Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Frikadellen - kul att se dig! Skönt att ni fått ett datum, det känns ofta lättare då!

Liffan - Tack för dina tankar! Lycka till på ditt vul imorgon, hoppas att du får se många fina blåsor.

Macpau - Ja, vad var det med mig idag egentligen...? Haha! Man kan inte hålla ordning på allt!

Vi klarade av både inskrivning på mvc och vul på SU idag. Och visst fick vi se ett litet hjärta som slog! Hjärta Så fantastiskt att se! 10,5 mm lång och full aktivitet! Tyvärr var det ingen av mina favoritläkare vi träffade och det hela gick väldigt fort, inga ord i onödan! Jag hade gärna tittat lite längre på skärmen och fått lite mer förklarat och visat för mig, men både sambon och jag var nog för tagna av situationen för att få ur oss några vettiga frågor. Men jag har aldrig tidigare haft ett så stort leende på läpparna när jag lämnat kk-byggnaden...Solig Jag hoppas verkligen att ni alla får uppleva det, hellre förr än senare!

Barnmorskan på mvc var däremot hur gullig som helst, så det känns jättebra! Väldigt omtänksam, lugn och verkade ha ordning på saker och ting.

Snart helg och söndag! Ska bli kul att ses!

• Vitsippa76

Liffan - Härligt att det gått bra! Det kan räcka gott med ett fint ägg! Jag tror att jag förstår din känsla, jag kände mig också alldeles tom efter ET. Tidigare har man haft så mycket med spray och sprutor att hålla ordning på, men plötsligt känns det som om allt är över... Det tar nog ett tar att smälta, men sen tror jag att förväntan kommer att spira igen. Jag är det redan och hejar, hejar, hejar på dig och ditt lilla guldägg!

Miss Star - Ha det så trevligt med träning och annat!Flört

Macpau - Krya på dig!

Och tack allihop för trevlig fika i söndags! Jag skriver upp mig för nästa gång också!

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    Macpau
    Miss Star
    Liffan
    Vitsippa

• Vitsippa76

LVHM - Stort lycka till imorgon!

Liffan - Härligt att det rullar på! Kommer du att tjuvtesta tror du eller håller du dig till den 28:e?

Juristen - Hoppas att det rullar på för dig också, det var väl den här veckan som var lite kritisk för att hinna före jul? Och visst skall du väl med på te igen?!

Macpau - härligt med rensning! Det skulle jag också behöva... I helgen var vi iväg och köpte garderober (Ikea hade kampanj) och jag drömmer om att få gott om plats att hänga in mina kläder där. Synd bara att det är ett tak som skall spacklas och målas, tapeter som skall sättas upp och ett golv som skall läggas innan garderoberna ens kan monteras... Och innan vi ens tar tag i sovrummet skall hela hallen bli klar... Jag får nog knöla ner mina kläder i byrån ett tag till!

• Vitsippa76

Juristen - Åh, nej! Är det kört nu då, så att du får vänta tills nästa år? Surt!!!

LVHM - Tummar hålls här!!!

Miss Star - Härligt att du får komma igång. Jag är också optimist! Det kommer att gå jättebra den här gången! Det är din tur nu!

Här är det sådär idag. Har haft lite bruna flytningar... Inget färskt blod, men ändå obehagligt. Jag vet att det är jättevanligt och inte behöver betyda något, men det är svårt att inte oroa sig. Men optimist sa jag väl just...? Ska försöka. Det är helt normalt, ingen fara alls, helt normalt, ingen fara alls...

• Vitsippa76

Hej på er!

Förlåt om jag har gjort er oroliga när jag inte har visat några livstecken här! De sista dagarna har jag haft sjukt mycket att göra och dessutom datorkrångel, har blivit utslängd från nätet hela tiden. Nu är det i alla fall bra, både med mig och datorn! Men slutet av förra veckan var lite av en rysare. Bruna flytningar höll i sig till lördag morgon och sedan försvann de. Jag gick som på nålar hela tiden, och är väl fortfarande inte helt lugn, men på fredag skall jag till läkaren på mvc och då får vi göra ett vul. Därefter kan jag förhoppnngsvis bli lugn och glad igen...

Liffan - Jag tycker att det låter väldigt positivt! Jag har gjort flera tester som varit negativa, och då har det aldrig dykt upp några streck, inte ens efter en halvtimma! Jag håller tummarna stenhårt för nästa test!

Miss Star - Härligt att det går framåt för dig! Håller tummarna för att det ser finfint ut imorgon!

Jag måste tyvärr dra mig ur nästa träff. Just den dagen var enda chansen för att samla familjen för lite kalas. Alltså, uppdaterad fikalista:

Afternoon tea 5/12 kl.14:00:
    Macpau
    Miss Star
    Liffan
    Juristen
    Tarda

• Vitsippa76

Liffan - GRATTIS! Åh, vad roligt!

Så där såg mitt test också ut och sedan blev det starkare och starkare när jag testade några dagar senare och sedan på riktiga testdagen så var det starkare än kontrollstrecket.

Jättekram till dig!

• Vitsippa76

Ja, lite läskigt är det att dra sig ur, man vet ju vad som kan hända... Jag kanske får baka lite extra tårta så att det räcker även till galningarna i svarta trikåer som smyger i trädgården...Flört

• Vitsippa76

Läkarbesök och VUL igår var en katastrof... Man kunde se ett foster, men det var för litet, låg helt stilla och inget hjärta slog. Gråter

Har gråtit floder, just nu känns allting meningslöst.

Nytt läkarbesök på tisdag, man gör alltid två kontroller innan man får tabletter för att hjälpa kroppen att stöta ut det som finns kvar.

Hoppas att ni andra har en bättre helg i det fina vädret! Kram!

• Vitsippa76

Hej på er!

Jag vill bara visa att jag lever... Tack för alla era omtankar! När sådant här händer är man så otroligt glad för alla fina människor man har runt omkring sig.

Det känns lite bättre nu, den värsta chocken har lagt sig och det går att lite försiktigt tänka framåt igen och försöka tänka positivt. Vi kom i alla fall ganska långt den här gången - vi vet att det kan funka. Vi har också många ägg kvar i frysen och kan göra två försök till innan vi måste in i ny behandling, det är också skönt.

Idag var jag hos läkaren igen, och hon konstaterade att det såg likadant ut som i fredags. Jag fick tabletter som skall hjälpa kroppen att sätta igång utstötningen, men det verkar vara på g av sig självt så jag avvaktar några dagar.

Jag hoppas att ni inte tassar på tå för min skull. Liffan - du får jubla hur mycket du vill, jag gläds med dig! Och Tarda och Macpau - hur mår ni? Jag gläds med er också så klart!

MissStar - Stort lycka till imorgon!

Och så fikat - jag kan den 12:e!

Fikalista

Söndag 5 dec (ange tid)

Tarda (kan hela em)
    Macpau (kan med säkerhet komma förbi ett tag, ej hela em tror jag)
    Miss Star (hela em)

Söndag 12 dec (tid)

Tarda (hela em)
    Macpau (hela em)
    Vitsippa (hela em)

• Vitsippa76

Hej Miss Star! Skönt att det gick bra idag!

Här sitter en till i soffan med vetekudde på magen! Bestämde mig för att ta de där tabletterna idag ändå och få ett slut på det här. Sambon kunde vara hemma idag också och har pysslat om mig, skönt!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?