• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-03-02 14:39:08 följande:
    Jag är också egoistisk-jag VILL ha ett "eget" barn (förstå mig rätt). jag vill vara gravid, ha mage att klappa på etc... dessutom så blir jag skitirriterad när folk omkring mig säger "ni kan alltid adoptera...." Fick den kommentaren igår när jag äntligen tog mig mod till att besöka dem-och fick den kommentaren slängd i ansiktet av en tjej som blev gravid på !1a försöket!! (tog dem 2 veckor totalt). Grejen är att jag kan prata om adoption själv, men avskyr när andra föreslår det till mig...lite dubbelmoral där kanske, men det får vara så! :)
    ja, precis så känner jag också. Jag vill liksom gå igenom allt det där. Men om ivf inte funkar kanske man ser annorlunda på det. Men som ni borde man ju ställa sig i kö redan nu, med tanke på kötiden...
    jag hatar den kommentaren....usch....
    Fika tycker jag låter jätte trevligt!! Bra initiativ Macpau!!! {#lang_emotions_cheers}
  • MaMaS

Miss star: Känner precis som du. Och nej, det är inte bara du som går in på graviditetskalendern. Det är väl snart dags igen för min del  

Liffan: Visst är det skönt att få avreagera sig ibland Jag kan fortsätta på listan, men det känns som det räcker så  
    Får man fråga vad du jobbar med? (har glömt fråga det innan när vi pratade om det)
    Macpau: Jag såg oss också sitta i vårsolen med ett glas, men maj kanske är lite långt fram Vi planerar att åka iväg på semester en vecka och har inte bestämt ännu vilken, men det kommer bli där runt påsk så kan inte säga exakt nu när jag kan. Men annars kan vi kolla på en dag och blir det så att vi bokar resa just den veckan så får jag vara med nästa gång istället
    Jag sitter och drömmer mig bort, hittade en sida med SÅ fina bröllopsklänningar. Hade kunnat ha nästan vilken som av dom, så fina. Nu kan man ju undra varför jag hamnade där men man får väl drömma sig bort ibland
  • MaMaS

Miss Star: Visst är det Kul med bröllop!!

Ja, så är det verkligen. Man läser om alla som har massa gravid. symptom veckor innan bim, jag orkar inte ens tänka på det längre. Jag vet att det bara innebär att mensen är på ingång. Men som du säger, tragiskt egentligen att det gått så långt att man inte ens orkar testa längre, man vet ändå att det inte fungerar Men konstigt nog är man snart på benen igen. *kram*
    Jag är också på väg till tiden när jag bara vill lägga mig i sängen och gråta en stund. Bim på lör. Men jag får väl se det positivt denna gången att jag får börja med pergo snart och hoppas att det hjälper. Jag kommer bli skitknäckt annars
  • MaMaS

Mia: Vad bra att det gick bra med första sprutan. Kan förstå att din man tyckte det var lite obehagligt Du var verkligen värd lyxglass efter det Nu är ni verkligen på G!!

Liffan: Hur känns det med Pergo idag? Känner du något? Låter som ett spännande jobb du har. Jag söker jobb inom personal-området. Har du något?  
    Såg en jätte roligt tjänst idag, men tyvärr i Sthlm. Alla roliga jobb inom mitt område finns i Sthlm
    Lycklig: Oj, redan 7 dagar, spännande. Mår du bra?
    Pratade med min syster tidigare. Hon är några år yngre än mig men funderar på att skaffa barn (nej, nej, nej säger jag, inte hon också innan mig) men hon har inte haft nån riktigt mens efter hon slutade med p-piller och nu efter hon tagit tester och testat tabletter för att få igång mens har det visat sig att hon inte har äl. Så nu ska hon få nån liknade tablett som pergo för att få igång det. Hon sa dock att de skulle vänta och skaffa barn tills jag var gravid, så jag hoppas på det Men jag blir så trött på att SÅ många har problem med mens och äl efter de slutat med p-piller (inkl mig själv). Det var aldrig nån som sa detta när man började. Jag är helt övertygad att det är pga dom jag har så konstig mens, dålig äl och alla mellanblödningar nu. Hade aldrig det innan jag började med p-piller. Så tänk om jag kollat upp detta långt innan vi skulle börja skaffa barn, då kanske jag hade varit gravid nu?? Fast så får man ju inte tänka, men kan inte låta bli...
  • MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-03-04 10:23:55 följande:
    Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra! Välkommen i klubben Liffan Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen... Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
    Trist med pergostart, men då är vi 3 som knaprar i princip samtidigt, så då kan vi iallafall stötta varandra (om det nu hjälper? )
    semester låter inte helt fel. Vi planerar ju att åka iväg nån vecka snart, har inte bestämt var bara. Igår "råkade" jag komma in på resor till Thailand. Hittade ett så grymt fint hotell med bubbelbadkar UTE på balkongen Det var SÅ fint och jag vill bara dit...men lite för dyrt Men Thailand överhuvudtaget hade ju i och för sig funkat Det var ju faktiskt 1 1/2 år sen jag var där sist Varför har man inte mer pengar??
  • MaMaS

hahahaha, förlåt Miss Star, jag läste precis igenom vad jag skrev. Det var ju kanske inte så uppmuntrande för dig att läsa när du längtar till semester....sorry...jag menade inte så {#lang_emotions_innocent}{#lang_emotions_embarassed}

• MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-03-04 13:03:37 följande:
    Helt okej "Försöker79", jag längtar efter semester alla andra dagar också! Men Thailand lär det inte bli här, min sambo är inte alls sugen på att åka dit, medan jag åtminstone skulle vilja se stället en gång. ...fast hey, nästa vecka är det dags för "svettvecka" (brukar kalla pergokurerna för det eftersom jag oftast får kopiösa nattliga svettattacker), så det kanske blir ungefär som att vara i Thailand
    ok, vad bra
    Nä, det lär inte bli Thailand för oss heller (tyvärr) men det hade varit najs  
    tycker absolut att du ska försöka tvinga din sambo till Thailand, jag älskar det stället!! 
    hahahaha, låter ju trevligt med "svettvecka", då kanske vi blir 2
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    Suktare ni som pratar semester och varma ställen och stränder. vill också... Försöker: andra pergotabletten svald och inga problem än så länge, vaknade inte under natten med abnorma svettningar. men första tabletten kanske inte gör så mycket med en? det visar sig i natt... Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också *loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*
    ja, vi får väl se var vi hamnar någonstans, inte blir det thailand iallafall
    skönt att du inte mår dåligt av tabletterna. Spelar det någon roll när på dagen man tar dom? Kan det inte bli helg nu så min mens kommer så jag också kan börja  
    jag ska inte skvallra att du varit här inne på arbetsitid
  • MaMaS

Kul att vi är många som kör pergo nu - Let´s go girls!!!!!

Då kanske jag kan ta tabletten på morgonen då, för det gör ju inget om jag svettas på dagen eftersom jag ändå är hemma. Jag får verkligen panik av att vara varm på natten så man inte kan sova. Fast i och för sig jobbigt om jag ska iväg eller något...hm..ja, jag får nog se hur jag gör. Försvinner svettningarna såfort man slutar med tabletterna eller håller det i sig?
    Ni måste ju åka till Thailand, tänk vad ni har missat Jag kan tänka mig att ställa upp som gratis reseguide om ni bjuder på resan och logi
    Spännande med bröllopsresa Macpau, vart ska ni åka?
    Lycklig: Oj, vilken vecka du har framför dig! Så spännande!! Hur känner du inför äggplock? 
    Vitsippa: Känner igen det där. Veckan man varit på sahlgrenska var det i princip det enda man kunde tänka på, nu har det lagt sig lite. Skönt att du mår bättre nu! Självklart får du vara med till hälften
    Så var det äntligen fre!!! 
    Just det, appropå fikaträffen vi pratat om. Vi ska inte iväg v. 16 för sambon ska på kurs några dagar den veckan, så då måste vi stanna hemma den veckan. Så v. 16 funkar också för mig. 
  • MaMaS

Liffan: Duktig du är som tagit med träningskläderna, heja heja!!

Ok, då skippar vi v. 16. jag fick för mig att vi pratade om den. Men jag kan andra veckor också. 
    Miss Star: svettningar låter inte roligt, men det ska nog gå det med. Man får väl testa sig fram och se hur det funkar som bäst. 
    Jag ska ha egen äl, enligt blodprov, och regelbunden mens. Men efter mitt besök på sahlgrenska där jag berättade att jag börjar småblöda direkt efter äl och sen enda fram till mens, och sen bara har mens en dag tyckte hon inte det var helt normalt och pratade något om att jag kanske ändå inte har riktigt bra värde, fast jag har äl. (jag tycker det där är jätte rörigt och fattar inte riktigt) men det var därför jag skulle testa pergo nu. Jag har prog.värde på 23. Men jag får alltid mens på dag 28-29, men då bara en dag. Vad har du för värde?
    Island låter ju hur häftigt som helst *avundsjuk*. 
    Ja, det är lite därför vi inte kan boka resa ännu, man vill ju inte missa nån tid när man ska till SU och göra vul nu med pergo. Snacka om att livet blir inrutat efter SU
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?