Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-10 09:12:30 följande:
Hej! Jag har också PCO men inte PCO-S, har förstått att det är ganska stor skillnad på just de två grejerna. Jag har ganska lång menscykel och oregelbunden men annars så har jag inga "märkbara" symptom. Jag har gjort ett IVF försök där det resulterade i 30 äggblåsor vilket är väldigt mycket. Man avbröt försöket och gjorde en totalfrysning som de kallar det. Plockade ut alla ägg och frös ner de som klarar odlingen. Tyvärr blev det bara 1 till frysen men en fin blastocyst. Nu väntar jag på min ordinarie mens och sen blir det FET förhoppningsvis i juni. Med PCO har jag förstått att äggkvaliten är lite sämre speciellt när man får så många ägg samtidigt så det var nog därför endast ett klarade sig till blasto.
När jag var på VUl första gången sa läkaren att jag hade pco-äggstockar för det var väldigt många ägg ca25, men nu hade jag ju bara runt 13 så verkar som det kan ändra sig?
Vitsippa76 skrev 2010-05-10 17:19:38 följande:
Jag började spraya på dag 21 och då kommer ju mensen som vanligt. Den var lika lång (kort) som vanligt men några dagar senare blödde jag igen, men väldigt lite. Det står som biverkning till sprayen, så jag antar att det är normalt. Säg det som inte är biverkning till sprayen... Fast nu mår jag faktiskt riktigt bra, efter två och en halv veckas sprayande. Kroppen har väl vant sig. Alltså, redo för nästa steg! Idag var jag på sprutskola. Det gick faktiskt jättebra att sticka sig själv, kändes nästan inte alls! På torsdag är det dags att börja på riktigt. Tack för varningen Tarda, jag skall vidarebefordra den till min sambo.
Nej visst kändes det inte mycket alls. Sprutorna kommer gå som en dans! Kommer du ta den själv? Jag fick be sambon för annars skulle det inte gå..
Tarda skrev 2010-05-10 22:47:51 följande:
Ja poledancing på hippan låter jättekul, längtar till min. Jag får väl delvis ta tbx det där med inga biverkningar. Idag rasade mitt bäcken fullständigt. Gick hem från SU imorse, botan, slottsskogen, majorna o sen tvättade jag hela eftermiddagen, sprang upp och ner 7-8 ggr våra 3 våningar och det räckte tydligen för att invalidisera mig. Nu brukar jag iofs få foglossningskänningar runt mens och ÄL men detta är värre än vanligt, känns som on någon sticker nålar rakt in i mitt bäcken och jag rör mig lika snabbt som en 90-åring på valium. Nu är nog inte detta en direkt biverkning, mer hur min kropp reagerar på horomoner i allmänhet, men iaf. Ser inte direkt fram emot hur det blir om jag väl blir gravid. Usch va gnällig jag låter, och det är jag ju iofs, men jag hatar att ha så ont att det påverkar min vardag. Tänker på vad jobbigt det måste vara för reumatiker och såna med konstant värk. Vad duktig du var Vitsippa, håller tummarna på torsdag. Liffan: Jag har beställt sol och 20 grader nästa måndag så du kan vara lugn. Dizzi82: Jag började ju oxå på CD1, fick ganska normal mens tyckte jag, blödde lite mindre men hade nästan ingen mensvärk, höll på i 3-4 dagar. Inga blödningar efter det. Det låter helt normalt, har för mig att blödningar var med på biverkningslistan, men ring o kolla om du är orolig.
Aj det där låter inget vidare, du får ta det försiktigt så inte äggen spricker. Har du vart på VUL än?
Macpau skrev 2010-05-11 07:33:21 följande:
jag förstår att du blev knäckt...men som Liffan sa: det gäller att hitta de optimala förutsättningarna...jag hoppas att du mår lite bättre nu och kan blicka framåt kramar
Idag är det RD3 och jag känner inget alls, men ägget har väl inte fäst än, om det nu alls kommer göra det. Jag har testdag den 25 maj, men vet inte om jag kommer testa tidigare. 18 dagar känns så länge, vissa kliniker har ju bara 14.. ja jag får se hur jag gör.
Vad skönt att ha berättat för så många, det är aldrig fel med lite stöd. Och bra gjort med vårruset!