Macpau skrev 2010-04-22 16:17:19 följande:
Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf. Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större... Har en del att smälta nu... kram på er.
Stackare! Varför kan dom inte vara med ordentliga med att kolla upp saker innan dom skickar en vidare, man blir så arg på sånt. Men tiden går ju fort nu när det börjar bli skönt ute
bubblan79 skrev 2010-04-22 13:51:10 följande:
ja just det, vem kan sätta en spruta lika bra som en diabetiker?! låter som en bra idé haha håll upp tröjan bara. vad jag förstod så ska man sätta den i magen fast det kanske går lika bra i benen, hm vet ej
Till mig sa hon att man ska sticka runt navelområdet. Kanke för att det är nära till äggstockarna då.
Kul att ni också fått brevet, då är det nära!
Själv har jag nu tagit 3 sprutor och har vart och tagit blodprov idag, ska ta ett på måndag med för att se om jag svarar ordentligt.
Allt går fint och nu är det snart helg! Så skönt!
Hoppas alla har det så gott som det går, kram!