• Hjärtat78

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

RaraS: Hoppas att det har lyckats för dig, håller tummarna för dig. Idag har änligen min röda vecka slutat och det gången var  helt annorlunda jämfört med förra gången. Inte alls haft lika ont och blött mkt mindre,  kanske för att det var på den högra sidan istället för den där jag inte har äggledaren kvar.. Vill oxå plussa .

• Hjärtat78

GRATTIS Lycka82 och jag hoppas det sitter rätt plats denna gången.

Själv  känner jag att jag ger snart upp hoppet att bli gravid. Mensen slutade i onsdags och både
    igår och idag har jag haft sån molvärk, ingen blödning och mådde illa när jag gick förbi en affär idag där dom hade rökt korv frammme. Allting är upp och ner. Har tagit 2 tester under mensperioden och dom var negativa .
    Brukar inte ha så värk i hela efter mensen utan då har det varit en specifik sida pga cystorna men nu är det hela.

• Hjärtat78

Mika: Läste nånstans att det blev svårare att bli gravid om det gått mer än 6 månader sen X:et. Efter flera försök så händer inget. På mitt skulle vi varit 6st som fick barn i år men det blev bara 5. Så det känns tugnt och speciellt när alla frågar om det inte dags för mig att skaffa barn... Gråter  vågar inte hoppas längre...

• Hjärtat78

Mika: Just nu är det jätte tugnt och hade allt gått vägen skulle jag haft nu i december.
    Har sen maj bara fått bakslag efter Äl med cystor och nu endo. Vet hur du känner och
    vart man än tittar så är det någon som är gravid och vill att det ska lyckas för sig själv oxå.

Jag har äl från både men på vänster sitter en stor chokladcysta nu och vet inte
    hur den påverkar eftersom nu denna gång var på höger och vill inte få cystor där med.

TACK för ditt stöd och jag hoppas att det lyckas dig med på den rätta sidan.Hjärta

• Hjärtat78

Minkärlek: Jag fick mensen som planerat men slutade efter en vecka och började sen dagen efter igen och varade så i 3 veckor och fick bort opererat vä äggledare pga det satt fast. Hade typ mensvärk hela tiden men även hugg på vänster sida.  Visste inte om att jag var gravid för jag hade inga tecken på det förutom när jag gjorde gravtest hos barnmorskan.

• Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-04 10:36:25 följande:
    jag med hade som kortare menser men mkt brunt.
    opereade bort vänster äggledare i somras fostret var ca 7 veckor. hade mkt hugg minns jag och vätska i buken den har jag inte än allafall
    Dom hittade oxå blod i buken på mig men äggledaren har inte spruckit ännu och var 7+3 när det togs bort.
  • Hjärtat78

Mika: Läkaren ville inte operera bort den i nuläget för att den kommer tillbaka igen. Hon vill att vi ska testa och bli med barn så ska jag tillbaka om 10 veckor igen. Det var första gången jag hade äl på höger sida för 2 veckor sen jag hade X:et i våras.

Varsego, skönt att här inne förstå ni hur man mår men när man säger till nån som aldrig varit med om
     det så bara ryster dom på huvudet och bryr sig int. Kram

• Hjärtat78

Mika: Jag hade X:et på vänster sida och haft ägglossning 3 gånger(juni, aug, sept) på vänster och 1 gång(oktober) på höger sedan i maj. Juli fick jag ingen äl pga gulkroppscysta. Så förhoppningsvis blir det höger nu i december. Jag hade äl v 45 och då såg man äggblåsa och vi testade men så fick jag konstig brun blödning måndag  v.47 och mensen kom fredag samma vecka.  Så antingen har jag äl nästa vecka eller så blir det jul veckan iom sist var äl 2 veckor senare än jag trodde och menscykeln var 6 veckor totalt jämnfört med 4 veckor som det brukar vara. Mensen som slutade i onsdags var mkt annorlunda än vad den har varit sen jag slutade med p-piller. Blödde mycket mindre och har bara ont 1 dag jämfört med gången innan då jag blödde mkt och hade extremt ont.

Det måste finnas hopp för dig oxå, pratade men en sjuksköterska som sa att nästa gång jag ska till läkaren
    ska jag säga till om pergotime och få prova det. Kan ju ge större chans att man kan bli gravid. Det e väl det du ska ta nu  för att få igång din högra äggstock med om jag inte har fel för mig?

• Hjärtat78

Mika: Sjuksköterskan sa att om man äter det så gör den så att man kan släppa fler ägg oxå. Kan höra med läkaren när jag ska dit nästa gång om inget har lyckats tills dess..

• Hjärtat78
    Minkärlek09 skrev 2010-12-05 18:00:51 följande:
    många som haft x i vänster äggledare jag med tog bort min juli 2010. vet du vf du fick x?
    Det stämmer och undra varför så många får x på vänster. Jag tog bort min i maj 2010.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3