• Finiz

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-02-25 09:36:18 följande:
    Nu blir jag faktiskt helt knäckt. Hur kommer det sig att alla ni andra som varit på möte hos sahlgrenska redan fått tid för äggplock och inte vi???? Har ni redan varit på ett möte tidigare på sahlgrenska eller där ni träffade läkare, barnmorska och tog prover?  Eller har de gjort helt fel med oss???  nu blir jag faktiskt lite argggg.....
    Har du fått remiss för ivf? Vi gjorde alla prover och träffade läkare där vi bor och sedan skrev de remiss till sahlgrenska för ivf. Fick sedan en kallelse från sahlgrenska där det stod av vi skulle på nybesök och gruppinformation. Inför detta skulle allt provtagningar och undersökningar vara klara. Så att man kunde starta med ivf med en gång.
    Men det låter som om du inte har gjort alla prover än och kanske därför. Har du gått någon annan stans innan?
  • Finiz
    MaMaS skrev 2010-02-25 09:45:27 följande:
    Ja, vi har gått hos en gyn innan och där tagit blodprov för prog.värde, spolning av äggledare och spermaprov. Hittade inget fel så han skickade remiss till sahlgrenska i dec och nu i mån var vi på sahlgrenska första gången. De tog då prover för hiv, hepatit, sköldkörteln och något annat. Har ni redan tagit alla dessa prover??
    Ja dom proverna har vi tagit. Vi tog dom i förra veckan för det stod på vår kalleles att vi skulle ha tagit dom. Vilket dom här hemma inte hade gjort så fick ta dom i sista stund.
    Vi fick hem ett helt häfte med papper vi skulle skriva på och ta med till sahlgrenska.
    Konstigt att dom inte tog dom proverna på er tidigare då. Man tycker att de måste ju vetat om det länge att dom skulle tas. Men då har du inte så långt kvar ändå. Du skulle väl komma tillbaka efter din pergo-kur?
  • Finiz

Hej tjejer!

Jag har varit dålig på att skriva här, men jag följer tråden varje dag. Går bara och räknar dagarna tills jag ska börja spraya. Men först ska mensen komma (beräknar den till helgen) men förhoppningsvis kommer den inte. Fast det gör den garanterat.
    Har ätit 2 kurer med pergo och har haft uppehåll denna månad men har ändå haft massa symtom. Har haft molande mensvärk och stickningar sedan ägglossning, brösten ömmar och jag är fruktansvärt trött!!

Försöker79: Det är ju jättebra med en intervju, det kommer gå finfint även på telefon, dom är säkert medvetna om att det kan bli lite konstigt.
    Sätt dig och skriv ner alla frågor som de kan tänkas ställa och vad du vill fråga dom om. Det är viktigt att verka intresserad. Och Lycka till!! {#lang_emotions_smile}

Vitsippa: Har du testat än? Det gör jag varje månad även fast mensen kommit, man vet ju aldrig, en del säger ju att de får mens även om de är gravida.

Hade vart jättekul att hänga med er på fika, men har lite svårt då jag bor 10 mil bort. Så jag får passa där.

Kram kram!

• Finiz
    Macpau skrev 2010-03-09 17:07:48 följande:
    åh vad spännande att du snart börjar spraya!!! var är det jäkla brevet som jag ska få då?? oh, Vitsippa....where art thou?  uppdatering tack!
    Ja det är spännande, men gud vad tiden går långsamt just nu..
    Jag fick min kallelese ca en månad innan besöket, ca en månad efter jag fick svar att remissen kommit in. Så du borde få ditt brev vilken dag som helst. Enligt SU är det ganska kort kö just nu.
  • Finiz
    FrkSommar: Det måste vara jättejobbigt för dig som måste gå igenom så mycket, kramar om!

Det där med hur sambon reagerar över hur jag hänger här, han har inte sagt något om det. Fast å andra sidan så är jag mest inne här på arbetstid. Men de gånger han sett mig kolla på sidan har han frågat vad dom skriver och då blir jag lite irriterad, vill ha stället för mig själv. Kanske låter knäppt.
    Men det är lite som terapi för mig. Jag har inte berättat för så många att vi ska göra ivf, bara mina föräldrar och min närmaste vän vet. Tycker det är väldigt jobbigt att prata om det. Min sambo har inte berättat för någon, men funderar över att berätta för sin chef då det kan bli en del ledigt framöver.

Hur har ni andra gjort med det? Har ni berättat för era chefer?
  • Finiz
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!! Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!! Herregud! Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    Åh vad spännade!! Kommer säkert gå toppenbra, du får berätta hur det kändes sen efteråt.
    Lycka till!
  • Finiz
    MIA SD skrev 2010-03-14 18:12:41 följande:
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!! Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!! Imorgon 9.30 smäller det!!
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!!
    Macpau skrev 2010-03-12 19:12:35 följande:
    åh vad spännande!!! 12 st, det är ju underbart! Det måste vara jättenervös nu, mend det kommer att gå toppenbra:) Liffan-har du haft en trevlig, ledig eftermiddag (läs:massa sex) ? Försöker79-hahha..."mår som en rutten räka" var bra. Ja gud, jag har bara kört med enkeldoser med pergon-tänk om man skulle göra det än mer spännande... Vitsippa76 & Finic-hur mår ni? kram:) Jag kan också ses båda datumen! (31 mars & 7 april). Vad roligt! OK, hur ser det ut nu? Vi tar ju givetvis det datum som passar så många som möjligt... vad roligt att träffas "live" . Jag har nu pratat med ivf-avdelningen. Jag fick besked att jag ska få komma dit på ett 1a möte innnan den 27 april-brevet med det exakta datumet ska komma ca 3 veckor innan det....så runt den 7 april så borde jag veta datumet! Nu är jag laddad inför detta-och det måste bara funka! Statistiskt set så är ju chansen större att lyckas...så får man se det
    Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.

Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.
    Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
  • Finiz
    MIA SD skrev 2010-03-15 17:39:40 följande:
    Hemma.. 6 dugliga ägg som skall befruktas.. Insättning på onsdag.. det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK..  blöder nu och lite mensont..
    Åh det är ju jättebra med 6 ägg!! Håller tummarna för att alla ska bli befruktade.
    Gör det så ont att man måste stanna hemma från jobbet efteråt? Är jättenervös inför ÄP.

Tack alla gosiga tjejer för era uppmuntrande ord!! Idag känns det mycket bättre och bara 21 dagar kvar till spraystart. Haha jag verkligen räknar dagarna nu.
    MaMaS skrev 2010-03-15 14:26:15 följande:
    Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till! Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar* Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg.  Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
    Det är klart att du ska ha ett jobb du trivs med, annars kommer du ändå inte prestera något bra, jag håller alla tummar för att du hittar just DET jobbet! Och lycka till på dina intervjuer idag och på torsdag, ändå skönt att få något att göra. Tiden går lite snabbare då.
    Macpau skrev 2010-03-15 13:49:53 följande:
    Jag vet...varför fortsätter man att hoppas?? men visst är det "skönt" att bara få tycka synd om sig själv och få nya krafter? 23 dagar...då är det ju jättesnart!! Jättespännande ju! jag är avundsjuk (så avundsjuk man kan vara med tanke på allt man ska genomgå). Hej Liffan! Allt bra på den här kanten av stan, tackar & bockar
    Hoppet är det sista som överger en, tur är väl det! Men nu ser jag fram emot ivf, även om det säkert kommer bli en pissjobbit period med spray och sprutor. Har en förmåga att alltid få massa biverkningar.
    Hur är det själv? Inget brev än?
  • Finiz

Hej!

Kikar in här en snabbis.
    Hoppas att er påsk har varit bra, själv har jag varit på spa, helt underbart. Art Garden, prova det om ni har möjlighet. Det var skönt att vila upp sig lite.
    Igår började jag spraya, än sålänge går det bra och har inte missat nån tid här, har ställt alarmet 4 gånger per dag {#lang_emotions_wink}
    Känner inte av något än, men vet inte heller hur man ska känna!?

Macpau: Kan inte garantera men jag tror att du får köra igång med spray efter nästa mensomgång. Jag var också på första besöket runt cykeldag 18 och hade hoppats få köra igång direkt men fick vänta en månad, de hade inte tid förrän v 18 med ÄP.
    Men kan ju hoppas att det finns mer tider nu {#lang_emotions_laughing}

Kram och ha det så trevlig på er träff ikväll!!

• Finiz
    Macpau skrev 2010-04-07 09:05:45 följande:
    Hej Finiz! vad kul att du kikar förbi! Hoppas du mår bra:). Du har alltså satt igång...vad spännande!! faaan...då missar jag ju ett försök innan de stänger för sommaren. jaja, ingen idé att måla fan på väggen än antar jag...aaah vad frustrerande!!!!!! Kram & ha det gott-håll oss ständigt uppdaterade! Du är ju typ vår testpilot
    När stänger dom för sommaren, är det inte vid midsommar? Om du har tur så hinner du ju precis.

Ja det är skönt att det går bra hittills, men det kommer säkert massa biverkningar snart.. hihi jag är gärna testpilot.

Liffan och Försöker: Art garden ligger där volvo har sin hamn, det var jättefin utsikt över vinga och alla öar. Länken har ju Miss star fixat {#lang_emotions_smile}

Kram och hoppas att alla mår bra!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?