• Hjärtat78

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS skrev 2010-12-05 17:56:10 följande:

Fler än jag som är less på sin kropp ser jag...jag saknar sitt gamla regelbunda jag! Innan kunde iaf jag tänka: "Idag ska jag få mens...tar med en tampong som jag sätter in vid lunch så kommer det komma på eftermiddag." Inte nu längre. BIM idag och inte någon mens i sikte och inget plus heller.

Testade i morse, och jag skyller på min man. Han har åkt iväg nu på em och han ville gärna veta innan han åkte...men inte något plus. Nu ska jag inte testa något mer....bara invänta mensen. Vill ju bara att den ska komma igång så vi kan försöka igen! Min man är väldigt fashinerad av min nya storlek av bröst så det ska nog inte vara något problem med att komma igång med försöken Flört! Hade varit bra om röda veckan kunde vara nu när han är borta...men min kropp vill tydligen inte anpassa sig efter det som är praktiskt! Glad Jaja, jag har i alla fall kommit ur det djupa svarta hålet som jag var i fredags och det har varit en finfin helg med mycket skidåkning med hunden som draghjälp! Livet kan ju faktiskt vara helt ok även om man inte blir gravid just precis nu...även om det kändes så i fredags! 

Jag vill oxå att min kropp ska fungera som den gjorde i februari och då kom den som planerat var fjärde vecka + - 2 dagar. Men nu har jag ingen kontroll på den. Igår och idag haft ont som mensvärk och idag ömmande bröst men inget händer. Kan man inte få nått så man kan rätta till allt igen??

Känner igen mig mycket av det du beskriver, ena dagen långt ner i det svarta hålet och sen nästa dag är allt toppen, det är som en bergodalbana. Var igår kväll på julbord med jobbet och vi hade jätte trevligt och bara prata om allt annat än hur man mår. Glad
  • Hjärtat78
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-05 19:49:21 följande:
    jepp jag vill oxå ha tillbaka min regelbundna cykel!
    Så less på att aldrig veta när man har ÄL eller mens.
    Normalt en cykel på 31 dgr och ÄL på dag 18 eller 19, denna månad började jag blöda dag 15!
    jag tror att det beror på nån typ av hormonrubbning i kroppen, mitt hår blir inte rent oavsett vilket schampo jag tvättar den med + att humöret är inte från denna värld! Och jag är inte gravid!
    Eller så är det nån infektion jag har då det ilnar så mkt åt vänster hela tiden!
    Min förra menscykel var i 6 veckor och tog 4 veckor innan det var dags för äl,mensen börjar alltid en fredag, jätte konstigt. Ändå fick jag provera i 5 dagar i somras för då kom inte mensen alla i juli som den skulle.

Sa till en kollega idag allt har blivit struligt sen X:et i maj och då påstod hon att det var psykiskt på mig. Jag springer iaf inte till doktorn för lilla fis på tvären som hon själv gör, utan har jag ont så tar jag en alidrin så går smärtan över.

Mitt hår var som ängla hår innan jag blev gravid sen efteråt så får jag tvätta det dagligen och fick sån klåda i huvudbotten i somras. Min frisör undrade vad jag hade hittat på och har oxå testat många olika schampoo så det måste vara nått med hormonerna som ställer till allt.

ilningarna är det i äggledaren eller i buken du känner av det?
  • Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-05 22:48:19 följande:
    men du är gravi nu eller?
    Nä jag är inte gravid, hoppas på kommande äl och att det är höger igen som släpper denna gången med.
  • Hjärtat78

Mensen slutade i onsdags och tog gravtest och det var negativt. Antingen får jag äl nästa veckan annars blir det om 2 veckor dvs försening som det blev förra gången.

Jag slutade med Yasmin i november ifjor och fick första mensen i februari och blev gravid efter andra mensen i mars som då blev ett X. Har försökt efter det men inte lyckats bli gravid ännu.

• Hjärtat78
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-06 12:44:46 följande:
    Det känns liksom på vänster sida, ungefär vid äggledaren.
    Fick ett telefonmöte med min läkare på fredag, sköterskan jag pratade med tyckte det lät som ngt hormonellt med tanke på blödningen osv.
    Men vi får se vad läkaren säger när han ringer.
    Skönt att du fick en telefontid med läkaren så kan han förklara mer varför du har ilningar på den sidan?

Håller med Acinna att när man kom hem från jobbet idag så var här mycket att läsa, full aktivitet.
    Kanske ska testa lite rosenrot och se om det hjälper...
  • Hjärtat78
    RaraS skrev 2010-12-06 21:02:41 följande:
    Nej, det är nog inte bara din noja...nu blev jag också nojjig!
    Nejdå, men man kan ju undvika dricka mycket i alla fall...tänkt innan att det inte spelar någon roll fram till ÄL men man behöver ju inte festa för det. Om man håller sig till något glas så tror jag nog att äggen kan hålla sig "optimala"... Men förstår hur du känner det...man vilj ju göra allt för att lyckas!
    Jag läste på någon sida att man inte ska äta värktabletter vid och efter ägglossningar för då färster
    inte ägget i livmodern. Tänker testa det vid kommande äl.Flört
  • Hjärtat78
    RaraS skrev 2010-12-06 21:31:59 följande:
    Mmmbop skrev 2010-12-06 19:27:50 följande:
    Ja, jag har fått förklarat för mig att man ska ta två tabletter om dagen från mensens första dag fram till ÄL, sedan kan man tydligen ta en tablett om dagen fram till BIM... Men det finns hur många trådar som helst om det här!
    Ojoj, nu har jag plöjt familjelivstrådar!
    Och Magdalena, ja, jag har också läst det nu ikväll. Alvedon etc går bra men inte andra andra verktabletter....tydligen sker en liten inflammation i livmodern när ägget fäster och den inflammationen ska man inte motverka! Då blir det missfall direkt..
    Läkaren sa till mig att man inte ska ta panodil utan ipren och dess liknande. Nu när man går in på apoteket finns hur många olika värktabletter att välja mellan men jag kör allidrin men bara om jag har riktigt ont annars tar jag inget.....

Idag känns allt toppen och längtar efter att få glädjetårar att det äntligen har lyckats. Fick det den 6 maj när barnmorskan så att jag var gravid, men som så snabbt blev till förtvivlan att det skulle ta bort och inte gick vägen..
  • Hjärtat78

Minkärlek09: Jag skrev att jag skulle vilja få dom glädjetårarna jag fick då igen, men än har det inte lyckats. Det är det man längtar efter när när man antingen haft X eller missfall att det lyckas igen.

• Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-06 23:08:59 följande:
    klart vikommer lyckas. tråkigt med x och missfall men ljusa saken att man blev gravid så nästa gång skall det gå.
    ett tips som jag ska göra spola äggledaren smuts kan blåsas bort och den vidgas!!
    Jag frågade om kolla den kvar varande äggledare men det sa min läkare att det var inget dom vill göra på mig
    iom att jag hade lyckats blir gravid en gång även om det resulterade i ett X.  Så vi kör på med mys och ser om det lyckas innan jag ska på återbesök i februari... Kanske lyckas det med lite julmys vem vet Kyss.. hihi...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3