• Finiz

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej på er!

Hoppas alla har det bra!

FrkSommar: Vad har du fått för biverkningar?
    Jag är nu på spraydag 10 och just nu har jag inga direkta biverkningar, men det var värre i helgen. Då mådde jag piss, hade som ångestattacker och kunde inte sova på nätterna, var liksom i en dimma. Usch det var inte roligt. Men nu är det bättre och på tisdag är det dags att börja med sprutor.. är jättenervös för dom.

• Finiz

Hej alla!

Nu har jag sprayat i 2 veckor och nu känner jag inte så mycket av den, hoppas att den funkar bara.
    Idag bär det av till SU för att lära mig ta sprutan, gaah! Är det någon som vet om det är idag som jag kommer ta första sprutan eller övar man bara?
    Har ju äggplock v 18 och det är ju snart.

Vitsippa76 skrev 2010-04-19 22:09:17 följande:
    Nix, vi kom ju inte iväg, och japp, det är många besvikna att ta hand om! Tåg, buss, bil, vandring ner till Spanien, förslagen är många och unga människor är kreativa! Tyvärr blir vi nog helt och hållet hemma. Men, tänk om det här leder till att Försöker får till det riktigt bra och tänk om ni faktiskt lyckas den här gången, då är det absolut värt det! Håller tummarna för er! Det kanske är någon mening med alltihop ändå... En del spännande på gång här nu!  Miss Drutten, beundrar dig som håller ut och väntar så länge med att testa! Och stort LYCKA TILL!!! MacPau, äntligen får du gå på första-besök! Spännande, och skönt för er med lite tider att förhålla er till!  För mig har tiden gått vansinnigt snabbt från nybesök tills nu, när det faktiskt är dags att sätta igång. Har bestämt mig för att låta bli att läsa om biverkningarna för sprayen, jag inbillar mig att jag kanske inte får allihop då... Sambon får läsa bipacksedeln, så att vi inte missar något viktigt.
    Kul att du också är på g, när ska du börja? Ja det är nog säkrast att inte läsa biverkningarna {#lang_emotions_wink} Men det kommer att gå jättebra!
  • Finiz
    Macpau skrev 2010-04-20 07:20:19 följande:
    Välkommen Tarda! Ja, jag tror att Vitsippa började denna veckan? Sen är det några som redan börjat spraya. Berätta gärna om er väg från början tills idag (om du vill dela med dig, givetvis). Här ska jobbas (läs: surfa). Fick en liten chock när sambon kom hem igår och sa att vi inte har  vare sig någon präst eller orgelspelare. Tydligen ingår inte det när man bokar kyrka...hur i hela friden ska man veta det? hade varit schysst att säga det i samband med bokningen av kyrkan tycker iallafall jag...6 veckor att hitta en prelle!!
    Men oj det trodde man ju ingick i en kyrka liksom. Då får vi hoppas att det finns någon ledig, men det borde det ju finnas {#lang_emotions_smile}
    Hur går det annars med bröllopsplanerna, allt fixat?
    Jag gifter mig till midsommar och jag hoppas att jag fått med allt, kommer bli en utlandsvigsel så har vart en del papper och så att fixa.
  • Finiz

Var på SU igår för att lära mig ta spruta. Eller sambon fick ta den, jag fegade ur.
    Sprutan kändes inte först men sen brände det till lite när vätskan kom ut.
    Så det kommer nog gå bra detta. Men det är mycket att hålla reda på med sprayande och sprutande, jag har fått ställa alarm 5 gånger för att inte missa någon tid.

• Finiz
    MissDrutten skrev 2010-04-21 09:43:46 följande:
    Negativt besked på testet... I början tog jag det bra men efter samtalet med Su har jag gråtit konstant. När hon började prata om vad vi kan göra nu så blev min första reaktion att jag skiter i det här.... Först försöker man naturlig väg i flera år sedan väntar man på behandling och där får man vänta och det växlar mellan hopp och förtvivlan. Det är tortyr och hur länge ska psyket palla med? Men jag vet ju att vi kommer försöka igen. Har ju ägg i frysen att sätta in men just nu är det bara tungt. Och ni är min räddning...för ni förstår...
    Nää vad tråkigt {#lang_emotions_cry} måste kännas jättejobbigt nu, det är ju en helvetes process det här. Ursäkta svordomen.
    Men du får tänka att detta bara var en testomgång för nu vet dom bättre hur dom ska göra nästa gång eftersom alla är så olika. Är ju skönt iallfall att du har ägg i frysen så du slipper den biten.
    Vet du hur snart du får göra ett nytt försök?
    Stor kram till dig!!

• Finiz
    Liffan skrev 2010-04-21 08:59:35 följande:
    Tarda: Lycka till med spraystarten! läskigt det är när mensen spelar en spratt på det sättet... Åh. jag är hur rädd för sprutor som helst men det jag möjligtvis är än mer rädd för är att min sambo skulle ge dem till mig. modigt av dig (även om du säkert fungerar annorlunda ). Gud vad mycket det är som händer här nu! Lycka till med spraystart Vitsippa! Och MissDrutten: jag håller tummarna för och tänker på dig!! Försöker: Hoppas du mår bra!! Kram till er alla!!
    Ja jag har också vart rädd för sprutorna, och tycker det är för läskigt att sticka mig själv. Sambon är inte mycket bättre han, men nått ska han väl få stå ut med. Inte för att denna process är mindre jobbig för honom men ni kanske förstår vad jag menar.

Macpau: Hoppas det går bra på infon idag och imorgon får ju ju träffa läkare och bestämma när ni kör igång, spännande! Tiden kommer gå fortare när du får exakta datum att gå efter, man tänker liksom mindre då.
  • Finiz
    Stella Kardunn skrev 2010-04-21 10:05:39 följande:
    Ha ha ja visst är det kul, min spontana kommentar till sambon var "oj då kanske vi får en norrman i slutändan" vilket jag tyckte var hysteriskt roligt, men inte sambon Tack, jag hade försökt det numret ett par ggr också men blev bortkopplad hela tiden med ett automatiskt "tack för ditt samtal" *klick*, mycket irriterande! Men jag provade igen nu efter fikat och kom fram. Det går däremot inte att boka om tiden till samma del av dagen, alternativet är 2 olika dagar, så det går jämt ut för mig. Hon sa däremot att gruppinformationen inte är obligatorisk på något sätt (vilket jag hört här förut) samt att allt utom filmen går att läsa sig till hemsidan, så det räcker att lämna provet på morgonen och sen komma till nybesöket på eftermiddagen. Så nu undrar jag med er som varit på informationen, är den värd en halvdag semester extra? Ja blir det fika då ska jag kunna komma med också!
    Vet man vad ivf handlar om så är det inget man missar, sen går ju läkare och barnmorskan igenom samma saker så nej tror inte du behöver oroa dig för att missa infomötet.
  • Finiz
    MissDrutten skrev 2010-04-21 12:20:14 följande:
    räknar med att mensen kommer om ca en vecka, sa de och sedan tar det 11 dagar till ägglossning och ytterligare 2-3 dagar innan FET. sambon tycker att vi ska köra på det, så vi hinner innan sommaren men jag måste tänka lite och känna... snurrar så många tankar i huvet och känslor i själen...
    Det var ju ändå snabbt, förstår att det är mycket att ta ställning till. Men hur e det måste du ta sprutor och sånt igen?
    Du får smälta detta ett tag och fundera på hur du vill göra, men visst hade det vart skönt att vara gravid innan sommaren? {#lang_emotions_smile} Jag hade nog kört på, man orkar ju på något kontigt sätt detta, man får tänka på vad det resulterar i. En mysbebis!
  • Finiz
    Vitsippa76 skrev 2010-04-21 21:40:48 följande:
    MissDrutten: Nej, vad tråkigt att höra med minus! Men vad skönt att ni hinner ett försök till innan sommaren. Även om det känns tungt nu så hinner ni säkert ladda om och få nya krafter! Tarda: Jag är också nervös inför spraystart. Hur går det för dig? Finiz: Läste jag att du ställde klockan flera gånger om dagen för sprutorna? Tar man fler än en om dagen? Liffan: Hihihi! Lätt hänt! Men jobba inte för länge nu! Macpau: Vad är det du läser? Jag tycker att allt jag läser nu är trist och ingenting fångar mig, behöver lite nytt. Något tips?? Jag lägger till mig på fikalistan: Måndag 17 maj: MacpauLiffan Vitsippa76 Tisdag 18 maj: MacpauLiffan Vitsippa76
    Nej sprutan tar man bara en gång om dagen, men sen är det ju spray 4 gånger om dagen så det blir många tider att hålla reda på {#lang_emotions_wink}
    MissDrutten skrev 2010-04-21 21:51:34 följande:
    Inga sprutor behövs vad jag förstått innan FET, men får kolla upp det för jag har bestämt mig för att köra på. För ni har ju rätt...Hur jobbigt det än är så blir det ju förhoppningsvis värt det en dag.
    Tycker du gör helt rätt! Man orkar ju på något konstigt sätt mer än vad man tror. Och denna gången är ju chansen för plus mycket större. Håller alla tummar.
  • Finiz
    Macpau skrev 2010-04-22 16:17:19 följande:
    Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf. Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större... Har en del att smälta nu... kram på er.
    Stackare! Varför kan dom inte vara med ordentliga med att kolla upp saker innan dom skickar en vidare, man blir så arg på sånt. Men tiden går ju fort nu när det börjar bli skönt ute {#lang_emotions_flower}
    bubblan79 skrev 2010-04-22 13:51:10 följande:
    ja just det, vem kan sätta en spruta lika bra som en diabetiker?! låter som en bra idé haha håll upp tröjan bara. vad jag förstod så ska man sätta den i magen fast det kanske går lika bra i benen, hm vet ej
    Till mig sa hon att man ska sticka runt navelområdet. Kanke för att det är nära till äggstockarna då.
    Kul att ni också fått brevet, då är det nära!

Själv har jag nu tagit 3 sprutor och har vart och tagit blodprov idag, ska ta ett på måndag med för att se om jag svarar ordentligt.
    Allt går fint och nu är det snart helg! Så skönt!
    Hoppas alla har det så gott som det går, kram!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?