• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-02-05 09:53:21 följande:
    Jag hade 23 och vad jag har kunnat läsa mig till ska man helst ligga över 28-30 för att det ska vara ok. Så tror du hade 66 och det är ju isåfall jätte bra.  Men jag får väl ta upp detta på sahlgrenska och fråga vad dom tycker.  Idag kom iallafall skitmensen igen. Inte nog med att man fått svart på vitt att man inte blivit gravid denna mån heller, man ska även behöva sitta med mensvärk. Ibland älskar jag att vara tjej 
    Visst är mensen den ultimata örfilen...jag är inne på dag 3. Det är egentligen bara den första dagen som känns tung, allla drömmar som krossas.

Det där med pogvärde...jag har aldrig fått veta var jag ligger. För jag antar att de gör det i samband med fert.utredningen på SU?

Kram
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 10:55:17 följande:
    Åh, vilken underbar dag detta är (fast jag har mens) Vi har fått en tid hos SU!!!!!   Nån mer som fått det?
    Va??? Har du!!!!! Åh...vad spännande:)

ok, då beräknar vi SU:s ungefärliga kötider: När var ni där/ringde och ställde er i kön?? Exakt datum tack
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 10:55:17 följande:
    Åh, vilken underbar dag detta är (fast jag har mens) Vi har fått en tid hos SU!!!!!   Nån mer som fått det?
    Glömde fråga-vilket datum har ni fått??
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 11:55:13 följande:
    Ja, jag är helt överlycklig idag Tänk att nu är vi på väg, nu har man en datum att se fram emot.  hahahaha, tyvärr kommer jag inte ihåg exakt datum, men vi var hos gyn i början på dec och det var han som skickade remissen till sahlgrenska, så sen dess har vi stått i kö.  När ställde ni er i kö?
    ok, nu ska jajg räkna lite då.... *gnuggar händerna*  så det tog säkert en vecka innna ni kom in i systemet på SU, sen var det jul & nyår...säg 2 veckor, sen är det ca 5 veckor...så typ 7 veckor från början till bestämt datum??

Vi har väl tyvärr väntat i ca 2 veckor...så typ 5 veckor kvar innan brevet dimper ner i min brevlåda-tack vare min briljanta slutledningsförmåga

När ska ni dit?

Åh vad spännande:). Du får vara gängets testperson!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 12:34:14 följande:
    vilken uträkning du gjort Jag räknade också lite och tyvärr kommer det vara 10-11 veckor från remiss till vi ska dit. Sen har det ju i och för sig varit jul/nyår som nog gör att det kanske tagit nån extra vecka.  Har ni fått något brev att din man ska göra ett spermaprov? För det fick vi efter bara nån vecka.  Trevligt att få vara gängets testperson, så får jag ställa alla dumma frågor och ni är fullärda innan ni kommer dit 
    äh vad faaaan...det är ju evigheter:( Men, men- det rullar väl på antar jag.

Ja, men du får ställa dumma frågor till OSS-som kan än mindre. OCH du får berätta för oss/informera...du kommer snsrare att vara en "frågepanelexpert"

Min sambo lämnade spermaprov i samband med utredningen och allt visade ok (förutom att det var lite lite tycke de. Han missade lite där i början. Han var irriterad och meande på att det borde ha varit en bred burk, inte ett smalt provrör att behöva pricka) -men om ni också har genomgått en, så kanske man ska göra ett sånt till? De kanske vill kolla en gång extra på spermakvalitén, om det krävs icsi (tror jag det heter).
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 12:42:02 följande:
    oj, såg nu att jag skrev fel gubbe skrev  skulle vara  så fel hela meningen kan bli bara pga fel gubbe
    hahhaa...ett i-landsproblem
  • Macpau

Hej tjejer!

Hur är det med er alla?

Idag fick jag ett brev från SU att remissen är mottagen och att vi kommer att kallas dit inom 3 månader.

Jag ringde SU och frågade lite om köerna...sjuksköterskan sa att de har lite kortare väntetider till ivf än dessa 3 månader som är angivet...hoppas på april någon gång. Våren-perfekt för nya äventyr!

Jag misstänker att de närmaste veckorna kommer att släääpa sig fram, dock.

Kram & trevlig helg.

• Macpau
    Kissie skrev 2010-02-08 16:50:08 följande:
    Hejhej på er. Idag kom samtalet från läkaren som vi väntat på där han ville veta om han skulle skicka en remiss till Sahlgrenska, haha jag var så nervös när telefonen ringde så sambon fick ta det. Men han sa att vi nog inte kommer få starta upp förren i nov/dec. Stämmer det..?Hade ju så hemskt gärna velat starta upp i september menmen skönt att det är inskickat nu.. kanske går lite snabbare ändock... Så nu är det helt enkelt så att man skall gå och vänta på kallelse till det där första mötet.Hej hopp på er..
    Hejsan!

men gud, varför skulle det ta så lång tid för er? Fick ni nån förklaring? Vi behöver iof inte skicka nån remiss, då vi går på utreding på SU, men vi sattes upp i kön först för 2 veckor sedan och läkaren räknar med att vi ska ha hunnit med ett första ivf försök innan somaren (den långa metoden på ca 7-8 veckor totalt).

Hur är det med er andra då?

kram
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-06 23:26:38 följande:
    Hej i tråden!Mamma har varit på besök så jag har varit frånvarande i några dagar. Kul att se att ni får en massa kallelser!! Det blir så verkligt när man har ett datum i kalendern... Vi ska dit i slutet av februari och även om det bara är för avslutande utredningssamtal så känns det bra att ta ett steg framåt! Idag har jag shoppat och spenderat alldeles för mycket pengar men åh så fina fynd jag har gjort på rean, trots att jag måste varit sist ut av alla. finfina grejer!!Kram på er alla!
    Slutet på februari...det är snart det med ;). Då ligger du ca 3 veckor efter mig, om de ställer er i ivf kön i samband med det sista besöket...spännande Liffan!
  • Macpau
    JaMA08 skrev 2010-02-06 13:30:53 följande:
    Hej tjejer:Kul att en del fått till SS och en del av oss väntar lite, jag tycker tiden fram tills mars går fort men samtidigt så sakta. Bör väl få en tid snart, de brukar skicka datum några veckor före besöket. Jag är så jä*la spänd! Så det är kort väntetid till själva IVF??? Låter bra, men vill ju liksom sätta igång och bli en ruvare *L*Själv gåt vikten nedåt, har nu gått ner 3,5kg på 4veckor och har nu ett BMI på 35,9 och SS kräver ju BMI 35 +- något så det känns superbra. Men jag ska dock fortsätta.. Hoppas att ni har en bra helg.. Kram
    Vad duktig du är med vikten! Måste vara en lättnad att känna att du är "inom ramarna".

Kram & kämpa på!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?