Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Juristen snacka om att det går undan nu Glad jag är övertygad om att det kommer gå mycket bättre den här gången för er med! ICSI is da shit eller vad säger ni tjejer? Flört

Åh Finiz jag håller tummar och tår allt jag kan för att det går vägen Hjärta det är så hemskt att man ska behöva vänta på besked hela tiden, men å andra sidan är det bra med, de ger verkligen "naturen" en chans att visa vad den går för så inga misstag begås. Minns själv när jag fick mitt MA konstaterat samma vecka de slog upp stort på alla kvällstidningarna att det var flera stycken som fått besked att det var missfall och att det sen visat sig att de försökt abortera fullt friska foster. Då var det otroligt skönt mitt i all misär att man verkligen fick vänta en extra vecka, ta flera Hcg prover osv...

Frikadellen här går vi från misär till otroliga glädjebesked från en mening till den andra.....Så roligt att höra att allt verkar gå som det ska! Grattis Solig

Liffan åh nu är jag sugen på pannkakor också, attans! Igår pratades det om varmkorv med bröd så jag nästan var redo att byta ut min medhavda lunch mot en sån på korvmojen och sen var jag hemma hos en tjej efter jobbet där det luktade ljuvligt av rostat bröd, så då blev jag sugen på det + varma mackor...kort sagt, jag är huuuuuungrig! *knaprar sötmandel* och det är väl fortfarande mitt enda ihållande symptom så jag lyckas inte heller slappna av särskilt bra, om det är någon tröst...

I övrigt kan jag tillägga som kommentar på din "detaljkommentar" Flört att jag är en storkonsument av trosskydd och har så varit sen innan ÄP tom...Enstaka dagar är "lugnare" men de är som sagt enstaka....Magen i övrigt går upp och ner i dagsform, men jag försöker vara oerhört uppmärksam om det börjar knalla iväg på dagarna, för en historia som Macpaus ska ni inte få höra från mig iaf!! Tungan ute

Glömde fråga förresten, fick du göra något VUL/UL på inskrivningen eller måste du vänta till RUL?

Vitsippa fortfarande inget utslag?

Hoppas allt är bra med er andra! Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Stella Kardunn
    Finiz skrev 2011-01-19 13:18:18 följande:
    Det blev ett missfall, klumpen kom ut idag... nu är allt bara tomt
    åh nej det var ju inte såhär det skulle gå  Gråter försöker föra över så mycket kraft och tröst jag bara kan Hjärta
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-01-20 19:21:55 följande:
    Har varit på ännu en åderlåtning idag.
    Blev ingen dosändring ikväll iaf.
    Imorgon blir det VUL och planering av ÄP.
    Har bara två doser kvar på menopuren efter kvällen, hoppas att det ska räcka.

Kram på er
    Skönt att det närmar sig! När jag fick ÄP en dag senare än beräknat efter VUL sist, fick hon skriva ut ett extra recept som jag hämtade direkt på sjukhusapoteket, de har ju som regel allt konstigt vi vill ha hemma Flört så det löser sig det med!
  • Stella Kardunn
    Liffan kan inte annat än hålla med, har redan planerat en powernap på soffan när jag kommer hem för att fira Flört önskar dig och alla andra en trevlig helg med! Jag hoppas den här halvdåliga veckan (tänkte på stackars Finiz och de andra jag läst om med liknande uppleverser den här veckan) vänder till en riktig toppenvecka nästa vecka när Juristen kommer rocka loss på SU

Tack själv mår jag som vanligt...dvs lite konstig mage och lite trött, annars inget...eller vänta, jag tycker faktiskt inte kaffe är så gott längre...Hur mår du då Liffan?
    Vattuman skrev 2011-01-21 10:05:45 följande:

8 äggblåsor, varav en var 22 mm (!)
    På tisdag gäller det.

Kram

Härligt att höra!! då håller vi tummarna för en fin fin skörd och en lyckad befruktning denna gång!
  • Stella Kardunn
    Vitsippa va roligt att höra att du är på gång igen! men snacka om utdragen väntan det blev den här gången...jag röstar som sagt också på att vecka 4 blir en turvecka! Njut av vinet nu Skål

MissDrutten va skönt att det inte visade sig vara så farligt, men jag håller med dig, varför måste den då finnas överhuvudtaget? Nåja jag antar vi får vara glada och nöjda att den var ofarlig och inte gnälla så mycket Flört

Jag vill dessutom passa på att tipsa om ett program som gick på tv i onsdags, jag såg delar av det då (råkade visst somna lite mitt i Drömmer) och resten på SVT Play, det handlar om bebisars utveckling från födsel till första steget. Där fick jag förövrigt svaret på varför bebisar ska ligga med näsan mot mammans höft när de föds...

Här är länken http://svtplay.se/v/2299533/dokumentarfilm/bebisarnas_vetenskap
  • Stella Kardunn

Jag instämmer med Liffan, stort lycka till idag Vitsippa!!

Passar även på att önska Juristen all lycka denna vecka, som startar med en toppenskörd imorgon!

• Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2011-01-25 12:22:30 följande:
    Tack för alla tummar! Det gick bra igår, så nu är man ruvare igen!

Juristen - Tänker på dig idag!
    Åh va härligt att höra! De verkar sköta sig bra i frysen dina små eskimåer så nu håller jag tummar och tår så de krullar att resten går lika bra, det är din tur nu!

Instämmer med Vitsippa, hoppas ÄP gick hyfsat smärfritt så du är på väg hem eller hemma nu Juristen.
  • Stella Kardunn
    Juristen när jag hör din historia känns det som jag tar "lite" blod any day! Stackare! Tack o lov att det blev en bra skörd i alla fall. Jag fortsätter hålla tummar och tår allt vad jag kan!
  • Stella Kardunn

Glömde fylla på tiden, vi lovade Juristen att skjuta på det en halvtimme...

Date den 3 feb. kl 17.30,  förslagsvis middag på Texas Longhorn

Liffan
    Miss Star

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?