Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-08-23 22:00:06 följande:
    LHVM: Grattis till lyckat ÄP!

Liffan & MissStar: ÄP-dagen ska man nog absolut vara hemma hela dagen. Jag var både mosig av morfinet och hade ganska ont, så det var alldeles utmärkt att ligga hemma i soffan med en vetepåse på magen och bli uppassad. Så glöm för guds skull inte det, att ha en uppassare hemma!Glad Dagen efter jobbade jag och förmiddagen före ET också har jag för mig. Kanske hade det varit skönt att vara hemma, men jag tror att jag hade grubblt och oroat mig ännu mer då...

Macpau: Håller tummarna för dig! Hur känner du dig??
    Jag tror nästan att det är svårt att kunna avgöra i förhand om man ska jobba eller inte. Jag sitter på min kontorsstol 9 timmar om dagen typ och jag hade inte klarat av det idag då jag är ganska så öm. Men det är ju olika hur man känner sig och olika vilka jobb man har.

Ja Macpau: Snart har det gått en vecka, härligt. VIsst har det gått fort

Vill berätta en anekdot från mitt äp. När läkaren skulle sätta lokalbedövningen så lyckades han pricka en nerv som gick ner till foten. Så det kändes som värsta stöten rakt genom hela benet så jag fick en sån jäkla reflex att jag höll på att sparka till sköterskan Dessutom gick då lite av bedövningen dit på något konstigt sätt så jag kunde knappt gå från äp till mitt rum. Ha ha måste sett väldigt lustigt ut.
  • Lycklig vill ha mer

Jag är inte jätte noga med att min sambo behöver vara med på et dagen, vi har faktiskt inte bestämt det ännu utan ska diskutera det ikväll.

• Lycklig vill ha mer

Fast varje situation är ju så klart olika. Jag resonerar som så att min sambo har ett relativt nytt jobb med provanställning 6 månader. De vet om situationen men han känner ändå att han vill bevisa sin arbetsmoral. Sen så har vi 1,5 timme resväg till Göteborg vilket gör att vi blir borta ca 4 timmar för ett et. Han är ändå "pappan" och jag vet att han gör allt för att vi ska lyckas.

• Lycklig vill ha mer

Hallå tjejer, först ska ni hålla tummarna att jag inte får något samtal mellan 11.00 och 11.30.

Därefter kan ni slappna av lite

Har ET kl 15.00 så jag är säkert inte hemma förrän framåt 18 tiden men då ska jag absolut checka in....

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-25 09:19:43 följande:
    håller tummarna stenhårt!!!!!

Lite statistik- unde den senaste 2,5 åren som jag har försökt få barn så har de blivit 7 bebisar på kontoret (om man inte räknar med de 3 som de 2 killarna på kontoret som har gravida tjejer hemma- där är det 3 barn nu då). Så: på 10 pers så är det 10 bebisar på 10 anställda. Jag tror jag får ett psykbryt snart.

kram
    Jag har tur att jobba med 50 grabbar samt en kvinna i typ klimakteriet. Ha ha så jag har inte samma problem.
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-25 09:48:39 följande:
    Åh va glad jag är jag tog mod till mig och berättade om våra planer för min chef innan! Har tid för VUL kl 10 imorgon och höll som bäst på och funderade på om jag skulle vara på jobbet före 7 imorgon för att sen gå vid halvnio igen och så komma tillbaka till lunch, för att vara borta så lite som möjligt.

Fick dock helt plötsligt ett infall och tänkte att jag säger till chefen som det är och berättar om min plan...Han svarar direkt att det inte kommer på fråga. Jag ska inte komma hit på morgonen alls och när jag sen dyker upp framåt lunch ska jag dessutom justera stämplingen så att jag "var på plats" klockan 8 som vanligt. Vilken pärla han är!

Höll dessutom på att glömma, jag tillhör oranga teamet!

....vad gäller barnskaffande förövrigt så är det bara en tjej här på kontoret som är i den branschen och hon fick sitt barn nu i augusti. Men i bekantskapskretsen är det däremot helt galet...typ alla är i "skaffa andra barnet" fasen, så det är 3 som är gravida nu och minst 3 till som försöker.
    Bra gjort Miss Star!!

Allt blir så mycket lättare när chefen vet om det. Skönt att slippa komma på ursäkter till varför man ska vara ledig så ofta.
  • Lycklig vill ha mer

I'm back!

Det gick fin fint. En i magen och två i frysen. Nöjd

• Lycklig vill ha mer

Macpau: såg att de pratade antal celler med dig men det sa det inget om till mig utan att det var tre fina ägg. Typ. Undra vad det betyder.

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-08-25 17:51:42 följande:
    grattis!!! det var ju ett väldigt fint resultat!! ska iväg snart så jag är SÅ glad att jag hann se att det hade gått bra innan!!

Kram
    Tack gumman!
  • Lycklig vill ha mer

Macpau: visst var man klar liksom när återförandet var färdigt? Tänker så jag inte missat något för jag gick hem efter det. Oskyldig

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?