• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej!

har varit sjuk i helgen - inte alls roligt... men nu börjar jag såklart känna mig lite bättre, lagom till måndag och jobb. hoppas era helger varit bättre!

Tarda: gud vad härligt det låter med vattengympa! ska definitivt provas på om vi hamnar i den situationen! jag har så svårt att förstå att minnet av det man går igenom nu, och har gått igenom de senaste åren, kan blekna så. det är ju i så fall skönt - och säkert nyttigt - men det känns väldigt långt borta för mig nu...

jag har kollat runt lite:

ETT (på avenyn) börjar servera AT nästa söndag. det kostar 195 och då var det te och klassiska tillbehör. inte så mycket info http://www.profilrestauranger.se/ett/evenemang/afternoon-tea/.

Annars har vi ju ett gäng brunchställen:

Incontro: http://www.incontro.se/index.asp?pagetype=subpage&rub=Söndagsbrunch&menurub=cibo&section=mat&page=sondagsbrunch

Soho: http://www.sohogothenburg.se/home.html

Ritz: http://gastrogate.com/restaurang/ritz/page/4

Park Aveny http://www.parkavenycafe.se/meny/brunch/

Bruncherna ligger mellan 170-200.

fler förslag på ställen? det verkade som de hade en väldigt trevlig brunch på nääs fabriker också men det är ju en bit att åka...

kram på er!

• Liffan

Kissie: när säger du själv att du ska ha mens då? regelbunden skulle jag säga att man har om man har ungefär lika många dagar mellan varje mens, alltså 29 dagar eller 31 dagar. regelbunden som regelbunden, tänker jag. det verkar ju onekligen som att SU har räknat fel i vilket fall. hoppas att du får tag i dem och att det löser sig!

• Liffan

Tarda: jag köpte med... men som sagt - jag kan dricka te annars också! men jag kanske skulle ha kollat här innan... . om vi kan få någon eller några fler till söndagen den 7/11 så behöver vi ju faktiskt två ändå... och annars blir det ju billigare (eller iaf lika dyrt) i vilket fall. Kissie: du kan inte den 7 också?

Miss Drutten: kul att se dig här och härligt att höra att det går fortsatt bra trots lite värk! jag kan bara tala för mig själv (även om Miss star verkar hålla med) men jag tycker att det är helt ok att ni berättar om era graviditeter. jag planerar ju själv att snart vara där och det är ändå en tråd där vi följer varandra i vått och torrt - ingen försöker och bli gravid-tråd bara. det enda jag undanber mig, och då talar jag återigen bara för mig själv, är kommentarer som "jävla skitbebis - jag önskar att jag aldrig blivit gravid" (ok, det kanske inte är jättetroligt men, typ). jag har full förståelse för att ni har ont, mår illa, är håriga (Tarda ) och att ni är superglada. nu har ju faktiskt många av oss lyckats och jag vill inte se tråden avfolkas bara för att ni som lyckas inte känner att ni kan berätta om vad som händer er. jag gillar er och vill veta vad som händer! men snälla- ni som inte känner så här - gör er hörda så kan vi hitta en bra nivå!

Macpau: hoppas ni har det fortsatt fab!

imorgon blir sprutskola. ska bli kul!

godnatt på er!

• Liffan

PIECE OF CAKE med sprutan! tjoff! kändes ju inget. är så nöjd med mig själv (som ni kanske märker). fick ta blodprov för att kontrollera nedregleringen eftersom jag inte har känt något. om de inte ringer under dagen börjar jag spruta imorgon. spännande...

• Liffan

Jag provade att boka bord via deras hemsida till den 7/11 eftersom vi var flest då. får se om de återkommer med bekräftelse. Det drar igång 14.00 så jag tog då och bokade för åtta personer. blir vi färre så är det ju inte hela världen. jag väntar bara på bekräftelse av bokningen.

Miss star: jag vet inte jag... hon tyckte att det var lite konstigt att jag inte hade haft några biverkningar alls och ville kolla. men de har inte ringt så jag hoppas att jag är safe... jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt för er med lite hjälp av ICSI! men det är väl ändå bra att ventilera sin oro. Kram på dig!

Tarda: en 10 blir väl lite stressigt att hinna med ändå . härligt med spark på kinden!

macpau: hej hej!!

kram

• Liffan

Hej Vitsippa! Mår bättre och de har inte ringt än så jag räknar med sprutstart imorgon. förstår att det är spännande och spänning inför VUL men det kommer gå bra! kommer hålla alla mina tummar!

nu har bekräftelsen kommit så 7/11 kl 14.00 it is!

• Liffan

Miss Star: ETT it is! klockan två...

Jag vet, idag är det dags! ser verkligen fram emot det! ska bli jättekul att sticka sig själv. jag tyckte att det var SÅ coolt igår på sprutskolan. jag är liksom helt hög över att JAG, en gammal sprutfobiker, har kommit så långt i min kognitiva beteendeterapi som denna process har varit att jag ser fram emot sprutan.

får väl se när jag väl sitter där ikväll... kanske inte är lika tuff då.

och en sista remark: fy fan vilket väder. jag sover på jobbet för att jag vägrar gå hem i detta. hade det inte varit för att sprutan är hemma så...

• Liffan

ok, jag var inte riktigt så tuff som jag kände mig i eftermiddags men utan tårar och större tvekan är den första sprutan nu tagen. lite adrenalinpåslag var det allt. men det var ju inte så farligt...

• Liffan

OK, lite fikauppdatering. 7/11 it is eftersom det var flest som kunde då men Kisse, det hade varit jättekul om du kunde komma även då!

Och sen har jag lite efterlysningar:

LVHM
    , du var lite sugen, ska du inte slå till?

Finiz: fika? och hur har det gått med FET?

Miss Drutten: tråkigt att det är för långt! vi får åka på trådutflykt någon gång .

Frikadellen: jag hoppas att jag inte skrämde iväg dig med min glädje över att inte vara sist ut! du är varmt välkommen du också!

och om jag har glömt någon (det är ju alltför lätt) så är ni självklart välkomna också!

Fikalista

söndag 7/11 (dag)
    Liffan
    Macpau
    Miss Star
    Vitsippa
    Juristen
    Tarda

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?