Inlägg från: MissDrutten |Visa alla inlägg
  • MissDrutten

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills.

Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på {#lang_emotions_smile}. jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.
    Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem.

blev visst en liten novell...{#lang_emotions_smile}

• MissDrutten
    Macpau skrev 2010-04-05 20:08:32 följande:
    precis som Liffan skrev- jättebra med konkret info! 20 minuter...låter överkomligt. Bara att be om en massa morfin då . Kramar!Jag har en fråga; hur ser det ut om äp / "insättningsdatum" skulle krocka med en helgdag? kan de styra allt detta och skjuta på allt sånt till nästkommande vardag? Lite nyfiken...kram allihopa & njut av de sista lediga timmarna:)
    Vi var ju på Sahlgrenska på långfredagen... och det var ju inget problem men annars vet jag inte. Men jag kna tänka mig att de har öppet även helger kan ju inte vara så lätt att skjuta på saker och ting... eller?
  • MissDrutten
    Hej.

Ruvardag 7 om man räknar insättningsdagen... och hej hej alla biverkningar.
    Har läst lite om biverkningar och progesteron och nästan alla biverkningar passar in på mig. Svullnaden har gått ner men är konstant illamående och magen är i rörelse hela tiden... Trodde först att jag var magsjuk men när jag började läsa på sa förstod jag att så var det inte alls. Det är vagitoriernas fel allting...{#lang_emotions_wink}

Förutom detta så är allt bra.{#lang_emotions_smile} Nu väntar man på dag 18 så man kan ta grav.test, om inget händer innan dess...

Tänker på er alla och håller tummarna
  • MissDrutten
    Liffan skrev 2010-04-09 18:34:55 följande:
    vad skönt för dig att du lyckats pricka in alla biverkningar . nu får tiden gå fort!! du kan bli trådens första plusare! det håller vi tummarna för!
    Ja jag brukar pricka in de flesta... Inget ska gå lätt tydligen...

Håller också tummarna för det{#lang_emotions_wink} Och att ni andra följer efter{#lang_emotions_smile}
  • MissDrutten
    Liffan skrev 2010-04-14 08:35:07 följande:
     MissDrutten: hur mår du? nu närmar det sig! Kram till er alla!
    Jag mår bra förutom att jag är gasig i magen och har ont i den lite varje dag, men så kan det tydligen vara.
    Ruvardag 15 idag och på onsdag morgon har jag och sambon bestämt att vi ska ta grav.test (om allt är bra fram tills dess), för då är vi båda hemma.
    Börjar bli rejält nervös men försöker att inte tänka på det hela tiden. Måste ju fungera normalt inför omvärlden{#lang_emotions_wink}

Tänker på er alla, både i era med- och motgångar.
    Kram på er och tack för alla hållna tummar{#lang_emotions_smile}
  • MissDrutten

Negativt besked på testet...{#lang_emotions_cry} I början tog jag det bra men efter samtalet med Su har jag gråtit konstant.
    När hon började prata om vad vi kan göra nu så blev min första reaktion att jag skiter i det här....
    Först försöker man naturlig väg i flera år sedan väntar man på behandling och där får man vänta och det växlar mellan hopp och förtvivlan. Det är tortyr och hur länge ska psyket palla med?

Men jag vet ju att vi kommer försöka igen. Har ju ägg i frysen att sätta in men just nu är det bara tungt. Och ni är min räddning...för ni förstår...

• MissDrutten
    Finiz skrev 2010-04-21 09:55:00 följande:
    Nää vad tråkigt måste kännas jättejobbigt nu, det är ju en helvetes process det här. Ursäkta svordomen. Men du får tänka att detta bara var en testomgång för nu vet dom bättre hur dom ska göra nästa gång eftersom alla är så olika. Är ju skönt iallfall att du har ägg i frysen så du slipper den biten.Vet du hur snart du får göra ett nytt försök? Stor kram till dig!! 
    räknar med att mensen kommer om ca en vecka, sa de och sedan tar det 11 dagar till ägglossning och ytterligare 2-3 dagar innan FET.
    sambon tycker att vi ska köra på det, så vi hinner innan sommaren men jag måste tänka lite och känna... snurrar så många tankar i huvet och känslor i själen...
  • MissDrutten
    Finiz skrev 2010-04-21 13:22:38 följande:
    Det var ju ändå snabbt, förstår att det är mycket att ta ställning till. Men hur e det måste du ta sprutor och sånt igen?Du får smälta detta ett tag och fundera på hur du vill göra, men visst hade det vart skönt att vara gravid innan sommaren? Jag hade nog kört på, man orkar ju på något kontigt sätt detta, man får tänka på vad det resulterar i. En mysbebis!
    Inga sprutor behövs vad jag förstått innan FET, men får kolla upp det för jag har bestämt mig för att köra på. För ni har ju rätt...Hur jobbigt det än är så blir det ju förhoppningsvis värt det en dag.
  • MissDrutten

Hej tänkte bara komma in och meddela att jag har preliminär FET v.22{#lang_emotions_smile}
    Så nu är det bara att ta nya tag och hoppas att det lilla ägget klarar upptiningen...

Till er med härliga biverkningar... Välkomna till klubben{#lang_emotions_wink} Hade typ alla men när man tänker på varför så klarar man sig igenom det.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?