Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God förmiddag i tråden,

Så var man en av sprayarna då...men den där sprayen är allt lite lurig tycker jag, eller behållaren rättare sagt, det känns mest som jag får till en stråle i näsan så man får böja bakåt direkt för att det inte ska rinna ut...och den smakar inte äppelpaj precis...mycket irriterande Obestämd

Passar även på att puffa lite för fikalistan...

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)

• Stella Kardunn

Äh, när jag ändå håller på, så pushar jag lite för vår medlemslista också...

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

Tror listan börjar bli lite ouppdaterad på vissa ställen, så om alla tar en titt så kanske vi kan börja ta bort sånt som inte uppdaterats sen.

Jag har gjort texten genomstruken på dem jag tror ska bort så länge...

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-08-02 10:24:39 följande:
    En kompis sa till mig redan i början att lova nu att du inte går o är duktig o biter ihop, du har precis lika stor rätt att gnälla och må skit som de som blivit gravida lite hipp som happ och hon hade ju rätt. Men det tar emot för jag störde mig som fan på de som gnällde om foglossning och illamående när vi försökte. Håll käften, ni kan iaf bli gravida ville jag väsa mellan tänderna.

Jag tänkte köpa seabands på apoteket idag, hoppas det hjälper lite. Är less på att vinka hejdå till frukosten i toastolen varje morgon.

Hoppas både du och jag mår bättre snart Missdrutten, illamåendet nöter verkligen ner humöret och inget känns kul till slut.
    Klart ni får gnälla! Sättet ni blivit gravida på spelar egentligen ingen roll när det väl kommer till att vara gravid sen. Jag röstar för att ni lägger alla "skuldkänslor" åt sidan och gnäller på bara Sen hoppas jag att ni bägge två får det lite lättare när ni väl passerat första trimestern, som tydligen ska vara värst.

Förövrigt har jag hört att vanliga åksjuketabletter eller t ex tuggummin som Calma även kan hjälpa. Men prata med BM först i sådana fall, för jag vet inte om det bara rekommenderas när inget annat hjälper.
  • Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-08-02 11:53:47 följande:
    Angående din spray så kanske den är felkonstruerad, min var aldrig så som du beskriver. Visst har du flera förpackningar? Testa att ta en spray från en annan. Å andra sidan "snortade" jag nog till så fort jag sprayat för att dra upp den så kanske därför det aldrig rann.

Vagitorierna får man nog lite extra av, men visst är de många. O fy bövelen vad jobbiga o kladdiga de var, mycket värre än alla de andra medicinerna ihop. 
    När jag satte ihop den och testsprayade i luften var den okej, men då kan man "spreja på" på ett annat sätt, inbillar mig själv att jag inte fått in rätt vinkel och därmed sprayar in i näsväggen direkt, jag har ju inte så stor snok att skryta med heller..nåja, jag får öva på ett tag till har ju gott om tillfällen om man säger så Flört...inbillar mig än så länge att det mesta hamnar där det ska.

Vagiatorerna ser jag inte fram emot, det brukar som sagt vara både kladdigt och kännas som det mesta smälter "ut"
  • Stella Kardunn
    Kissie skrev 2010-08-02 20:10:40 följande:
    Ojojoj vilka humörsvängningar jag fått av sprayen, har ni andra också märkt av det och ömmande buk...
    Men mer energi nu på spraydag 4 orkade tom ut och jogga ett 40 min pass efter jobbet.. Vill ju inte ta ut mig helt =D Bestämde mig i början av juli att jag skulle cykla till jobbet varje dag och känner mig trött, hurtig och mör efter dessa 3,2 mil om dagen men man vill ju inte gå upp mer än nödvändigt av sprayen.. ;D Så ett stort + att den ger extra energi...

Miss Star: Jag hade det som du beskriver första dagen men om man står lite framåtlutad och snortar till med en gång så märks den inte av.. Så som Tarda beskriver.. hihi
    Jag har peppar peppar inte fått några humörsvängningar (ännu kanske jag ska säga) och ingen extra energi heller, med det senare hoppas jag på. Det jag har känt av är lite lätt illamående i samband med att jag tar sprayen, men det är nog för att man känner smaken, som INTE är god som sagt. I övrigt har jag börjat få spänningar runt äggstockstrakterna av och till, så jag utgår ifrån att de reagerar på sprayen och bökar runt lite innan de "stänger ner fabriken".

Jag fick till det jättebra med sprayen i högra näsborren igår kväll och imorse, kom fram till att jag nog varit lite för feg när jag "tryckt till" så jag inte fått till den där dimman så bra, i vänster blir det dock lite rinnigt fortfarande, men det är nog för att jag är så kopiöst högerhänt och gör allt rätt sopigt med vänstern. Men jag övar på och snortar kraftigt varje gång
  • Stella Kardunn

Nu måste jag fråga en sak, på fikat imorse kom vi in på IVF. Då var det flera som sa sig veta att man redan vid ET vet vilket kön barnet kommer att få, dvs inte att vi vet/får veta, utan att personalen som valt ut vilket ägg som ska sättas in faktiskt vet. Är det så?

När jag ändå håller på kan jag passa på att fråga en sak jag undrat över också. Med tanke på att jag är över 35 tillhör jag den kategorin som erbjuds KUB test vid en eventuell graviditet. Behöver man göra det vid IVF med, eller har de redan kunnat kolla sånt innan de sätter in ägget?

Vet såklart att man kan kolla det mesta om man bara vill, t ex för att utesluta att par med hög risk för genetiska defekter får ett barn med just denna genetiska defekt, så min fråga handlar mer om vad man kollar rent rutinmässigt vid ett vanligt IVF försök.

• Stella Kardunn

Bara jag igen...hmm är nästan bara jag som skriver här nu...så sorry för "trådspamning" Skäms

Har googlat mina två frågor nu på lunchen...

På fråga ett verkar svaret vara att vid en vanlig ivf görs inga tester alls, dvs man vet lika lite/mycket som vid en spontan graviditet. Vilket leder mig direkt in på fråga två, man har med andra ord inte heller gjort någon kontroll som kan ersätta ett ev KUB test.

Något deprimerande har jag dessutom hittat flera ställen där man varnar för att göra KUB test vid en IVF graviditet, pga att hormonstimuleringen man genomgått kan sänka testvärdena och ge sämre resultat än det verkligen är Obestämd om resultatet är påverkat av IVF behandlingen eller inte är såklart inte möjligt att se...

Een av trådarna fanns här på familjeliv t ex

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43378885.html

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-08-03 11:22:25 följande:
    Jag köpte Sea-bands på apoteket igår och det verkar banne mig funka. Fick inte effekt direkt men jag sov med dem och har mått så bra nu på förmiddagen Skrattande

Nu ska jag bege mig ut i skogen och leta svamp.

Ha en fin dag tjejer!! 
    Härligt att det hjälpte!!

Vi var också ute och tittade efter gula kantareller igår (det enda vi törs plocka) men vi hittade bara 21 st...men men det räcker till en liten gryta iaf.

Detsamma till dig!
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-03 15:21:18 följande:
    . Jag läser allt du (ni) skriver, men försöker jobba på lite här , så kommentarerna är få tyvärr...du är inte ensam om att mailbomba tråden-bara roligt!!
    kram

& kram till er alla andra!

Ska till min syser idag efter jobbet. Hon fick tyvärr mf igår
    Arbete är det nåt man äter? Drömmer

Åh nej va trist Rynkar på näsan även om det kan vara svårt får man tänka så som de brukar säga...det är kroppens sätt att rätta till något som var fel redan från första början, dvs det var inget livskraftigt foster från första början heller...
  • Stella Kardunn
    LVHM --> Macpau har fått värsta mördarsprutan

Macpau: Skämt åsido va bra att du fick tipset med isbiten också, 4 sekunders regeln kanske inte funkar lika effektivt när man ska ha in en längre nål. Dessutom jättebra att du fick lära dig blanda allt med, det skulle jag nog varit väldigt nervös för att göra på egen hand utan instruktion.

Så till avdelningen för töntiga frågor, hur kollade de att du är ordentligt nedreglerad? Fick du träffa läkaren också eller bara BM? Hur lång tid tog besöket den här gången? Är det meningen att partnern ska vara med? (vill inte riskera onda ögat igen Tyst)...ehm det var nog allt jag kom på just nu...

Kissie --> Komsi komsi på fika nu
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?