Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMA08 skrev 2011-03-11 16:43:16 följande:
    Tack tjejer men jag har rikliga blödningar och haft det sedan i onsdags så jag vet att det är ett MF i v4-hoppas bara jag slutar blöda snart och att mina menssmärtor försvinner! Sköt om er.. Kram
    Tråkigt! Hur länge blödde du? Eller du kanske inte har slutat än? Jag blödde bara i fyra dagar tror jag.

Kram
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer.
    Hoppas allt är bra i dag Liffan!  Håller tummarna för att det känns bättre nu och att flytningarna har avtagit.

Var länge sedan jag var inne hos er nu men ville meddela att jag har äp på måndag morgon. Spännande! Var på VUL idag och har ca 18 blåsor i storlek 16-20 så de kommer nog vara stora och fina allihopa tills måndag hoppas vi på.

Ha en härlig helg!

• Lycklig vill ha mer

Hej!
    Jo det har gått bra idag. Men blev bara fem ägg från de 18 blåsorna. Jag tyckte hela tiden att äp var för långt fram men de ville inte göra plocket på helgen så då blev det idag. De stora blåsorna hade nog redan släppt sina ägg verkar det som. Nu håller vi tummarna för de fem som kom ut. Fick annan medicinering vid äp idag så jag mådde väldigt bra efteråt. Skulle kunna göra äp hur många gånger som helst känns det som. Det är det psykiska efteråt och under ruvningen som är det jobbiga.

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2011-04-05 14:22:04 följande:
    Hello!

LVHM: grattis till ÄP! jag hoppas dina fem ägg ger sköter sig väl i värmeskåpet as we speak!! hur är det på carlanderska (för det är väl där ni är nu?), långtidsodlar de eller satsar ni på ET imorgon?
    Långtidsodling var planen men när det bara blev fem så vill de inte långtidsodla för man behöver minst fem befruktade ägg för det så ET i dag är planen om jag inte hör någonting annat.
  • Lycklig vill ha mer

Idag gick det bara bra. Av de fem äggen så hade två fallit bort. Ett embryo var lite för dåligt för att frysa idag men de odlar det tills på lördag/söndag för att se om det har tagit sig lite bättre. Då återstår två fina embryon som jag idag fick tillbaka och så lite trombyl medicin på det för att öka blodcirkulationen . Nu hoppas vi på det bästa. Läkaren tyckte att embryona såg så fina ut att vi skulle verkligen vara medvetna att det kan bli tvillingar men å andra sidan har vi fått tillbaka totalt fyra stycken fina embryon så jag håller tillbaka optimismen. Tack för alla tummar.

• Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-08 11:53:46 följande:
    LVHM: Hur fick du Trombyl? Jag frågade Repro eftersom vi fick missfall nu men BM sa att det inte fanns några belägg för det, vad har du fått höra?
    Jag går inte på Sahlgrenska längre, väljer att ta paus därifrån ett tag för jag tycker inte de är så behjälpliga som de borde. Går på Carlanderska och det går inte ens att jämföra. Att vara på Carlanderska är helt toppen tycker jag! Även om det kostar lite grann så vet jag knappt om jag vill gå tillbaka till Sahlgrenska.

Jag förstår att ni som fått barn på första eller andra insättningen är supernöjda men efter 4 insättningar och inga förändringar från deras sida så börjar man misströsta. På Carlanderska får man mer gehör på sina funderingar och de är inte sena att ändra något. Där exempelvis långtidsodlar de, kör assisted hatching, ger trombyl och andra läkemedel.

När det gäller Trombyl så säger väl Carlanderska också att det inte finns tillräckligt med studier på det för att man ska kunna säga någonting vetenskapligt om det men vi fick det gärna om vi ville själva. Kan ju inte skada i alla fall tänkte jag. Dessutom fick vi två superfina embryon tillbaka vilket de säkerligen inte hade gjort på Sahlgrenska heller enligt tidigare diskussioner med dem om det.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-13 17:46:11 följande:
    FET blev lyckat idag, fick se lilla pricken på monitorn. Första ägget klarade upptiningen så vi har 3kvar i frysen och ändå är vi på ivf 1... Nu håller jag tummen för att det ska bli ett plus UTAN blödning den här gången och en fullgången graviditet.... Får väl se hur det blir, TD 27/4....

Era tankar värmer..... Kram 
    Grattis! Låter jätte bra. Själv fick jag brev hem idag att vi har en blastocyst i frysen som väntar på oss. Två i magen och en i frysen är mer än vad jag kunde ha hoppats på.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-13 18:01:15 följande:
    Låter ju super för eran del! Hur känns det så här långt??
    Ruvardag 7 av 14 idag. Halvvägs. Usch och fy. Känns inget speciellt.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-13 18:42:15 följande:
    Spännande men SÅ jobbigt, hoppas du slipper se blod som jag fick på dag 9 *suck* Har du några symtom?? Ska du tjuvtesta?? Har di TD 14 eller 18dagar efter återinföringen??
    Inget tjuvtestande för mig utan TD är på onsdag nästa vecka. Jag har aldrig fått blod före TD, tror det är proggisarna som stoppar upp det för mig.
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-04-19 07:56:54 följande:
    Morgon i tråden,

Äntligen verkar våren vara här för att stanna, 15 grader på termometern på jobbet och klockan är inte 8 ännu.

He he låter misstänkt som klart snabbaste besöket Liffan. Vi har nog också bestämt oss för Kronanvagnen och vi får väl fundera på om vi måste köpa till de stora hjulen också för att passa in i gänget Cool

Oh va fort det går Juristen! redan en tredjedel på väg, men jag antar du tycker det går långsamt ändå, för det gör jag, mindre än hälften kvar men det känns som ett år Drömmer Förhoppningsvis hade du hunnit tillgodogöra dig det mesta av energin från middagen iaf, så du inte förlorar näringen också. Jag fortsätter hoppas det är på övergående nu äntligen...

LVHM hur går det med ruvningen? TD imorgon, jag håller tummarna!!

JaMA08 allt okej med dig med också hoppas jag? Du ruvar på så du kacklar därhemma hoppas jag

För egen del blir det ingen start på yoga idag, den är uppskjuten till 10 maj och nu vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag vet att jag kommer missa 2 gånger av totalt 7 redan. Fick erbjudande om att fortsätta den vanliga träningen till ett billigt pris fram till midsommar också, men har känt att jag blir liggande i soffan resten av kvällen när jag varit på ett pass, så frågan är om jag orkar så mycket längre ändå. Kanske får satsa på simhallen och promenader istället.

Hoppas allt är bra med er andra och att ni får en bra tisdag i solen Solig
    Jag är verkligen ingen tjuvtestare utan funderar inte ens på att testa i morgon utan dra ut på det till efter påsk och se om mensen dyker upp i stället. Kliniken har ändå inte öppet för att meddela resultatet förrän tisdag nästa vecka. Självplågeri?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?