• angio101

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hellef: Beklagar det inträffade, här kommer du få mycket stöd.

Varsågod med en solskenshistoria... 

Är nu i v34 med andra barnet efter mitt X jan-10 då min äl bortopererades. Blev gravid tre månader efter X och sen igen när sonen var 6 månader.

X jan-10, äl bortop, tigurr 110202, BF 120424
  • angio101

jag var 36 med första... började försöka vid 35. Medelåldern i Sthlm bland förstföderskor är tydligen 30,5 år, ännu högre i Djursholm/Danderyd.

X 28/1-10, tigurr f 2/2-11, BF 24/4-12
  • angio101

kände ingenting förrän dagen innan Xet sprack i v8, blödde ingenting så trodde det var magsjuka. Visst, jag hade småont och dragningar, men det trodde jag var normalt iom att livmodern växte...

Har haft samma "symptom" med låggradig menssmärta under mina två följande normala graviditeter

• angio101

MAximumtaste: vet hur du känner, snart så..., går in i v37 på måndag.
    Har också varit mycket gravid de senaste åren, plussade med Xet efter nyår 2010, X 28/1-10, plussade igen i maj-2010, BJörn föddes 2/2-2011, plussade IGEN aug 2011, nu BF 24 april. 

Skickar en massa gravid och barnhormoner till er alla som kämpar

• angio101

nelliepop: 20 veckor går nog fort, det är de infernaliska 40+ veckorna som sniglar fram, är på v41+0 idag.

• angio101

Hej alla,

Till slut på dag v41+5 (i måndags) behagade fröken Signe evakuera den invanda miljön och bege sig ut i det okända till oss Baby

• angio101

jag har gjort vul i v6 bägge gångerna, och sedan KUB i v13 pga ålder. Har visserligen inte sett hjärtat slå i v6, men för mig var det viktigaste att det inte var ett X till, som skulle kunna sabba min enda äggledare.

• angio101

Grattis till plussen, majbebbe och acinna Skrattande

X jan-10, vä äl bortop, son feb-11, dotter maj-12
  • angio101

Supers: låter som jag och min man... Känner varann sen universitetstiden på tidigt 90-tal, men blev inte ett par förrän sommaren 2009, blev gravida till jul-09, X i jan-10. När det är rätt så är det, och ingen idé att vänta bara för att man "ska" vara ihop en viss tid innan barn.

• angio101

Grattis majbebbe!

Petra: jag var 35 när jag fick mitt X 2010, 36 när Björn föddes och nu 37 när Signe kom och jag känner verkligen igen känslan av att tiden rann iväg när vi väl började försöka, pushade på medan maken ville vänta (hela 9 månader en eeevighet när man är 35). Men bara för att vi är i mid30s behöver det inte ta lång tid...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3