ingela0101 skrev 2010-06-17 22:13:29 följande:
Nu har jag också varit på utredning! Det känns skönt att ha gjort ngt. Min sambo hade många spermier men inte så jättemånga som simmade bra. Det behövde dock inte betyda så mkt då det kan skilja mkt mellan olika gånger. Men det kan vara en orsak till att det tar tid...
Mina prover såg också bra ut. Jag har varit orolig att det är pga att jag har haft klamydia för 10 år sedan som ställt till det för mig. Så jag bokade en tid för att spola min äggledare så jag fick veta ifall jag hade passage o det har jag! Känns himla skönt.
Men, nu har jag blivit lite orolig igen. Gynekologen såg nämligen att det var ägglossning på gång. Jag gjorde VUL 2 gånger med 3 dagar mellanrum o hon trodde att jag skulle ha ägglossning igår el idag. Men jag har inte fått ngt plus på mitt ägglossningstest. Är det ngn som vet ifall man kan ha ägglossning ändå utan att plussa på testet? El är det så att det är ngt fel med min ägglossning o det är därför som jag inte fåt ngt plus.
Efter op har min cykel varit lite konstig men jag brukar alltid plussa på ÄL-test ganska sent. Och jag borde inte ha ÄL på ca 5 dagar men kan gynekologen ha sett så fel? Hon såg att ägget hade växt o att det kom från rätt sida o allt. Hon om ngn borde ju veta när ägget släpper.
Jag är lite nervös att det är ngt fel på min ägglossning :(
När det gäller ÄL test så ska man inte lita blint på dem. Börja mysa några dagar innan förväntad ÄL och sen några dagar efter. Det var massa skriverier om det där för 1,5 år sedan att helst kvinnor som är lite äldre som försöker bli gravida kan ha utslag på testen när ÄL precis är eller precis har passerat. Men kommer inte ihåg varför det var så. Efter att jag läste det så började vi ha sex varje dag fr o m 3 dagar innan gissad ÄL. Är nu höggravid och har haft X och massa mf innan detta. Innan första graviditeten för 1,5 år sedan så hade vi försökt i över 2 år utan minsta antydan till plus.