• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka. Allt gick kanon, kände ingen smärta alls. Då jag var rädd innan så fick jag en sömntablet innan, som gjorde mig dåsig. Sen när jag la mig i stolen så sprutade de in det där morfinliknande preparatet och frågade om jag behövde en dos till, men det räckte med en dos. Så jäkla skönt!

Fick tyvärr inget jättebra resultat, men det blev 6 blåsor och 5 ägg. Får se på onsdag hur det har gått. Med facit i hand (och om det inte känns värre än så här, så är jag laddad inför nästa omgång, om detta skulle skita sig.

Kram på er alla och tack för all peppning

• Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-16 09:46:32 följande:

Macpau: Lycka till på äggplocket. Alla håller tummarna så klart! Vi är jätte nyfikna på hur det går så hör av dig när du orkar.

Blodprov på SU idag igen, får väl se vad de säger den här gången. Eventuellt var de inne på att sänka dosen igen.

Håller tummarna att de hittar den perfekta dosen för dig!
    Stella Kardunn skrev 2010-08-16 10:48:07 följande:
    Jag förstår dig, kan själv inte skaka av mig känslan att de gör lite väl mycket på rutin ibland utan att egentligen ta hänsyn till personen. Visst har dem jag vet mest om fått olika doser, lite varierande märken osv...men det verkar mest ha att göra med vilken läkare man fick träffa snarare än individen som sådan. Dessutom verkar det vara helt okej att ta första försöket som en test, där man höftar till något och ser hur det funkar, trots att man inte uttalat säger det till oss som mottagare av behandlingen.

Usch nu blev jag sådär negativ igen, ska skärpa till mig och istället vara glad och tacksam över att vi faktiskt får 3 försök, att vi omfattas av vårdgarantin och att man träffar så många trevliga personer på vägen....och förhoppningsvis blir vi ändå gravida allihopa i slutändan.
    jag håller med, det blir ofta väldigt personligt och man får säkert helt annorlunda behandling, beroende å vem man får som läkare. Men även jag är tacksam över 3 försök. stor kram

Liffan- kul att ni hade en lyckad helg! Du verkar vara en tjej med många järn i elden .

kramar till er alla!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-16 11:51:41 följande:
    Va roligt att det gick så bra med själva ingreppet och du ser det var några fler blåsor som gömde sig där bakom

Du ska se att de växer till sig fint tills på onsdag!  Förresten, när på dygnet fick din man lämna sitt bidrag nu när du var där direkt på morgonen? För de ska väl hinna fixa i ordning dem lite också om jag förstått det rätt?
    Jag var där 7:30, hade tid för ÄP 9:30 och mannen lämande sitt idrag kl. 10:00. Då var jag redan klar och satt på rummet och åt en macka. Ja, det var 2 små rackare till (1 med ägg i) som låg & kuckilurade där . Tack för din uppmuntran när jag kände mig vääldogt ynklig för ett par dar sen

LVHM- vi hade parkering fram till 12:00 och jag minns när vi var på väg hem (trots att jag var hög fortfarande, formodligen) då att det var drygt 1 timme kvar på p-kortet, så gav jag bort det till en annan som kom...så vi var därifrån innan kl. 11! Vi ska dit på onsdag kl. 13:30 (om de inte ringer innan dess pga ingen befruktning). Så nu vill jag för ovanlighetens skull inte bli uppringd från SU ! Håller tummarna jättehårt för dig-snart är det din tur!

Liffan- ja, det känns faktiskt helt OK, trots att resultaten kunde varit bättre. Hörde ett par prata på su, och dettavar deras 2a försök-de hade fått ut 11 ägg 1a gången, men bara 1 ägg hade befruktats, så det visar på att det kan gå precis hur som helst. Än har jag inte gett upp . Skulle detta misslyckas så vet jag att mina resultat var bland de sämre/under snittet, men absolut inte katatrofala.

JaMA08- jag hade det likadant under spolningen-tror det var fler i tråden som hade det likadant, men detta var faktiskt mkt smidigare, i jämförelse. Hoppas det hjälper dig lite...

Nu börjar morfinet släppa och mesvärken/stickningar i livmodern börjar kicka in, men absolut inte farligt. Som mesvärk ungefär.

Kram på er alla och tack för att ni finnsHjärta
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-16 14:46:00 följande:
    Nu till lite ingående frågor
    Var du tvungen att gå på toa och kissa innan du fick åka hem? På Carlanderska var de väldigt noga med det och därför blev jag kvar lite längre trots att jag kunde stå upp   Det var nämligen inte så lätt att kissa när man hade så förstorade äggstockar att det gjorde superont och jag trodde att de skulle följa med ut.

Men trots det har jag ingen nervositet angående äggplocket, oavsett om det känns eller inte så är det för en sån himla god sak att jag kan göra det 100 gånger bara det fungerar någongång.
    japp, jag var tvungen att gå & kissa innan jag fick gå hem. Men då jag hade så få äggblåsor så hade inte jag problemet med förstorade äggstockar...det vara bara att kissa & gå hem för mig. Det var några droppar blod, men utöver det ingen smärta eller så. Kan nog tänka mig att det inte är jämförbart med er som har många blåsor som ska tömmas...
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-17 13:11:55 följande:
    Hallå i tråden!

Miss Star - hoppas att det gått bra idag på SU och att du lärt dig allt du behöver veta om sprutor och att du dessutom får sätta igång snart.

Macpau: hoppas att du mår bra efter ÄP!

jag är så trött så jag tror jag somnar framför datorn - har haft svårt att sova två nätter i rad så det har blivit alldeles för lite sömn. igår när jag försöka "komma till ro", som min, hör och häpna, gamla sömnterapeut kallar det, så började jag, helt oprovocerat, fantisera om att jag blev överfallen av 2000 pers på Media Markt. jag har typ aldrig varit där - hur sjukt är inte det...

kram på er alla!!
    hahaha-va? media markt? knasboll
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-16 15:23:04 följande:
    Okej då vet jag vad man har att vänta. Tackar Macpau du är vår testkanin

Jag fick tid för VUL på torsdag. Tills dess bibehållen dos 112,5 enheter Menopur.
    en dag kvar till vul..spännande!

Vitsippa & Miss Star-
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-08-17 21:45:55 följande:
    en dag kvar till vul..spännande!

Vitsippa & Miss Star-
    oops...lite trötter

Skulle vara:

Vitsippa & Miss Star-Hjärta tack för tummarna!

Miss Star-MEN, vad jobbigt med såna biverkningar!

Liffan-jag mår oförskämt bra! Värre är det med psyket...snälla, låt dem inte ringa imorgon med dåliga nyheter. Jag är ju redo för en insättning!

kram på er alla som kämpar på
  • Macpau

Hej fina flickor!

Alla våra ägg befruktades, 2 var av bättre kvalitét så en in till mig (4 celligt) & 1 till frysen (5 celligt). ÅÅÅhh...jag är så glad så jag nästan gråter! Tack för att ni är så underbara & omtänksamma! Även om detta inte tar sig så sa läkarna att chanserna var goda för framtiden. Jag verkar producera få ägg, men de flesta tar sig. Därför ville de inte sätta in 2 ägg, utan de gör det sista omgången om det skulle behövas.

Nu sitter jag hemma & bara myser-och hoppas. Det måste vara alla era blåa tummar som gjorde susen!!

puss

• Macpau

ok, nu är mitt över...nu är det bara väntan som återstår. Vem är på tur?? LVHM- du har väl vul imorgon?

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?