Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Ahh, fredag eftermiddag, underbart! Och solen skiner, man blir ju faktiskt lite lycklig!

Nix, fortfarande ingen mens i sikte! Ska hålla mig till imorgon, då testar vi. Har en liten gubbe på varje axel, en som säger "ja, ni har säkert lyckats! hurrahurrahurra!" och en som säger "tro inte att ni har lyckats, du vet att det inte går, det är bara kroppen som luras"... Envetna är de!
    Jag har också ägglossning och regelbunden mens (för det mesta alltså!). Progesteronvärden har jag dock ingen aning om... Fick veta att de är normala och att jag har egen äl, men några siffror fick jag inte och hade inte vett att fråga om.
    Liffan - hoppas att du kom iväg på din träning. Jag skall försöka ta mig iväg imorgon. Har varit mer eller mindre krasslig sedan i julas, så det har inte blivit mycket av träning. Känns i kroppen.
    Ha en skön fredagskväll!
  • Vitsippa76

Tack för era hållna tummar, men det hjälpte tyvärr inte... Testade i morse och naturligtvis var det negativt.{#lang_emotions_frown} Suck!

• Vitsippa76
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-08 09:05:50 följande:
    Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken.  Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.
    Nej, vad tråkigt att höra! Usch, det måste kännas hemskt att allt du gått igenom med hormonbehandlingar och mental bergochdalbana varit förgäves! Tänker på dig! Ta hand om dig och samla så småningom kraft inför nästa omgång, då vet de hur du reagerar (inte reagerar) och förhoppningsvis fixar till så att det funkar bättre. För vi ger ju inte upp, eller hur?!
  • Vitsippa76

Här är det fortfarande ingen mens förresten. Skulle kommit i onsdags och brukar aldrig vara sen. Kan man lita på Testlagrets tester??

• Vitsippa76

Hej! Som alltid trevligt att uppdatera sig här!

Tack för hållna tummar (igen) och efterlysningar. Gick och köpte mig ett ClearBlue efter jobbet i måndags. Det var också negativt och självklart kom mensen som ett brev på posten på tisdagsmorgonen. Jag är numera helt övertygad om att den har en egen vilja och gör allt för att jävlas med mig!{#lang_emotions_demon} Förseningen ställer till det i processen också. Vi har planerat behandlingen för att undvika äp och andra viktiga besök och provtagningar de två tillfällen jag inte är i Gbg. Nu krockar det ändå! Måste ringa SU igen och planera om. Ni som har kommit en bit på vägen och vet, om man börjar spraya i början av cykeln, är det då från dag 1? Alternativet är ju dag 21, men det funkar inte för mig nu. Ett himla pusslande det här!

Trots allt var det skönt att mensen kom trots allt. Det allra värsta är ovissheten! Jag är ändå tacksam att jag mår bra och att jag har ett jobb. Jag beundrar er som är arbetslösa och dig FrkSommar för att ni överhuvudtaget orkar! Kram till er! Och SU har kurator, eller till och med psykolog.

Samboreaktionerna känner jag igen. Kanske kan vi tipsa dem om att starta en egen tråd så kan vi sprida den vidare till våra sambosar/makar? Jag tror absolut att båda har behov av att prata av sig på sitt håll, även om man kan prata med varandra. Om de skall stå ut med våra humör så behöver de säkert spy galla någon annan stans! {#lang_emotions_smile}

• Vitsippa76

Mia, vad spännande, nu är det verklligen nära! Önskar dig all lycka till! Och glöm inte att uppdatera oss, vi vill veta allt!

Jag hänger också gärna med och fikar. Kan både den 31:e och den 7:e.

• Vitsippa76
    MIA SD skrev 2010-03-15 17:39:40 följande:
    Hemma.. 6 dugliga ägg som skall befruktas.. Insättning på onsdag.. det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK..  blöder nu och lite mensont..
    Härligt! Vad skönt att ha det gjort! Nu är det bara att vänta och hoppas att de har det trevligt där i värmeskåpet!{#lang_emotions_smile} Tänk vad de blir uppvaktade just nu! Miljoner spermier, nytvättade och fina, som kämpar om att komma först in! {#lang_emotions_wink}
    Försöker: Stort lycka till med intervjuerna! 
    Finiz skrev 2010-03-15 07:37:36 följande:
    Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då. Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf. Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
    Usch, stackars! Vet hur du känner, jag var där förra helgen... Men, vad spännande ändå, att du snart är framme vid nästa steg!
    Själv mår jag ganska bra, det är verkligen berg- och dalbana på humöret nuförtiden... Jobb upp över öronen, så jag har inte så mycket tid att tänka på annat. Inget ont som inte har något gott med sig? {#lang_emotions_wink} Nu är det iallafall dags att packa ihop jobbväskan och stänga ner datorn för ikväll. Godnatt alla!
  • Vitsippa76
    Liffan skrev 2010-03-18 09:14:55 följande:
    Hej tjejer!Vitsippa - försöker du skriva? jag har sett flera gånger att det står att du har skrivit senaste inlägget men så finns det inget i tråden... konstigt.ja ja. nu har jag tagit blodprov på SU. det gick bra och jag fick FRIKORT!! så nu kan jag hänga där hela tiden utan att betala - vilken vinst! hoppas att ni får en bra dag!!
    Jo, jag har försökt skriva, men något var galet igår kväll... Så här skriv jag då, har inte hunnit läsa allt från idag, så det kanske blir helt galet det här.. Men, men! Här kommer det:

"Mia: Nej, usch vad tråkigt att höra! Förstår att det känns jättejobbigt. Men, kanske är det just det där sista kämpande ägget som är det som skall klara sig hela vägen? Hoppas verkligen att det blir insättning imorgon och då får du ta väl hand om er! Kram! 

Vi var visst fyra som gick om varandra på SU idag. Jag var också där, de ville göra en ordentlig undersökning av livmodern inför IVF. Det kan man bara göra från det att man är helt fri från mens och fram till ÄL, en vecka alltså, och de har läkare inne fyra dagar... Hade egentligen en tid i förra veckan men eftersom mensen var så sen fick jag avboka. Sedan hade de inga tider och jag var rädd att detta skulle skjuta upp hela IVF-processen. Men, idag fick de ett återbud! Skönt att ha det gjort! Nu är nästa steg att börja spraya, på dag 21 efter nästa mens. Spännande!

Försöker: Lustig intervju du varit på och kul att höra alla era intervjuhistorier. Ibland undrar man verkligen hur folk tänker!

FrkSommar: Jag upplevde också att infoträffen var mycket "gammal" info, även om jag inte gjort utredningen på SU. I och för sig är det väl bra att allt aktualiseras och gås igenom igen. Mycket har jag läst på egen hand och det är ju inte alla som har så lätt att ta till sig skriftlig info. (Även om alla vi som hänger med i den här trådens tempo har det! ) På läkarbesöket är det mer fokus på just er även om du nog kan räkna med en del upprepningar igen... Men, rött hårspänne... Jag fattar inte heller! Förklara!

Jag är också med på fika! Ligger långt efter er andra i inläggsfrekvens, men träffar er gärna!"

• Vitsippa76
    MaMaS skrev 2010-03-19 16:05:45 följande:
    Hej, hej! Hinner inte läsa igenom allt nu, men återkommer under helgen. Ikväll är det dags för Kent, kul. Hoppas på en bra konsert!!  Önskar er alla en mysig fre och helg!! Kram!
    Jag var på Kent igår. Det var bra!!

FrkSommar - Kul att höra mer från dig! Vilken kämpare du är! Vi har äggplock samma vecka om kroppens klocka inte går ur led en gång till...

Jag skall också gå hem och bädda ner mig i sängen, har nog satt rekord i antal nysningar på en dag idag. Te och läsning lät bra MacPau, jag tror att jag följer ditt exempel.

Mia - underbart att höra att det gått bra! Ruva vackert!

Ha en skön helg allihop!
  • Vitsippa76

Macpau: Vad skönt att det inte var så allvarligt och att det inte behövs operation som du befarade. Men jobbigt att ha så ont. Särskilt som du tvekade på om du skulle ta den här kuren, om jag minns rätt? Det hade ju varit riktigt surt om det hade blivit operation då som skjutit upp ivf. 

Mia: Heja dig!
    Dizzie: Förstår hur du känner, mycket som snurrar i huvudet! Låt det vara dimmigt ett tag, det tar en stund att bearbeta! Själv hade jag, och har fortfarande, blandade känslor av tacksamhet för att man får göra det här och lite av rädsla/olust för att ens kropp lite förvandlas till en "maskin". Allt blir så tekniskt och styrt utifrån. Lite läskigt, tycker jag. 
    Själv ägnar jag mig mest åt att halvt jobba ihjäl mig och däremellan kurera min förkylning. Ansluter mig också till skaran mellan äl och mens, den eviga väntan...
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?