• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-04-29 21:30:16 följande:
    Måste bara gnälla av mig lite jag med- min lillasyster har gjort en utredning på Carlanderska och nu funderar hon på att eventuellt göra en ivf innan sommaren...pust & stön liksom...inte att jag missunnar henne men jag har ju för fan stått i kö hur länge som helst och så kommer hon som började sin undersökning för ca 1 månad sen och kan köra igång typ nu!! Det är inte så mycket missunsamhet utan irritation över SU! Hade jag vetat att vi inte skulle hinna innan sommaren så hade jag lätt gått privat...Så! Känns lite bättre:)
    men hallå! vad håller man på med! har carlanderska sommarstängt? (jag gissar inte, de kan ju tjäna pengar...). min semester är ju inte helt spikat. mamma sa när jag berättade för henne om dagens samtal med SU att hon tyckte att vi skulle pröva privat och att hon fortfarande kan tänka sig att bidra. men jag sa faktiskt att vi kanske kunde spara de pengarna till ev adoption. hon svarade att vi skulle diskutera det i helgen då vi träffas. får väl se vad domen blir .
  • Liffan

bubblan: men då har ni ju försökt i typ två år innan ni får IVF så i ditt fall stämmer det ju ändå...

• Liffan
    bubblan79 skrev 2010-04-29 21:46:46 följande:
    nej för vi kunde valt att inte ta pergo från första början och gå direkt på ivf men man vill ju inte tacka nej till behandling som kanske kan hjälpa. man tar ju allt som erbjuds på vägen liksom
    jaha, ok. jag försöker bara hitta någon slags logik i det hela.

godnatt tjejer!
  • Liffan

Kollade lite statistik på Carlanderskas hemsida. där blir 48 % gravida vid 'vanlig' odling och 57% vid blasto vid färskförsök. sen är det ju en del missfall så andel förlossningar är lite mindre såklart, 37% vanlig och 44% blasto.

http://www.fertilitetscentrum.se/index.php?id=141 

På SU är det 38% gravida och 28% förlossningar. så sämre utdelning...

http://www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_oss/reproduktionsmedicin/Resultat%20IVF%202009%20hemsidan100409.pdf

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-30 13:21:51 följande:
    hmm...rättstavningsdrottningen är i farten igen. Dick= dock (bland andra fel....)
    Ett fantastiskt stavfel med tanke på vad det är vi diskuterar!

Låter som trevligt valborgsfirande med grillning! själv blir det faktiskt sthlm i helgen igen. fläng fläng!
  • Liffan
    Tarda skrev 2010-04-30 13:52:26 följande:
    Men självklart ligger det i en privat vårdgivares intresse att ha fina resultat när patienterna betalar dyra pengar för att gå där. Jag hade nog velat se en oberoende undersökning istället, hade varit betydligt trovärdigare.
    Forskningresultat är ju en sak såklart men här redovisar de ju ändå hur många insättningar och graviditeter som det blivit så man kan ju ändå tänka sig att siffrorna är likvärdiga och säger något...
  • Liffan
    Tarda skrev 2010-04-30 13:52:26 följande:
    Men självklart ligger det i en privat vårdgivares intresse att ha fina resultat när patienterna betalar dyra pengar för att gå där. Jag hade nog velat se en oberoende undersökning istället, hade varit betydligt trovärdigare.
    iförsig så har ju carlanderska delat upp det i under och över 38 år och jag tog under 38 vilket ju påverkar såklart...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-30 15:35:14 följande:
    OK tjejer,Jag har bokat en tid med prällen tisdag den 18 maj, så det blir fika måndag eller? Så jag kan boka in det...inte för att skryta men jag är något av en expert av att dubbelboka mig FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanVitsippa76Miss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanVitsippa76
    Då säger vi måndag! Lista för dem som vill hänga på att skriva upp sig på:

Måndag 17 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star
  • Liffan

Godmorgon!

Har haft en jätteskön helg i sthlm med lagom blandning familj och vänner.

Vitsippa: då blev det lite spanien ändå! kul! jobbigt med illamående och domningar!

Spännande med FET (och samma vecka också), MissDrutten och Lycklig!

Finiz: kul och spännande med fina äggblåsor! en stor vecka för dig!!

Macpau: Hoppas helgen varit bra! det blev tyvärr ingen tid för att tänka och prata privata alternativ. får se om jag tar upp det med mannen ikväll. det känns ju ändå bra om han är medveten om planerna...

Kram

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-05-04 10:18:03 följande:
    Deppig dag idag - den J-LA skit mensen kom imorse  Inte för att jag blev förvånad, jag visste att den skulle komma, men ändå blir man lite ledsen att det inte fungerar. Jag fattar verkligen inte vad som är fel, varför fungerar det inte???
    Jävla skitmens! den är ett helvete på att dyka upp! vi vet ju alla hur det är... var en fruktansvärd flickvän när jag fick mens förra veckan men igår pratade vi om det och min sambo sa att han visste att det berodde på mensen men att han inte heller kunde säga något eftersom jag skulle bli ännu argare då... han är så klok

kör du med pergo en månad till nu? jag har ett paket som jag inte ska använda och som du kan få i så fall...

Kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?