Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Dags att visa att jag lever igen =)
Stort grattis Lemis, vad roligt. Hoppas verkligen att allting går bra nu!
Jag är fortfarande inte gravid och nu har det gått två år sedan utomkvedet, tror jag är äldst här utan att ha blivit gravid även om jag nog är yngst åldersmässigt!
Igår tog jag modet till mig och ringde till en privat klinik som ligger i en stad en bit bort, och oj vilket bemötande jag fick där. Sån stor skillnad mot sjukhuset här, hon var jätte gullig och sympatisk och förstod precis vad det handlade om. Och jag fick en tid om ca en månad för utredningsstart och det tycker jag gick fort! Nu hoppas jag verkligen att det här blir lika bra som det verkar. Efter besöket här på sjukhuset i höstas där läkaren sa att vi kunde åka hem och försöka ett tag till för då är jag säkert gravid till påsk och skickade en remiss till kuratorn när jag blev lite upprörd. Jag tackade nej när hon ringde för jag har inga problem att prata om =)
Julen gick ganska bra men det är jobbigt med gravida och småbarn. Dock är det ingen som frågar nåt om hur det går för oss, tror ingen vågar utan smyger runt oss barnlösa som alla tycker synd om... hmm
Till veckan startar killningen här och det ser jag verkligen framemot nu, finns inget roligare fast det är en massa passning och jobb. Om drygt en månad drar lammningen igång och sen är det full fart på gården. Är glad att jag har allt att stå i, skulle jag bo i en lägenhet skulle jag nog må ganska dåligt nu men allt jobb gör att jag inte har tid att stanna upp och bli bitter.
Ha en trevlig helg tjejer!