Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Nej, samma här, hoppas jag inte smittade jobbdatorn, men förhoppningsvis har vi så uppdaterade virusskydd att de stoppade ev attack, dessutom har jag "peppar peppar" inte upplevt några av konstigheterna som de som drabbats verkar ha. Men jag lider verkligen med dem vars datorer i princip packat ihop helt.

Ja BM:orna (de var två) sa att jag nog rätt snart skulle märka att biverkningarna avtog med, vilket låter rätt logiskt när man tänker på att jag halverar "klimakteriedosen" och dessutom börjar återinföra hormonerna. Har bestämt mig för att köra på som vanligt from idag, så inga fler uppskjutna träningspass och kvällar i soffan, har bokat indoor walking pass för första gången ikväll (gillar generellt crosstrainers så jag hoppas detta är bra) sen öppnade simhallen den här veckan så på på fredag kväll eller lördag morgon blir det simning. Förhoppningsvis hjälper den ökade fysiska aktiviteten till att få ordning på nattsömnen snabbare också.

LVHM: Kanske blir ÄP på måndag för dig då Glad

• Stella Kardunn
    Macpau kom hem nu och släng dig framför datorn! Vi måste få veta snart, mina tummar är blåa här nu och jag hoppas hoppas på en Gravid
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-18 14:51:28 följande:
    Macpau: Nu retas du bara med oss....
    Vi får nog ge oss till tåls ett tag till, hon hade trots allt 13.30 som tid...sen kan jag tänka mig att de oavsett utgången behöver lite tid att hämta igen sig med...
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-18 15:56:11 följande:
    Hej fina flickor!

Alla våra ägg befruktades, 2 var av bättre kvalitét så en in till mig (4 celligt) & 1 till frysen (5 celligt). ÅÅÅhh...jag är så glad så jag nästan gråter! Tack för att ni är så underbara & omtänksamma! Även om detta inte tar sig så sa läkarna att chanserna var goda för framtiden. Jag verkar producera få ägg, men de flesta tar sig. Därför ville de inte sätta in 2 ägg, utan de gör det sista omgången om det skulle behövas.

Nu sitter jag hemma & bara myser-och hoppas. Det måste vara alla era blåa tummar som gjorde susen!!

puss
    Tjohooo va roligt att höra! Nu blir det ett par nervösa veckor ändå kan jag tänka tills det är testdag, men jag hoppas verkligen du blir vår andra solskenshistoria och lyckas på första ET Solig
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-18 16:17:26 följande:
    Hahahha ja visst är det så!

Men förresten Miss Star, har för mig att det står sprutstart på dig i dag???
    Det stämmer, ikväll går startskottet...efteråt ska jag ringa och beklaga mig länge och väl för sambon hur hemskt det var att jag fick vara själv hemma en kväll som denna Flört Drömmer

Nu mot träningen! Trevlig kväll på er alla!
  • Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-08-18 19:45:08 följande:
    Åååh vilka fina nyheter. Grattis Macpau. Nu vill jag att du ruvar tills du börjar kackla Flört

Den här veckan är stress, stress, stress så förlåt om jag är osynlig. Imorgon ska vi iaf hinna kika på ett hus i Kållred/Lindome, jag hoppas så att vi gillar det. Vi behöver verkligen mer plats och lite gräs under tårna.

Lycka till med sprutan ikväll Miss Star, det kommer gå finfint.
    Ha ha ha ha, kackla Guud va bra!

Ouhhh här händer det grejer fortfarande, spännande med husvisning, låter som vi kan få träffa lill*n och samtidigt spana in ett nytt hus med andra ord Drömmer

Tack alla för lyckönskningarna angående sprutstarten, det kändes inte ens när jag stack mig, körde 4 sekundersmetoden och det räckte med den pyttenålen jag har Tungan ute dessutom var jag så himla stressad över att jag precis när det egentligen var sprutdags måste skjutsa hem en väninna så jag blev 45 min sen med första sprutan, men from ikväll ska det bli 2200 hours sharp varje kväll! Det enda jag hetsade upp mig lite över var att det var en hel droppe som hängde kvar på nålen när jag drog ut den (jag höll tom lite extra utöver de där 10 sekunderna), men jag kom fram till att jag inte ska bli hysterisk förrän ikväll, med tanke på att jag igår först sprutade ut de där 37,5 som man ska göra när sprutan är ny så nålen var rätt blöt redan innan jag stack in den.
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-08-19 13:55:47 följande:
    Miss Star: Jag fick ockå ganska ofta en droppe som hängde kvar. Intalade mig att det inte var någon fara, och kroppen svarade ju som den skulle.

Lycka till på husvisningen Tarda. Har ni tittat på många?
    Åh tack Vitsippa, skönt att höra att det hände dig med, då ska jag nog kunna vara lugn om det händer ikväll med.
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-19 15:25:51 följande:
    Jag hade ofta så att nån droppe rann ut (inte så stadig på handen) ...och sen med Pregnylsprutan, herregud! Där kom det nästan som en liten stråle som hamnade på mitt knä (3-4 droppar)...snacka om att jag var nervös där, själv hemma och rådvill...men jag körde på & chansade...och de lossnade ju ändå .

kram
    Tack Macpau Hjärta

Pregnylen kommer förövrigt bli mitt stora eldprov...frågade om det inte fanns en chans att jag kunde få Otrivelle istället så jag slapp lära mig blanda bara för en enda spruta, men icke, det var inte ett alternativ, den var alldeles för dyr...Obestämd
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-19 15:45:48 följande:

Hallå tjejer!

Ungefär 10 äggblåsor som de hoppas blir plockningsbara, dessutom lika många små som de ska försöka behålla som små genom att sänka dosen nu de sista dagarna. Tydligen mindre risk för överstimulering med små äggblåsor, det är de mellanstora som ställer till det hela. Så de var väldigt nöjda med att ha fått ner min äggmängd. Knasigt att det är så olika, jag har problem med för många och Macpau men för få.

Blev lite förvånad över att de var olika i storleken, sist hade alla samma storlek nästan exakt. Nu varierade de från 20 mm till 14 tror jag, de som de vill plocka. De andra var under 10.

Äggplock på måndag morgon och förhoppningsvis ET på onsdag!!

Frågade dessutom om min rädsla över att inte få göra ICSI och läkaren höll med och tyckte det var bättre att de gjorde 50/50 om provet är ok och bara ICSI om det är lite sämre prov. Det känns väldigt skönt, "naturlig" befruktning känns lite som ett lotteri för vår del eftersom mannens prov tidigare har varierat mycket. Nu blir det några ägg med ICSI i alla fall!!

Känner av svullnaden i magen mer nu än tidigare i veckan och det är väl ett gott tecken.

Sprutar i dag och på fredag sedan ägglossningssprutan på lördag kl 22.00....

Idag är jag lugn och glad.

Härligt att höra! Nu håller vi tummarna för att de där 10 äggblåsorna uppför sig som de ska tills på måndag
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?