• Kissie

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-08-03 20:06:17 följande:
    Men herregud kvinna- jogga OCH cykla 3,2 mil om dagen?! Beundransvärt . den dan min ämnesomsättning slutar funka kommer jag att rulla fram.

Det är detta som oraoar mig lite, för det eviga småätanden vill inte avta och jag har en stark känsla av att det inte kommer att bli bättre med tiden Skrikandes

Kan nog hålla med om, arbete vad är det, synd att man inte har tillgång till en dator på jobbet som inte är blockad från alla sidor som inte har med arbete att göra.. hihi

Funderar på om man skulle ta och kolla upp om mannen jobbar den 11e om inte skulle det vara trevligt med en fika för omväxlingsskull Glad men kommunikationen är inte på topp när vi jobbar om varandra.. Återkommer om detta,,

Tarda skrev 2010-08-03 11:22:25 följande:
    Jag köpte Sea-bands på apoteket igår och det verkar banne mig funka. Fick inte effekt direkt men jag sov med dem och har mått så bra nu på förmiddagen Skrattande

Nu ska jag bege mig ut i skogen och leta svamp.

Ha en fin dag tjejer!! 

Bra med banden, de där Calma tuggumina gör bara så man mår ännu värre.. (åksjuka är inget som växer bort, så man provar ju lite av varje..) Sea-bands verkar det bli nästa gång

Hur gick det med Svampen, hittade ni något?? Jag var ute och leta i över en timma utan större framgång, men jag har en far som kom hem med 2 liter - endel har det i blodet.. Skrattande 

Nattinatti

• Kissie

M: Ojoj det var inget glädjande besked :( Även om det inte är till någon tröst så är det väl så att det du säger också är det vi blivit grymma på; "att ta nya tag". :S

Tankarna är hos er alla!!

Själv sover jag bort veckorna i väntan på väntan. Så den där härliga överskottsenergin som infann sig de första veckorna har varit som bortblåst och sersatts av trötthet, huvudvärk och illamående. 
    Fick starta upp i onsdags med sprutorna dos 150. Klämde ihop magen så mycket av nervositeten av att trycka in nålen att jag nu går omkring med iaf 2 stora blåmärken på vardera sida om naveln. Skönt att det går mot höst och att man inte behöver visa magen mer än nödvändigt. :P
    Imorgon kl 7.15 ska jag infinna mig på SU för att kolla värdena och se om rätt dos är ordinerat.
    På onsdag är det dags att resa bort i tre dagar och starta upp med studentlivet igen. Så då blir det full rulle igen =)

Kramar

• Kissie

Hejhej,

Jomen visst måste det väl vara sprutorna som gör att man känner sig svullen och har endel värk.
    Tycker det är så spännande nu när ÄP börjat och allt som hör därtill.. :) Känns så overkligt och ändå nästan som man inte gjort annat än sysslat med självplågeri, som sprutor, nässpray, läkarbesök osv :P 

Fick veta igår att jag kunde sänka dosen, skönt för jag tyckte 150 kändes mycket. Så är man ju lite småtrög och tar det lite som det kommer för att inte behöva hålla allt ihuvudet
    - på fredag är det dags för VUL kl 10 
    - nej men det går inte sa jag för jag är bortrest
    - har du glömt att du är under behandling
    - absolut inte! men jag får väl försöka lösa detta. (förebående sköterska visste att jag skulle resa bort 3 dgr)
    - Ja men om vi sätter dig i gröna teamet så du får komma 15.30 istället
    - Toppen, då hinner jag nog om jag åker tidigare från Malmö... =)

Ska bli så spännande, måste få chauffören att vilja lämna skolan min en timma tidigare bara... Sen är det tillbaka till oranga teamet, vilket om jag inte missminner mig efter att läst in mig igen innebär om allt går väl att det borde bli ÄP på måndag (utan att gå händelserna i förväg) eller hur..?

Så mycket dravell det blir nu när det är så nära. Jämförde det med att gå på diet igår - Det är så spännande att prova något nytt, det värsta som kan hända ät ju att det inte fungerar och har man tur så går man ju ner några kilon.. Solig Börjar bli knäpp

• Kissie

Gud så roligt Macpau att det visade pluss idag, som bm sa när jag pratade om varaktighet och dyl. njut av det så länge det varar (o det förhoppningsvis alla 9 månaderna) ;) och det är så sant så..

LVHM: Spännande så otroligt spännande.. =)

På tisdag ska de kika på 11 blåsor, så nu hoppas jag för min del att det är klart med sprutor och sprayande för ett tag framöver, tog den sista ikväll.. men inga garantier.. Har en man som börjar bli nojjig och inte vill helt enkelt, Tror minsann att det börjar blir föör verkligt nu... Men det är tur att jag känner honom såpass mycket att jag vet att det går över :D

Åkte på en dunderförkylning med feberfrossa så det var bara till att packa sig hem en dag tidigare från Malmö ;( Typiska dagisbaselusker sa sköterskan när jag kom till SU haha hoppas man är på fötterna snart så inte mannen måste dra det tunga laset i hemmet 0=)

• Kissie

Usch detta var bland det värsta som gjorts hittills. jag grina, mannen satt helt mållös och visste inte vad han skulle säga. Morfin är överskattat liksom lustgas och nu är jag helt slut. Definitivt min svagaste del på kroppen av alla. Så skönt att få krypa ner i kojen och veta att jag inte behöver göra något mer idag. Men 7 fina ägg blev det så nu håller jag tummar o tår för att det var första o sista gången detta behövde genomlidas. Nu är det till o hoppas att mannen har några grodyngel som lever. Hoppas ni andra mår bra o frodas. :-P Kramar

• Kissie

Härliga eftermiddag Cool

JaMA08
     Vad roligt att det äntligen är igång =)

LVHM: Håll fingrarna i styr, det ska gå bra!!

Nu är jag precis hemkommen, och allt gick bra! 1 ägg i magen och 2 i frysen =) Mannen var riktigt engagerad idag och ställde frågor som jag inte hade en tanke på och spana på skärmen med ett leende, underbart att se =)
    Ska få byta ut de där vagitorierna mot en gel man ska ta en gång om dagen istället för fy vilken klåda de orsakar.. Hoppas det andra fungerar lika bra.. hmm men annars är man ju nollställd - bara att vänta och det vet ni ju hur skoj det är Drömmer

Kramkram

• Kissie

Hej!

Vitsippa 76: Jag vågar nästan inte gå in här och läsa om era med och motgångar.. blir sååå nojjig : /

Har haft som mensvärk i två dagar och det känns ganska ordentligt, detta oroar mig.. O magen är svullen alltså precis som när jag ska ha mens, ser ut att vara i månad 7 minst. Det är så frustrerande.
    Hoppas ju att det beror på vaggisarna men det känns inte så.. : S

Inte har jag kommit in till stan för att inhandla gelen så jag slipper dessa vaggisar heller.. Så går nog mest och oroar mig och får inget gjort som jag borde : D

• Kissie

Det berodde inte på vaggisarna att jag mår som jag gör uppenbarligen, idag var jag tvungen att ringa och fråga, så det blir en tid imrorgonbitti för att se så allt står rätt till..

Så här ska man inte ta lätt på något utan fråga om allt för sin egen ro skull

Drömmer

• Kissie

Tänk vad lugn man kan bli när man fått samtala med bm och doktorer, tycker de är helt suveräna =D
    Det visade sig att jag fått en vätskefylld cysta efter äl plock och anledningen till sängläget igår var att den sprack... Men det var ju det bästa som kunde hända för nu mår jag precis hur bra som helst. Pepparpeppar nu vill jag inte känna något  mer sånt..

Tänk vad mysigt ni ska få det på tapas kvällen, hoppas verkligen att det kommer smaka Solig

Kramkram

• Kissie

Ni är så fantastiska tjejer, starka, uthålliga, tålmodiga, helt enkelt underbara.. 
    Härligt att ni hade en fin tapaskväll, jag är himla nyfiken på den där väskan som omtalats =)

Macpau: Tråkigt det här med illamående, men vad häftigt att ha en böna inbäddad...

Själv går jag här och funderar på om mensen tänker dyka upp innan måndag eller ej. Manne ville inte tjuvtesta utan tyckte att det skulle vara mycket mer spännande att vänta. hujeda mig säger jag bara, vill testa nu!
    Inga ömmande bröst längre, allt har återgått till urspungsläge så det måste väl innebära att alla prep. hormoner gått ur kroppen nu då...

Ni ser hur fort det går att börja svamla när möjlighet att skriva infinner sig.

Kram till er allihop Drömmer

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?