• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-04-15 14:21:30 följande:
    Vad skönt att du mår lite bättre men jobbigt med migrän. det här är ju inte alls vetenskapligt men jag har också en tendens att få huvudvärk när jag har tränat kondition och för mig hjälper det om jag dricker resorb (vätskersättning) efter träningen. kan vara värt att testa nästa gång iaf.
    jo, jag brukar också dricka det och ibland hjälper det, ibland inte. Tog det igår, men tydligen hjälpte det inte  
    just det, det är ju kaos med flygen. Hoppas det löser sig så ni kommer iväg. *håller tummarna*
  • MaMaS

Hello girls!!

Vitsippa: Kom ni iväg? Annars lär det vara några besvikna ungdomar du får ta hand om. 
    Kissie: Hoppas det löser sig med tid och datum!
    FrkSommar: *vinkar tillbaka*  Skönt att du kan ta det lite lugnt, det behöver vi alla lite då och då. 
    Liffan: Hoppas ni hade en mysig helg i Danmark. 
    Macpau: Härligt att allt börjar falla på plats och att alla är vänner Allt lite avundsjuk på dig
    Och LYCKA TILL på ons och tors!!! Lite avundsjuk igen
    Jag är nog den enda som är glad att det ligger aska över Sverige. För sambon skulle på kurs i Sthlm mån-ons egentligen och jag har äl imorgon så vi var sådär nöjda att vi kanske skulle missa det. Nu när man ätit pergo och allt. Men icke så nicke, flyget är inställt så han fick snällt stanna hemma. Jätte synd.....hehhe
  • MaMaS

Miss Star: Förstår din frustration. Inte för att det hjälper dig, men jag har inte heller blivit kallad till ivf-möte så du är inte ensam. Hoppas du får det snart!!

Macpau: ja, jag tycker det är jätte bra att sambon blev hemma. Nu ska man bara få till det också  
    Annars var helgen jätte bra, kort men bra, som alltid
  • MaMaS

förlåt att jag bara kommer in och är helt ego just nu, men jag blir bara så arg och ledsen. NÄR ska livet ändras till något positivt för mig?

Ringde företaget jag var på intervju hos i Gbg då de skulle anställa snabbt och inte hört något på 1 mån, så oddsen kändes ju inte jätte bra. Pratade först med en dam, då skulle hon sluta där och hade ingen koll...skulle ringa en annan kille som också var med på intervjun (men hon kunde inte kolla upp nr till honom). Ringer honom och han är lika flummig han. Iallafall, har de valt vilka de vill ha i första hand och håller på att anställa dom nu. Jag undrade då varför jag ej gått vidare för jag har jobbat med exakt det de gör. Det kunde han inte riktigt svara på, men mumlade något om hård konkurrens bla, bla, bla. Sen skulle han försöka rädda det hela med att säga att jag ligger på en 2:a plats så är det någon av de första som tackar nej, eller inte kan börja nu direkt, ringer de mig. Ok...ska jag vara glad att jag är på 2:a plats och varför välja ut en person som inte kan börja direkt när det var ett krav....när tex jag (säkert flera) kan börja direkt. Egentligen vill jag inte jobba där, men man blir ändå knäckt att man aldrig får ett nytt jobb. Tiden bara går, a-kassa snart slut och ett tomt sista år på cv:et.....
    Sen, för att göra allt lite bättre. Ringer min lillasyster. Hon har haft problem att få sin mens efter p-piller så hon har ätit en liten kur pergo. Och idag hade hon fått svar från blodprov att hon fått ägglossning av pergo. Så nu kommer hon skaffa barn. Jag blir skitknäckt och kommer aldrig klara av att hon får barn innan mig. Jag vet inte varför jag är så känslig för detta, men jag känner att jag som storasyster vill ge det första barnbarnet och vara gravid först. Också med tanke på hur länge vi kämpat...men hon kommer bli det dirket, för så är det alltid. Hon har alltid fått precis som hon vill, och även så kommer det bli nu. FAN!!!!!
    Förlåt för mitt långa inlägg, men var bara tvungen att skriva av mig. 
  • MaMaS

Kommenterar också lite snabbt, återkommer senare. 

Macpau: tack för info ang äp och jag säger också bara FAN!!!!!! jag visste det!! Kunde de inte sagt det direkt när vi var där i feb, så kunde man fått ta ställning till själv om man ville gå privat eller vänta 6-7 mån till.... Det känns så skönt att allt går precis som man vill hela tiden. Jag kan snart bara skratta åt hela mitt liv....
  • MaMaS

Macpau: Jag vill inte låta negativ nu, men jag har tänkt i snart ett år att nu kan det bara bli bättre, för mer negativa saker kan inte hända - men det kan det. 

Som idag tex inte nog med att man inte får ivf förrän till hösten. Fick även ett brev av sahlgrenska med mina svar på blodproven jag tog i feb (de är snabba att svara). Då visade det sig att jag har för lågt värde på min sköldskörtel, så nu ska jag äta medicin för det, suck, suck, suck. Alltid är det något. Men googlade lite om det och jag har ju i princip alla symptom som stod: alltid trött och seg, frusen, går upp i vikt utan anledning, svårt att bli gravid... jag har det senaste året undrat så varför jag går upp i vikt fast jag tränar och äter precis som jag alltid gjort, kanske har jag fått svaret nu, vi får se. Det är väl i och för sig pos att de hittat detta felet, men man hade ju velat veta detta för över 1 år sedan. Allt tar sån himla ttiiiiiddddddddd.....
    Så, nu ska jag sluta klaga på allt
  • MaMaS

Godmorgon kära ni!

Tack för era svar. Hade det bara varit detta med sköldkörteln hade jag kanske mer tagit det med en klackspark, men precis som ni säger. När det hänt så mycket under senaste året så blir världens minsta grej hur stor som helst för mig. Så ni får ha lite överseende med det Jag hoppas snart bli "normal" igen Så nu har jag tagit två tabletter Levaxin, får se om jag märker nån skillnad snart Tydligen kunde ett symptom vara att man hade lite/mindre sexlust, så min sambo tyckte jag skulle ta alla tabletterna på en gång  
    Liffan: tycker absolut du ska kolla ditt värde igen. Mitt var tydligen inte jätte dåligt men låg på gränsen så olika läkaren kanske säger olika om man ska ta medicin eller ej. Men hjälper det är det ju helt klart värt det
    Skrattade faktiskt lite när du råkade skriva ditt namn, hihihi. 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-22 16:16:59 följande:
    Nu får du ragga spelare till det norska laget! man kan inte slappna av bara för att man leder med en poäng lite ofokuserad dag men kanske produktiv... något oklart. hej hej!
    Ja, jag känner mig faktiskt lite gladare idag. Ibland behöver man bara lite tid att smälta allt. Nu tänker jag att det kanske inte är meningen att jag ska göra ivf just nu, utan ska först ta mina mediciner. Jag brukar tänka att det finns en mening med allt, fast det ibland kan vara svårt att se. Men, har jag en dålig dag imorgon kommer jag nog tänka helt annorlunda
    Macpau: Men herregud!!! Här sitter jag och klagar över lite dåliga sköldkörts-värden...har de inte sett detta med dina ägg tidigare när de gjort vul? 
    När du bara pratar om sprutan ryser jag över hela kroppen. Men du kommer fixa det!! Man får väl försöka tänka vad det ger i slutändan. *bamsekram till dig*
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-04-22 16:31:49 följande:
    japp, men det som inte dödar, det härdar!! Och jävlar vad härdad man har blivit det sista året med allt... Han var väldigt ordentlig och kollade noggrannt efter att jag berättat om min mamma. Sen sa han lite hoppfullt att det kanske döljer sig ett par till blåsor bakom, men avslutade ändå med att han trodde att det var så, och att chansen är stor då det är ärftligt. Sist garderade han sig och sa att det kanske inte alls behöver vara så. Jag förstår honom. Man kan ju aldrig riktgt veta. Därför ville han chockstarta min äggproduktion, även om det innebär att jag blir överstimulerad. Då vet han iallafall hur lägt ser ut för mig. Sen fanns chansen att man kan frysa dem (om jag får en massa ägg) o0ch göra FET.
    Ja, det har man verkligen blivit, det ska gudarna veta!! Men som du säger, man kommer starkare ur det. 
    Om man nu ska se det positivt så är det ju jätte bra att han ser till att du kommer igång så fort som möjligt. Så nu VET du iallafall att v. 33 blir det. Du har ett datum att gå efter. Får du många ägg är ju chansen stor att det blir fler bra ägg och då behöver du ju bara göra ett äp. 
  • MaMaS

Hej flickor!!

Känns som jag är en liten periodare. Och de sista dagarna har jag inte mått så bra (igen) så hållt mig lite härifrån för att inte "smitta" er andra. Antar att det är för att bim närmar sig och känner inte ett smack. Jag vet ju att det inte fungerat denna gången heller. Samt att en av mina närmaste vänner ska ha barn nu vilken dag som helst (nr 2 dessutom) så då blir allt så tydligt igen att vi började innan dom och nu ska hon snart ha, och jag är inte ens gravid ännu....ja, ni fattar, jag behöver inte säga mer....JAG BLIR BARA SÅ J-LA TRÖTT PÅ DETTA!!!!!! {#lang_emotions_demon}
    Idag känns det iallafall lliiiitttttttteeeeeeee bättre. Det blev aldrig nån skidresa för oss så igår bokade vi en resa till Italien istället Så skönt att ha något att se framemot. Innan har jag tänkt att vi inte kan boka resa för jag vet inte om jag får nåt jobb, eller blir gravid. Men nu skiter jag i det. Får jag jobb, ja då får jag säga att jag är borta dom 2 veckorna, och är jag gravid, ja, då blir det nog också bra. Inget har ju lyckats den sista tiden ändå, så chansen är ju inte jätte stor. Så nu har nedräkningen börjat
    Macpau: Så trist med mens, fattar precis. *kram* man undrar bara varför?? Men nu är det inte långt kvar för dig vännen tills ivf börjar. 
    Liffan: Heja, heja!! Hoppas du vinner tävligen Och hoppas mensen håller sig borta. 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?