Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Här är det också lugnt. Inga känningar och tack och lov mycket aktivitet i magen! Jo, lite extra koll har de, vi skall tillbaka till Östra på onsdag och imorgon är det ordinarie mvc-besök.

Jag fick uträknat för mig idag att det statistiskt borde ske på tisdag. Majoriteten föder tydligen inom tre dagar före eller efter bf, och det är mest att göra på förlossningen på tisdagar... Vi får se om det stämmer.

Miss Star, grattis, det måste vara jätteskönt att slippa byxan, kunna bära naturligare och komma nära på ett annat sätt!

• Vitsippa76

Nej, ingen lillan här än! Östra var nöjda med oss, flöde och fostervatten såg bra ut och skrutten försökte sitt bästa med att sparka iväg ultraljudsmojängen... Däremot fick vi veta att vi kommer att föda på specialförlossningen, det är rutin om man avviker mer än 21% från normalkurvan. Dessutom får man inte gå så långt över tiden så igångsättning senast nästa fredag om inget hänt då, men det hoppas jag verkligen att det har! Igår trodde jag att nåt var på gång, mycket förvärkar och molvärk däremellan, men idag har det varit lugnare igen. Nu hoppas jag också på torsdagsbebis!

• Vitsippa76

Lugnt här också. Nu börjar det bli riktigt segt faktiskt...

Nu kommer M med sushi, skall bli gott!

Hoppas att alla får en härlig helg! Känns lite konstigt att önska att man själv skall spendera den på sjukhus...

• Vitsippa76

Inte här heller... Däremot kunde vi vara med och fira pappas födelsedag och det var ju trevligt. Men dagen får han ha för sig själv i fortsättningen också!

• Vitsippa76

Tyvärr Liffan, din aning stämde inte den här gången. Men den här veckan kan jag nästan lova att det blir, igångsättning senast fredag! Idag var sista besöket hos bm och på onsdag är det koll på Östra igen.

Sitter just nu på en bänk i solen och tittar på änderna i tjärnen, ganska mysigt faktiskt. Försöker att promenera så mycket fogarna tillåter, men volleyboll känns väldigt avlägset! :) imponerande att du klarade det!

• Vitsippa76

Spännande Juristen! Hoppas att det är på g på riktigt!

Här händer ingenting... Men imorgon så, då blir det igångsättning! Hoppas att kroppen svarar ordentligt, så att det inte blir så långdraget innan man är igång på riktigt.

• Vitsippa76

Kort uppdatering: här går det trögt, väntar fortfarande på att ballong med koksaltlösning skall trilla ut, då är man öppen 3 cm och kan ta hål på hinnor. Så idag lär det inte bli bebis här...

Juristen, hur går det för dig, hinner du före?

• Vitsippa76

Hej! Vår lilla skrutta kom igår morse, 4.52. Sorry att jag hållt er på nålar, men jag har varit lite medtagen. Förlorade mycket blod men inte förrän ikväll när det konstaterades att järnet låg på 70 bestämdes att jag skulle få påfyllning, så nu ligger jag här med dropp och blir piggare. Lilltösen mår bra och är helt underbar! Namn skall vi nog komma fram till imorgon.

Juristen, jättegrattis till er! Tänk, nu är tjejligan komplett!

• Vitsippa76

Vi har det bra, sitter just och ammar. Ebba är duktig och är hon bara med på noterna och inte halvsovande så tar hon rätt tag med en gång och hon ger inte mamma några sår.

Vi är hemma sedan i måndags kväll, så det blev tre nätter på bb. Vilka änglar det finns där! Blodet jag fick gjorde underverk och nu mår jag riktigt bra även om sömnbristen gör sitt....

Härligt att höra om era resor och att det funkar. Här är vi nöjda med att ha tagit oss fram och tillbaka till Östras storkenmottagning. :) Vikten ökar som den ska, snart är vi uppe i födelsevikten (2710) igen, men har fortsatt order om amning var tredje timma. Tänk att det skiljer så, ett helt kilo och 7 cm mellan våra tjejer Juristen. När man vant sig vid vår skatt blir alla större barn jättebebisar :)

När jag kommit ur den här "bubblan" lovar jag att skriva mindre egoinlägg...

Kram!

• Vitsippa76

Usch Liffan, det där lät inte kul! Krya på dig!

Här hemma rullar allt på bättre och bättre. E går upp i vikt som hon ska och 3-timmarsmatning får förlängas till 4 på natten, skönt! Det är häftigt att man redan kan se utveckling, nacken är starkare, vakenstunderna längre och amningarna kortare och effektivare. Ibland kan hon ligga länge och betrakta Herr Morot på skötbordet eller elefanten i korgen!

Besöken har varit ganska få, bara mina föräldrar och bror. Snart är vi redo för kompisar, men dagisbarn får hålla sin borta ett tag till, det verkar finnas så många hemska baciller just nu. En kompis treåring har legat inne med syrgasmask och dunderpenicillin för lunginflammation.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?