• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vilka fantastiska nyheter som möter en i tråden!! Stort grattis Tarda!! Gud vad roligt! och jag vill gärna ha dig kvar! vi säger till om du blir odräglig och hemsk, men det kan jag inte tänka mig att du skulle bli! Åh vad glad jag blir att det fungerar!! Nu hoppas vi att det gör det för Vitsippa, FRkSommar och Lyckligs FET! Och för oss andra i sinom tid!

Speaking of sinom tid så har jag iaf fått remissbekräftelse nu. men ingen förtur inte.

Macpau: Hoppas att du hade en fantastisk bröllopsdag!

Helgen har varit fantastiskt bra! Amsterdam är den trevligaste staden jag någonsin varit i tror jag. Helt fab!!!

Kram

• Liffan

Macpau: jobbigt med ÄNNU en gravid kollega. www.ams.se

Härligt att höra att det blev två ja i lördags och ni hade det bra! ser fram emot bilder!!

Välkommen Juristen! Kul att du har hört mycket gott om tråden - vi (som har varit med på fika iaf) har hört gott om dig och om Macpaus försök att ragga hit dig och jag är övertygad om att du kommer trivas bra!

• Liffan

Alltså, det är inte så att jag inte har något att göra på jobbet men jag gick in och rensade lite i medlemstråden så att den skulle vara lite mer uppdaterad. Jag rensade bort om man stod på både spray, sprut, ÄP och ruvare men gjorde inga stora förändringar som att flytta ner från ruvare till gravid (Tarda ). Uppdatera gärna så att vi kan ha lite koll! och glöm inte bort den fantastiska rubriken för de som vill fika vid besök på SU.

Det var några som inte fanns med alls så om ni känner er träffade - fyll i medlemstråden!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-06-07 16:42:14 följande:
    ...och det var inte den tippade tjejen!! det är var en helt annan...det är en till som försöker och det komer när som, då hon är fertiliteten personifierad. Japp, så att.... ams låter inte så dumt

Vad härligt att Amsterdam var så bra! Det låter som något att besöka, kanske? Kan du speca VARFÖR just Amsterdam var såååå bra?
    Åh, det var hororna i fönstren, den söta doften av hasch - allt sånt... nej, det var faktiskt förvånande lite av det. det var mer kanalerna som sköd av liv med husbåtar där folk levde, tillsammans med de andra båtarna som folk hade och som fungerade som färdmedel - familjer som man såg var på utflykt och njöt. det var inte flådigt eller flashigt, det var helt ordinära båtar som fyllde ett syfte. det var caféerna och barerna och de mysiga boutiqerna. det var alla cyklar och avspändheten med dem - de skjutsade flera barn på en cykel, från små barn på sex månader och uppåt - och ingen hjälm i sikte. det var så enormt lite bilar. det var vackra och billiga blommor -. 50 tulpaner för 7,50 euro. det var glatt. kollektivtrafiken var punktlig och effektiv. det var ett rikt kulturutbud. det kändes som en tolerant stad (även om landet i övrigt verkar gå i en annan riktning) med massa olika språk, kulturer och 'pink points' - turistinformation för HBT. och det var vackert!

så jag gillade det och kan verkligen rekommendera ett besök -.framförallt under en så fin försommar helg som den som var.  

• Liffan

Tarda - jag är bara SÅÅÅÅ glad för din skull!!! nu blir det ÄL-sexande för oss så hoppas jag följa i dina fotspår!

KRAM

• Liffan

Godmorgon ladies!

ser från mitt inlägg igår att jag verkar ha gillat Amsterdam

lite trött idag...

hoppas ni får en bra dag!

Kram

• Liffan

Hej tjejer!

FrkSommar: kul att se dig! spännande med ruvning! du får hänga på plusvågen som Tarda skapat här!

Vitsippa: Håller mina tummar för bra molvärk!

Kram Tarda!

Hur mår ni andra?

Igår hade vi nattgäster så min sambo beordrade hem mig från jobbet tidigare så att vi skulle hinna få till det innan de kom. hoppet är ju det sista som överger en...

Kram

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 09:38:50 följande:
    Nervös idag men inget samtal än. Det tar några timmar att tina upp en blastocyst. Fy för väntan. Värsta vore om man får ett samtal när man redan är påväg in till Göteborg. Har ju 1,5 timmes resväg. Vill verkligen att det blir av den här gången. Det är ju mitt första återinförande trots att jag började med IVF i februari.
    Lycka till!!! det kommer så gå bra för er! klart blaston klarar sig! today is the day - efter all denna väntan...

Håller mina tummar för dig!!
  • Liffan

sållar mig till tardas förvirring

gå så bra menar jag...

annars låter man ju helt tonårig...

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 17:10:18 följande:
    Ja det gick bra idag! Känns så skönt. Blastocysten tinade fint och fortsatte att dela sig bra. Så nu är jag äntligen ruvare. 50/50 chans sa min läkare och det känns helt ok.
    Grattis Lycklig!! tänk vad otroligt det är egentligen - de har liksom ett början på liv och sen fryser man det och då stannar utvecklingen av och sen tinar man och då fortsätter utvecklingen igen. det är fantastiskt hur livet fungerar ändå. men framförallt - GRATTIS!!!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?