• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej tjejer,

Hoppas allt är bra med er!!

LVHM: tänk vad kroppen är sammankopplad, fantastiskt!

ja, det kanske är svårt att bestämma på förhand. ÄP-dagen absolut hemma hela dagen och eftersom även jag sitter på en stol hela dagarna kanske även dagen efter. ang ET-dagen är det mer att jag inte vill vara på jobbet om ett samtal kommer som säger att det inte blir något. då vill jag liksom vara hemma och bryta ihop - inte framför alla kollegor. men sen är ju också frågan vad för typ av hemmavarande man ska vara, Macpau, du var ju sjukskriven vilket jag inte säger något om, men jag funderar ändå på om jag känner att jag kan vara sjukskriven. jag måste nästan höra med min chef när det närmar sig om min arbetsgivare har någon princip rörande detta. jag har ju semester och lite dagar att ta ut så det skulle kunna lösa sig ändå. ja, det är klurigt.

vi pratade lite om detta hemma igår och då sa min sambo att han skulle försöka vara med på ET om det funkade med jobbet. HALLÅ!! jag sa att om han inte såg till att vara med så kunde vi skita i allt och att jag inte tänkte ta en massa hormoner utan att han skulle vara med vid ett ev återförande. ok att han inte MÅSTE vara med (han har ingen fysisk funktion) men det är klart att jag vill att han ska vara med! jag var så arg!! han kan väl lika gärna prata med sin arbetsgivare om att det här är viktigt och att han vill få klartecken på ledighet även den dagen som att jag ska ta den diskussionen om ledighet. GRR. vid kommande tillfällen kanske jag inte tycker att det är lika viktigt att han är med (fast det tror jag) men första gången vill jag verkligen att han ska vara med.

kram på er!

• Liffan

LVHM: intressant! jag kanske helt enkelt överreagerar totalt? jag som brukar vara så lugn och sansad annars...

hur tänker ni andra?

• Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-08-24 12:01:29 följande:
    ...och nu har jag ångest över att jag gett alltihopa dålig tur genom att gå händelserna i förväg gällande ÄP och ET....Nåväl 2 timmar kvar tills jag får något slags besked iaf.
    Äsch! det kommer gå hur bra som helst!! har du fått några provsvar?

Macpau: skönt med en massa på jobbet som förhoppningsvis håller lite tankar borta iaf. men då rekommenderar du ändå hemmavarande mån-ons. ska nog köra på det, kanske jobba hemifrån när jag ändå har möjlighet till det... ja, ja, det är ju LÅNGT kvar.

LVHM: imorgon gäller det! håller mina tummar!

nu har jag bokat in min lilla resa precis vid spraystart - hoppas inte att jag mår alltför dåligt de första fem-åtta dagarna...

för övrigt var det väldigt skönt att ventilera männens närvaro vid ET - nu känner jag mig mycket lugnare och känner att kan min sambo vara med så är det bra men annars löser sig det ändå!

ha en trevlig kväll i höstrusket!

kram
  • Liffan

Godmorgon!!

LVHM: STORT LYCKA TILL IDAG!!! Håller tummarna allt vad jag kan och kommer gå in HELA tiden och kolla i em. synd att du har en bit hem... det blir till att bita på naglarna.

Tarda: Egentligen håller jag med ang sjukskrivning, och vi har ju verkligen inte valt den här vägen själva. men när det kommer till mig själv så tar det ändå emot. jag måste tänka på det några rundor och prata med mamma. ha ha, SÅ osjälvständig... men hon är väldans klok!

Macpau: det blir en kombinerad jobb- och nöjesresa till Antwerpen först och sen en helg hos min kompis i Amsterdam som lyckades vara bortrest när jag var där i våras. men jag åker mer än gärna tillbaka dit! så kanske inte något som vädermässigt lyfter en ur detta höstrusk men kul ändå!

Miss Star: vink tillbaks!!

Ha en finfin dag alla fina!

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 08:55:35 följande:
    Hallå tjejer, först ska ni hålla tummarna att jag inte får något samtal mellan 11.00 och 11.30.

Därefter kan ni slappna av lite

Har ET kl 15.00 så jag är säkert inte hemma förrän framåt 18 tiden men då ska jag absolut checka in....
    Självklart håller vi tummarna för att det inte kommer något samtal!! *note to self - fram till lunch tummar för tyst telefon, under och efter lunch för fint resultat*
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 17:45:56 följande:

I'm back!

Det gick fin fint. En i magen och två i frysen. Nöjd

grattis!!! det var ju ett väldigt fint resultat!! ska iväg snart så jag är SÅ glad att jag hann se att det hade gått bra innan!!

Kram
  • Liffan

Lycka till på VUL idag Miss Star!

JaMA: Hoppas att allt ser bra ut för er! jag hade ju tänkt att vi skulle plussa redan 2010...

Macpau: ditt jobb alltså... kram till dig!!

Kram till er alla!

• Liffan

Miss Star: Härligt!! så det är alltså måndagar som gäller för ÄP! det är bara att boka in i kalendern. vi sprider ut spänningen i tråden må jag säga... en i veckan att fokuera lite extra på.

Macpau: jag mår bra . känns som en evighet innan jag ska sätta igång men det går väl säkert som i ett nafs. börjar med spray i början/mitten av oktober.

vink!

• Liffan
    JaMA08 skrev 2010-08-27 02:18:59 följande:
    Vi blev godkända för Ivf, känns superbraSolig Dr Milan gjorde inte ens ett ulj och besöket tog 2minuter. Allt känns roligt men oxå skrämmande.

Macpau: Hoppas du plussar snart, när ska du testa??

Liffan: Visst trodde man att man skulle plussa för längesedan! Jag trodde att jag skulle plussa 2008, men hoppas att detta året slutar med plus för oss alla.
    Vad skönt att ni fick klartecken att köra igång! hur ser schemat ut för er nu? Visst skulle vi plussat för länge sen, jag hade också siktet instället på 2008. men nu fan!

Tarda: Vilka boobisar du har!! skönt att det löst sig med bh. hur går det med klänningen?

Macpau: gött med bröllopsresa!! ni kommer få det SÅ härligt! då kommer vi vara i samma trakter i helgen då. men ingen suparfest för mig - även om det inte hade varit några problem...

Hej Miss Star! Gud vilken aktivitet! skönt att man inte är ensam! jag har tyvärr ingen koll på slemhinnan men undrar också vad som gäller. jag har frågat om min slemhinna inte är för tunn eftersom jag har så lite mens men de har sagt att den är fin. men jag har aldrig fått någon siffra.

Äntligen fredag!! det är så skönt att veckorna går relativt fort ändå. Hoppas ni alla får en riktigt bra helg!!

Kram
  • Liffan

Macpau: det var tråkigt att höra!! men det kommer fler chanser!! Massor med kramar till dig!!

Miss Star: håller tummarna för dig idag!! håll oss uppdaterade!!

massa med kramar till er andra!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?