Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hej nu hoppar jag in i tråden och berättar om mitt utomkved.
Jag testade positivt i mitten av januari men började småblöda några dagar senare, trodde att det var lugnt ändå. Fick tid för VUL men det fanns ingenting där så det klassades som missfall. HCH låg på 400 då. Nytt prov togs men det resultet blev bortglömd så jag troddet det var okej och därför ingen hörde av sig. Men tillslut ringde en läkare och efter den undersökningen trodde han också att det var ett missfall och ett nytt HCG prov togs och det var 16 000 (ni läste rätt).
Under den här tiden har jag blött hela tiden men inte haft ont.
Några dagar senare fick jag åka in på akuten med små smärtor, nu hittade de att det var ett utomkveds i en äggledare. Eftersom jag inte hade ont eller mådde dåligt fick jag cellgift.
Två veckor efter sprutan hade HCG sjunkit till 1000 men jag kände mig inte okej. Så det blev operation förra veckan och det var verkligen befogat för X:et var 3.5 cm och jag hade blod i buken. De fick ta äggledaren också.
Det konstiga är att jag inte har haft ont under hela tiden och jag har gått med det i över två månader.
Nu ska jag bara läka ihop fysiskt, psykiskt mår jag riktigt bra. Sorgen tog jag ut i januari och sen dess har jag bara varit less på att inte må bra och blöda.