Inlägg från: MissDrutten |Visa alla inlägg
  • MissDrutten

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stella Kardunn skrev 2010-08-02 10:34:47 följande:
    Klart ni får gnälla! Sättet ni blivit gravida på spelar egentligen ingen roll när det väl kommer till att vara gravid sen. Jag röstar för att ni lägger alla "skuldkänslor" åt sidan och gnäller på bara Sen hoppas jag att ni bägge två får det lite lättare när ni väl passerat första trimestern, som tydligen ska vara värst.

Förövrigt har jag hört att vanliga åksjuketabletter eller t ex tuggummin som Calma även kan hjälpa. Men prata med BM först i sådana fall, för jag vet inte om det bara rekommenderas när inget annat hjälper.
    Tack! Har oxå hört att den försat trimestern är den värsta så snart är det nog över. 

Mamma sa ungefär samma sak som Tardas vän sa: "Varför ska du inte få tala om att du mår dåligt bara för att du behövt hjälp med att bli gravid och kanske kämpat lite extra. Mår du dåligt så mår du dåligt. Ingen skulle väl vara på särskilt bra humör om de kräktes hela tiden och inte orkade att göra nåt. "

Har mått bättre i ett par dagar nu och har fått behålla maten jag ätit. Men jag har ingen aptit och är inte direkt sugen på nåt så sambon har fått tjata på mig liteGlad 
  • MissDrutten

Igår var vi på inskrivningssamtal hos barnmorskan. Återigen skulle det tas prover och fyllas i papperGladmen man börjar få rutin på det nu.
    Känns skönt att vara inne i det "normala" förloppet.

Illamåendet har blivit bättre. Har lite jobbigt mitt på dagen men annars är det ganska lugnt. Skönt! Trött är jag fortfarande. Känns som jag skulle kunna sova konstant och flåset är det inte mycket med... men men...

• MissDrutten

Macpau - Förstår din avundsjuka helt och fullt... och jag accepterar denFlört Har ju haft sådana känslor själv.

Kan avslöja att jag vaknar rädd varje dag, fortfarande, med tron att "den" försvunnit. Särskilt de dagarna jag har lite ont i magen. Barnmorskan sa till mig att jag måste sluta stressa över det och njuta. Men man är väl skadad...

• MissDrutten
    Macpau skrev 2010-08-13 08:06:00 följande:
    Måste bara beätta; var ute med ett par vänner igår och var givetvis tvungen att gå in på toan & blanda till sprutorna igen, men denna gången fanns det bara 1 toa och kön började ringla direkt då restaurangen var överfull...efter 5 minuter så hör jag folk ute prata om vad det är som tar sån tid. Irriterad och stressad över situationen som jag redan är, öppnar jag då dörren med sprutan i högsta hugg /den med den stoora kanylen på och säger syrligt " ursäkta, men jag ska bara ta denna först, kommer ut när jag är klar, är det OK med er"?! Både männen & kvinnorna bara nickade, ingen sa ett pip. Sen när jag stängde dörren hörde jag dem skämta om att sprutnarkomaner finns överallt...jaja, gilla läget!

Det verkar som att hormonerna har tagit fart nu...över natten fick jag 3 enorma finnar i pannan och 2 på kinderna...känner mig som en tonåring igen

kram på er alla och ha en jättebra helg .
    Underbart att du vågade! Härligt.
    Hormonerna är underbara att leva med, men det positiva är att det går hyfsat snabbt över sen.
  • MissDrutten

Hej allihopa.

Skönt att höra att det gått så bra för vissa, oavsett vilken fas ni är i.

Till er andra: Tänker på er. Ge inte upp utan kämpa på. Låter klyschigt men det hjälper faktiskt...

Själv har jag haft en liten paus härifrån. Hade det lite oroligt och jobbigt ett tag med lite blödningar och färgade flytningar men nu hoppas vi att allt har ordnat upp sig. Har en fantastisk barnmorska som lyssnade, var pedagogisk men oxå väldigt rak med att jag inte kan gå och oroa mig ständigt och jämt i nio månader. Blödningar kunde alla ha och det innebar inte att det skulle gå illa. Så nu väntar vi på ultraljudet den 27/9 och jag förrsöker njuta av den lilla kulan på magen.

• MissDrutten

Var på UL i måndags och det var en otrolig känsla. Började gråta så fort jag såg det lilla hjärtat slå.

Tarda: Härligt att du äntligen blivit fru. Jag väntar fortfarandeFlört

Macpau: Skön känsla att se att det verkligen finns nåt där

Kissie: Ledsen att det inte funka. Bara att ta nya tag. Du gör rätt i att koppla av och njuta lite tills det är dags igen

• MissDrutten

Hej alla.

Har varit borta ett tag igen och har haft mycket att läsa ikapp på.
    Har funderat en del på vad jag ska skriva och inte. Jag säger som Tarda, jag vill inte trampa nån på tårna.

Men nu är jag i vecka 22 och han/hon rörde sig ordentligt i helgen. Det var så fantastiskt så jag vill dela det med er. Har ju delat alla jobbiga och ledsna stunder så jag vill berätta de positiva också.
    Lite jobbigt har jag det dock. Har fått så ont i ljumskarna och ner under naveln, men har förstått, på en del hemsidor och insändare här på familjeliv,  att det är helt normalt när allt töjer sig.

Jag håller tummarna för er alla och hoppas att vi snart blir fler som plussar.

Låter så trevligt med era fikastunder men jag bor såpass långt ifrån så jag inte kan närvara...

Kram på er allihopa

• MissDrutten

Tack alla för att jag fortfarande får vara medFlört

Och det här med sexlivet... Det var typ obefintligt fram tills igårGlad.
    Kanske är så att vi har gjort det så länge utifrån ägglossning och rätt tidpunkter och inte på grund av lust att kroppen tog en paus helt enkelt. Men igår räckte det att älsklingen kom hem i sina hantverkarbyxor och pussade mig så kände jag det där pirret som varit borta ett tag... Härligt... Solig

Efteråt kände min sambo en rörelse för första gången. Det var Lusen... som antingen protesterade eller kände av vår glädje och ville vara med.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?