• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Skit!!!

posten kom nyss och vi ska på gruppinfo och nybesök i maj!!! herregud, det trodde jag aldrig. Då kanske vi också får börja direkt efter semestern
  • MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-05-05 13:22:37 följande:
    Härligt! Själv är jag så pessimistisk att jag "räknat ut" att de som redan blivit uppskjutna till efter semestern i april redan har fyllt alla tider direkt när de öppnar så att vi som kommer på nybesök i maj kan få tid först i slutet av september...men jag hoppas såklart jag har fel
    ja, så är det kanske. Jag får fråga när jag är där. Jag tycker i och för sig det är skönt att ha kommit in i systemet nu iallafall, som man inte var innan. 
  • MaMaS

Macpau: Har du varit på nybesök? Kommer ihåg att du var på gruppmötet bara. 

• MaMaS

Oj, vad ni skriver

Vad många ni är nu som ska göra äggplock runt v. 34-35. Spännande!! Ni får vara mina testkaniner. Och framför allt du Macpau som är lika rädd som mig Hoppas du tycker att det är ok att vara min testkanin
    Min mens har varit väldigt konstig denna mån, i princip inget alls, och nu är det nästan borta. Ringde su nu och hon visste inte riktigt heller hur jag ska göra Efter lite fram och tillbaka kom vi fram till att jag ska räkna igår som mensdag och börja med pergo på sön. Jag ska dock ta ett grav.test på sön innan jag börjar för att vara helt säker att jag inte är gravid. Vilket jag vet att jag inte är, men kanske bäst att kolla innan man äter pergo igen. Känns inte helt bra att inte ha mens ens nu....men, men
    Liffan: Jag måste faktiskt ge dig en extra kram, för jag tycker du är så stark och kämpar på fast du läser om alla som har inbokade ivf. *kram till dig*
  • MaMaS

Finiz: hur har det gått? Hoppas INTE dom har ringt. Lycka till!!!

Macpau: Vet precis vad du menar. Har också följt några trådar ett tag och alla är gravida utom jag. Vissa har tom fått sitt barn nu, och jag är inte ens gravid ännu. Så vet precis vad du menar. Då blir man extra påmind om att det inte funkar och tar lång tid. *kram* Men vi SKA fixa det här tjejer!!!! Så är det bara!!!! 
    Idag ska jag också på AW, hoppas solen håller i sig. Imorgon är det städdag i föreningen....jippi....not....hehe
    Önskar er alla en super skön helg!!
  • MaMaS

Lite deppig jag också. Fick precis veta att en nära kompis fick sitt barn inatt...så svårt att vara glad för hennes skull. Visst är jag glad, men ändå inte. Ja, ni fattar. Så får jag dåligt samvete för att jag inte kan vara glad för hennes skull....

• MaMaS

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!! Själv har jag hållt mig lite på min kant sista tiden. Tycker det blivit lite för mycket med barn, graviditet och allt vad det är. Så jag behöver ett litet brake känner jag. Jag har varit inne och läst lite då och då, men som sagt inte kommenterat så mycket. Ibland känner jag att jag går in i det för mycket så jag nästan blir knäpp, så fick ta ett steg tillbaka. 
    Lycka till alla där ni är i processen, och hoppas det går bra idag Tarda. Håller tummarna!
    Själv fick jag gå upp 06.30 imorse. Herregud vad tidigt Var på en jobbintervju. Vi får väl se hur det gick, känns som en ond spiral allt det där. 
    Men nu är det fre, sol och jag hann tom med lite shopping på väg hem
    Önskar er alla en jätte skönt helg!!!
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-05-24 13:21:37 följande:
    Liffan & Miss Star- japp, nu har jag Googlat mig galen på nidblödningar och är ju självklart övertygad om att det är just DET jag har . Ja...det sägs ju att hoppet är det sista som överger en, men jag kan i ärlighetens namn inte förstå att jag ens orkar hoppas. Vad utmattad man blir av allt detta! Sen min rosa lilla flytning så har jag inte fått ngt mer. Har dock mensvärk och sticknigar i magen. Är på CD 23 och tog ett gravtest men det var ju så negativt det kan vara...jaja, det visar sig förr eller senare, men jag tror att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Nej tack till såna här grejer!! Ska väl ta & jobba lite... kram på er!
    Jag håller stenhårt tummarna att det är ett litet frö därinne
    Som andra också har sagt kan det ju vara en nidblödning eller spottings. När jag inte äter pergo får jag såna blödningar från CD 19 och fram till mens varje dag. (jätte kul...) Men känns ju konstigt att du skulle börja få det nu helt plötsligt och att du inte fått mer heller....jag röstar på nidblödning!!!
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-05-24 14:57:21 följande:
    Hur mår du, hur gick intervjun?? Hoppas, hoppas... wii...en till som håller på nidblödning!! TÄNK om ni fick bestämma... Oj vad jobbigt med spottings! Jag har aldrig haft det, vare sig med eller utan pergo. Men det är klart...inget med denna unika kropp förvånar mig längre .
    Mår väl sådär...
    vet ej riktigt hur intervjun gick, sådär tror jag. 
    Pratade precis med af, alltså jag blir bara så irriterad!!!! Man känner sig sämre efter att ha pratat med dom....ggrrrrr
    nä, spottings är inget vidare. De tror jag har någon hormonrubbning och nog att mitt prog.värde sjunker för tidigt, därav spottings för mig. Men om inte annat vet jag redan några dagar efter äl att det inte funkat, alltid nåt. 
    Självklart är det en nidblödning
  • MaMaS

Fick inte jobbet, kom tvåa...igen.... Hur många gånger ska man komma tvåa egentligen?? Nu vill jag bara lägga mig ner och vakna i en annan tid, jag orkar verkligen inte mer. 

• MaMaS
    Vitsippa76 skrev 2010-05-27 17:37:42 följande:
    Tarda - Vilken underbar dröm! Liffan - Vilken kämpe du är! Macpau - Trist med minus, men nu får du i alla fall dricka champagne på ditt bröllop. Jag sitter i soffan med en värmekudde på magen, har som mensvärk men intensivare efter ÄP. Det har gått bra idag, faktiskt mycket bättre än vad jag hade vågat tro. Själva ingreppet gick snabbt och kändes nästan inte alls. Nålen såg jag över huvud taget inte och kände inte heller. När läkaren skulle sätta bedövningen sa att att "nu gör det lite ont" - men faktiskt inte... Det buffade till lite, men jag var nog redan tillräckligt hög på morfin.   Jag vill absolut inte förringa erfarenheterna från er som haft det värre, men för er som ännu inte gjort det och är rädda - det kan gå jättebra! Försöker - hoppas att det gick bra för er också idag!
    Jo, tack det gick bra igår. Vi har tid för äggplock prel. v. 37. Efter att ha gjort vul sa han att det som kunde bli knepigt för mig var att jag lätt kunde bli överstimulerad då jag hade fina äggstockar och många ägg. Så jag ska få den lägsta dosen och gå på kontroller hela tiden. Hoppas jag slipper det och att det går bra
    Vad skönt att allt gick bra för dig också och att det inte gjorde så ont, det ger ju lite hopp för mig som är så rädd Är det återföring imorgon då? Hoppas, hoppas allt gått bra!!!!
    Liffan: trist med mens jag väntar min i mitten på nästa vecka. Jobbigt med sån mensvärk. Har du fått fler antal dagar eller fortfarande lika kort?
    Macpau: Hoppas att mensen håller sig borta och att det ändå blir ett plus. Det låter iallafall väldigt positivt Du måste ju komma in och berätta hur det gått fast du tar en paus. Och stort LYCKA TILL med bröllopet!!!!
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-05-28 21:23:06 följande:
    Åh vad skönt det är med fredag! är så trött efter den här veckan. blev några glas vin med en kär, kär vän men snart blir det sängen. Macpau: håll oss lite uppdaterade snälla! annars kommer vi att undra ihjäl oss! men du får ha en fin sommar med ett underbart bröllop och lycksamt hormonbehandlande . mycket på g får man säga... försöker: alltid kul att se dig! skönt att de håller koll på dig med kontroller. hur kunde de se att du lätt blir överstimulerad? jag har fortfarande mens så nu har jag iaf gått över dygnet, det är ju bra... ha en jättebra helg tjejer!!
    Detsamma
    När läkaren gjort vul sa han att eftersom jag har så "fina och unga äggstockar med många äggblåsor" (hans ord) så fanns risken att jag kunde bli överstimulerad. Men de kontrollerar ju så vi får se. Har dock en kompis, kompis som de sa typ samma sak till och hon fick inga ägg alls, så på henne var det jätte svårt att hitta rätt mängd. Men jag hoppas det går bra när det väl är dags. Just nu känns det väldigt långt till v.37...men, men man får väl se det positivt att man har en vecka att gå efter. Jag tycker bara fortfarande det känns så märkligt att man ska behöva göra ivf när det inte är något fel på en....men, tur att det finns och man får väl bara gilla läget. 
    Skönt att din mens varit mer än ett dygn iallafall. Alltid nåt Har du fått veta när du ska komma till su?
    Macpau: Åh, så trist med mensen Kroppen kan verkligen spela spratt ibland. Jag brukar inte ens känna efter längre för jag vet att det bara är kroppen som luras. Skönt att du kan tänka positivt och du har ju verkligen något fantastiskt att se framemot - ditt bröllop!!!! (inte alls avundsjuk ) Och snart ska du börja spraya, din resa börjar ju nu. Jag håller tummarna stenhårt för dig!!!!
    Vitsippa: Lycka till idag!!!!
    Kram kram
  • MaMaS

Stor KRAM till dig Macpau och ha en helt fantastisk dag på lör!!! Vädret lär ju bli helt ok  

Liffan: Ha en skön helg i Amsterdam!

Själv är mensen på ingång - alla vet ju hur man mår då.... 

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?