• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej på er tjejer,

Kikar in och kollar läget...

Macpau: Skönt att höra att du mår bra! blev lite orolig när du var borta så länge. fy fy!

Vitsippa: hoppas att du mår bra!! tänker på dig!!

Miss Star: hur har det gått med att börja spruta igen?

jag mår bra i ruvandet. lite för bra - känner inte ett dyft. så det känns inte heller så hoppfullt kan man säga. men men, det visar sig med tiden. kan iaf konstatera att min lilla resa fyllde sitt syfte - det blev inte mycket tid att tänka på ruvandet. även om jag inte tycker att det har varit så jobbigt hemma heller. ibland undrar jag vad det är för fel på mig, varför jag inte mår sämre och blir mer påverkad psykiskt... ja, ja, aldrig är man nöjd.

ha en trevlig helg!!

• Liffan

Tack Miss star, det var fina ord .

tyvärr verkar mensen vara på ingång här. jag blev jätteillamående i fredags em vilket höll i sig till lördag em men sen blev det bättre och istället kom det lite brunt. idag har det kommit lite rosaaktigt. svårt att veta med proggisarna men känns som att det är mensen som är på g iaf. tänkte att jag testar på onsdag som planerat men inga större förhoppningar. och nu är jag inte så tuff längre, vilket känns ganska skönt. grät lite igår och har känt mig sorgsen och nere idag. vill mest krypa upp i sambons famn... jag vet ju att det inte behöver vara mens men det känns verkligen som en helt vanlig mensvärk.

hoppas ni har haft en fin helg!

• Liffan

Hej tjejer!

Macpau: javisst är det vackert! men lite halt och moddigt... status Q på mensen, dvs. fortfarande lite lite brunt. men det har inte kommit igång något så hoppet är inte helt ute. 10 % hopp kvar. sambon har 50 % hopp kvar. det är gulligt tycker jag.

hoppas nu andra mår bra!!

ska bli mysigt med lite AT snart igen!!

• Liffan

Hej,

Tarda: vad trevligt att se dig här!!

Miss Star: vad sa testerna nu då? bibehålen dos? ökning? sänkning? vad är anaysen?

Tänker också på Vitsippa! kramar till dig!!

ja, testet gick väl sådär... oklart kan man säga. jag vaknade tidigt och gick upp och gjorde det. doppade för säkerhets skull två test. när det inte hade gett något positivt utslag efter ca 30 sek gav jag upp och gick ut från badrummet. kom tillbaka ca 7 minuter senare och då var båda positiva. men man ska ju läsa av dem inom fem minuter och det känns som att de som får plus får det rätt snabbt på stickan. så jag vet inte jag... har inte heller någon större testerfarenhet, har ju typ aldrig tagit ett gravtest förut så jag vet inte hur de brukar reagera. summa sumarum är iaf att jag idag inhandlar ett dyrt test eftersom det känns mer pålitligt och testar imorgon igen.

vad tror ni mer erfarna testare? ni behöver verkligenen inte peppa mig utan säg som det är. mina förhoppningar är rätt läga ändå. 5 procent förhoppning kvar tror jag. .

Varning för känsliga läsare! Macpau: kan inte du komma med lite mer ingående information om dina bruna flytningar? var det progesteronrester färgade bruna bara eller var det någon liten slemhinneklump ibland? jag upplever att jag har pyttesmå slemhinneklumpar... det känns inte bra.

älta, älta, älta . i vilket fall är jag redo för nya tag om så skulle behövas.

ha en fin dag!

• Liffan

Ja, båda blev positiva. det känns bra. har inte tagit mer då jag tänkte att morgonurinen var slut och om det var så oklart ändå så ville jag inte riskera fler oklara test. är på TD 14. och ja, trådar, precis så jag menar. hm, 10 procent igen då...

• Liffan

Tog ett test nu på kvällen också, ett billigt. det ser bra ut!! det verkar ha gått vägen. sambon tyckte att det var svagt så han kan inte riktigt glädjas förrän vi har tagit dyrt test imorgon bitti. men jag tycker att det ser helt ok ut.  men tar ett imorgon också. whiiii läskigt och kul!
  • Liffan

Åh Vitsippa, vad skönt att höra från dig!! låter lovande att de avtog och jag hoppas innerligt att det ska se bra ut på fredag! tråkigt att du inte kan komma men å andra sidan blev jag så lättad att höra av dig att jag inte riktigt kan bli arg för att du bortprioriterar oss . en massa kramar till dig!!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-11-24 20:26:54 följande:
    DET DÄR min vän, är ett positivt graviditetstest!! {#emotions_dlg.flower}
    Puss på dig!! jag tar emot grattiset redan idag!!

tack vitsippa!!
  • Liffan
    Vitsippa76 skrev 2010-11-24 20:36:49 följande:
    Ja, lite läskigt är det att dra sig ur, man vet ju vad som kan hända... Jag kanske får baka lite extra tårta så att det räcker även till galningarna i svarta trikåer som smyger i trädgården...Flört
    Ah, det är kanske det vi ska göra. byta venue helt enkelt! om inte Miss star hade blivit så ledsen bara. och sen har ju Tarda den där kupongen också. men man vet aldrig... tycker nog att du kanske inte ska slappna av alltför mycket
  • Liffan

Tack tjejer! Känns så overkligt. Hade lite svårt att sova igår. Jag är ju fullt medveten om att det är mycket som kan hända men just nu är jag bara så glad att vi kan bli gravida. Låg och funderade på allt från hur man skulle lägga upp sommarledighet till vart man ska gå på mvc. Såg att barnmorskegruppen hade någon särskild för ivfare. Ni förstår: många saker som man inte behöver fatta beslut om nu...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?