray i oktober och planerat äp i vecka 45. som väntat m.a.o. Jag ska spraya med Suprecur och spruta med gonal-f, 150 enheter (vad det nu kan vara för några). vi hade en väldigt trevlig läkare som var lättsam och som vi satt och skämtade lite med. så ett bra besök!

Ska bli så trevlig att ses!!!

Kram
    Gonal-f 150 enheter är en ganska standard dos och Gonal-f är ju väldigt lätt att använda så det kommer gå toppen! Skönt att även ni har fått ett datum att sikta på!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?