Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vattuman skrev 2011-02-10 09:45:05 följande:
    Halloj,

Ringde alla in till SU på dag 18?
    Det är såååå segt att vänta.
    Vill att det ska vara oktober nu, men så tittar man ut och ser att snön vräker ner igen.
    Känns som att våren är långt borta...

Hoppas att allt är bra med alla!

LVHM hur har det gått? Håller tummar och tår...

Kram
    Det gjorde jag iaf, jag tror inte man "får" ringa innan faktiskt, såvida du inte fått de där nya instruktionerna på 14 dagar?  Du får tid till VUL direkt då också, så det är något du kan se fram emot iaf Glad De gör helst såna VUL på onsdagar (men hela dagen till skillnad mot inför ÄP då de bara gör på fm) så vet du det med Flört

Jag hoppas också det fortfarande ser lovande ut för dig LVHM och att alla andra mår fin fint också! Trots snön som sagt...
  • Stella Kardunn
    Vitsippa, åh va mysigt med skidsemester, även om jag helst skulle vilja ha lite sol och värme nu, men icke,  här vräker snön ner....Jag hoppas ni får en toppenvecka iaf!

LVHM åh nej, jag som fortsatte hålla tummarna utifall det skulle kunna vara falskt alarm, skickar en stor tröstkram och hoppas du får en någorlunda helg ändå Hjärta

JaMA08 Vad roligt att höra! jag hoppas verkligen det blir raka spåret för er nu efter allt krångel och olidlig väntan.

Macpau Vi får väl se hur det blir, kanske känns det rätt att berätta snart ändå och frågar någon tänker jag ju inte förneka det. Huvudsaken är att vi hinner få närmsta familjen avklarad först, vilket har gått lite långsammare än förväntat hittills. När det gäller att dölja saken hyser jag inga större tvivel om att jag kan göra det hyfsat länge, jag har mycket mjukt som skydd på magen till skillnad mot vissa plankor i gänget Tungan ute

Önskar alla en riktigt trevlig helg!
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2011-02-11 14:01:21 följande:
    hahaha...den här plankan ser ut som en vertikalstående snigel eller nåt

Nu har jag helg! Kom precis hem och ska alldeles strax till Hornbach. Bara liiite till så slipper jag de här affärerna. Tjoho!

Trevlig helg allihopa.

kram
    Vertikalstående snigel
  • Stella Kardunn

God middag i tråden,

Va trevligt att få små livstecken från dig Tarda och skönt att allt verkar gå bra med. Hur känns det såhär i början, känns det som om du är född till mamma eller är det lite "osäkert" fortfarande?

Coolt Liffan, jag röstar på att det är bebis du känner! Jag har läst mig till att man känna som kurr i magen fast utan ljud och är det troligen bebisen man känner och det låter väl liknande som du beskriver. Själv låg jag platt på rygg igår morse och försökte testa om jag kunde känna livmodern och det är en bupp precis där som jag inte tror jag haft förut iaf....

Men Juristen hur kan du vara grinig på en make som fixar varm choklad med vispad grädde medan du sitter i fotbad?! Flört Sååå nu är VUL bokat på SU också?

JaMA08 jag håller tummar och tår för att det går som på räls nu när ni äntligen fått komma igång!

Önskar alla en trevlig vecka! trots att det känns lite segt med måndag just nu...

• Stella Kardunn

Hej MissDrutten va kul att du kikar in, hur går det för er?

Fast ibland måste man få gnälla lite ändå Juristen, bara för sakens skull sådär Tungan ute

Nej jag förstår dig Liffan, jag har svårt att tro det även om jag såg den för en vecka sen...att du "står ut" är helt otroligt Skrattande

Här är det som vanligt mestadels, ska på "inskrivning 2" hos BM på fredag (tydligen då de vanligen tar alla prover och sånt, men det har ju jag redan gjort eftersom vi gjorde KUB). RUL är bokat till slutet på mars också och UL bilderna från förra veckan sitter fortfarande på kylen trots att vi sa att de bara skulle sitta uppe över dagen Drömmer

kram på alla från mig med!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-02-15 20:01:51 följande:
    Miss Star: då kanske vi ska boka in en date när du ändå är i stan

Vi har haft en väldigt absurd diskussion vid middagen. Nästa vecka ska jag ha möte med min chef om föräldraledighet så nu var vi tvungna att prata om hur vi vill ha det. Det kändes lite absurt att diskutera inskolning på dagis augusti 2013... Men det känns som om vi kom fram till en bra lösning där jag är hemma ett år, vi båda jobbar 60% och c tar ut några strödagar i ett halvår och att c är hemma själv i ett halvår-åtta mån. Då kommer vi, enligt mina beräkningar, få ut en jämn nivå med pengar och fortfarande ha alla låga dagar och 40 dagar av de höga kvar. Perfekt! Om jag nu gjort rätt...
    Det hade varit trevligt såklart, men jag får ju gå här hemma i lilla staden numera, SU är jag "utskriven" ifrån. Så om inget oväntat inträffar har jag inget mer ärende till Gbg än att träffa er i sådana fall, vilket inte är så lite heller såklart Flört

Oj, ja det förstår jag känns väldigt konstigt, men jag har tänkt på det också, måste ge chefen en chans att hitta någon, så jag får berätta det snart, men då måste jag väl redan då ha någon slags plan?! eller kan jag bara säga lite vagt att jag planerar vara hemma på heltid ett år iaf och sen komma med en noggrannare plan senare tro?! Har du räknat med hjälp av försäkringskassans hemsida eller hur fick ni ihop det?
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Liffan, ja det hoppas jag också, att vi får träffa lilla S kanske redan nästa gång vi ses Oskyldig känns det i magen varje dag nu?

Macpau, härligt att det börjar närma sig inflyttning! Bilderna på renoveringen ser verkligen lovande ut och det ska bli jättekul att få se live! Vad blev det för vagn nu då? Är skötväskan tillhörande vagnen eller har du hittat någon annan? Själv väntar och väntar jag på Baby/barn mässan i april, jisses vad jag ska snoka runt på allt som finns!

När ni känner er redo får ni gärna dela med er hur ni resonerat kring det här med föräldraledighet osv. Jag blir alldeles snurrig bara jag tänker på det...

LVHM åh vilken frustration! Jag förstår dig verkligen, jag förstår att de säkert utgår ifrån att alla gör allt för "första och sista gången" och bokar på för fullt hela tiden, men det hjälper ju inte de som får vänta.  Som tur är fick vi ju bara en lång vänteperiod och det var när de inte hade tid för ett första försök i juni utan vi fick vänta till augusti. Du kan inte få stå på någon reservlista och ringa in när du får utslag på ÄL test och se om det finns en tid just då? eller ska du göra stimulerat FET eller nytt IVF?

JaMA08 Jag körde Gonal-F bägge gångerna, men då fick jag sänka dosen efter blodprovet på första IVF försöket och stå kvar på samma dos på andra. Första gången tömde de 12 blåsor men bara 8 innehöll ägg. Andra gången tömde de 11 blåsor och alla var mogna. Så i mitt fall verkade fortsatt samma dos (jag hade samma startdos bägge gångerna) inte innebära fler blåsor, men istället fler mogna ägg. Så det är nog väldigt individuellt och i princip helt styrt av vad ditt blodprov visar.

Vitsippa jag hoppas du haft en underbar skidsemester och att all frisk luft gjort ärtan gott Solig

Tarda hoppas du och lilla S har det bara bra

Juristen allt bra med dig och ärtan?

Önskar alla en riktigt bra helg {#emotions_dlg.flower}

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-02-18 22:01:10 följande:
    Ärtan mår bra än så länge! Och maken är så klart överlycklig.
    Har haft fullt upp på jobbet i veckan och slocknat när jag kommit hem..
    Håller på att trappa ner med proggisarna.
    Annars är det inte mycket  nytt.
    En enda lång väntan känns det som...
    Skönt att höra att allt är okej! Jo det där med väntan verkar vara ett ständigt återkommande inslag i allt man gör och det finns inget sätt att hoppa över det heller verkar det som...

Pratade med några förra helgen som väntar sitt andra barn och de sa alla att det var sån skillnad nu när de väntade andra barnet, att väntan inte alls kände lika lång och det kan man lugnt säga för senare på kvällen var ena bebben i fråga redan född

LVHM ja då förstår jag att det inte är iika lätt att få en återbudstid, det är ju inte bara en tid som ska finnas ledig när man börjar om från början. Jag hoppas verkligen allt löser sig till det bästa för er, hur ni än bestämmer er för att göra *styrkekram*
  • Stella Kardunn
    MissDrutten skönt att höra att allt verkar knalla på som det ska!

Liffan Allt bra med mig, andra besöket gick bra, det var inte så mycket matnyttigt kan jag tycka förutom att vi fick börja anmäla oss till alla träffar/kurser man kan/bör gå. Ja det där har man ju hört talas om, att det känns innifrån men inte utanpå, tyvärr är det väl inget att göra än att vänta lite till som skrev.

LVHM har ni bestämt något med den privata kliniken nu eller?

Juristen Ja för min del kan jag bara säga att det inte syns alls och jag har förberett mig på/ställt in mig på, att det inte kommer att synas förrän runt RUL. Men från och med vecka 11/12 kunde jag börja känna en liten bula precis ovanför blygdbenet om jag låg platt på ryggen på morgonen och det är ungefär så jag känner nu med.

Jag har inte sagt något på jobbet ännu, men har tänkt att jag måste göra det senast nästa vecka för att ge dem största möjliga chans att hitta någon ersättare, med tanke på att semestern kommer emellan och jag därmed försvinner redan i mitten på juli, dvs i princip en månad tidigare än jag skulle ha gjort annars.

JaMA08 Jag håller tummar och tår för ett smidigt ÄP och fin fina ägg, äntligen är ni verkligen nära!!

Woho Macpau, va roligt att ni äntligen kommer in i huset!
  • Stella Kardunn
    JaMA08 hoppas ÄP gick relativt smärtfritt och att det blev många fina ägg så ni får ett riktigt toppenägg tillbaka idag! för det måste bli idag va?

Vitsippa va skönt att ni fick en härlig semestervecka, nu måste det vara VUL på gång snart va?

Juristen äntligen är den första långa väntan över snart, jag hoppas ni får se en riktigt fin liten ärta på onsdag!

Tarda he he jag småskrockade åt ditt inlägg och var såklart tvungen att googla Joolz direkt Flört och visst finns det kanske vissa likheter, men nää någon "kontorsstol" är det inte Jag tror nog Macpau och Liffan låter dig gå bredvid jag...

Macpau jag hoppas flytten går bara bra, så ni får sjunka ner i soffan i nya huset i lugn och ro en stund ikväll.

Liffan med mig är det mest som vanligt, dvs jag känner ingenting och nu när det gått ett par veckor sen man såg det lilla Knyttet, får man tänka positiva tankar ibland. Ska också på bröllop, fast i slutet på maj, men ännu törs jag inte ens spekulera i vad jag skulle kunna tänkas ha på mig då. Jag får förlita mig på att det dyker upp några fina vår/sommarklänningar i butikerna framåt början på maj när man kanske vet lite mer.

I övrigt har en av mina mest uppmärksamma vänner nu lagt ihop för många kvällar utan vin osv så hon var tvungen att fråga rakt ut och sambon fick hör och häpna för sig att berätta för en av sina vänner i veckan, så nyheten börjar väl så sakta sprida sig.

Önskar alla en trevlig söndag trots det gråkalla vädret!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?