• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • MCT79

Tack Jaynee för dina ord, jo du har såklart rätt.. vi har inte försökt så länge.. egentligen.. det känns bara länge eftersom vi började i december... :)

Men våren räknas ju knappast. Bara härda ut! ÄL i dagarna som kommer nu! :)

• Jaynee
    MCT79 skrev 2010-07-10 12:03:35 följande:
    Tack Jaynee för dina ord, jo du har såklart rätt.. vi har inte försökt så länge.. egentligen.. det känns bara länge eftersom vi började i december... :)

Men våren räknas ju knappast. Bara härda ut! ÄL i dagarna som kommer nu! :)
    Jag vet precis hur du känner, det känns som en evighet sedan vi plockade ut min stav (december här också). Sen tror jag det bidrar att det har varit så mycket sjukhus och uppståndelse, många erfarenheter på egentligen ganska kort tid, hade då inte trott att jag skulle få uppleva både ett X och ett mf inom fyra månader när vi började den här resan i alla fall.

Hoppas det tar sig den här gången för er Glad, och passa på att njuta av varandra under tiden ni väntar.
  • MCT79

Herreguuuud hur ska man ens bli sugen på sex i den här värmen! I morse tog sambon initiativet med orden "det är nog bäst vi övar innan det blir för varmt..." klokt av honom för just nu skulle jag bli tokig om han tog i mig!

• saltflingan

Nu är andra mensen sen x avklarad. Blödde något mindre denna gång, men lutealfasen var en dag kortare. Och inga spottings innan denna gången heller. Äl har återgått till sitt normala (dvs så som jag hade innan mitt mf för 2 år sedan) på dag 14 och visst känner jag av det på äl-dagen men sen känner jag ingenting. Trist för innan kände jag av hela vägen från äl till mens.

Hoppas det går bra föer er andra och att det kommer trilla in massa nya plus inom en snar framtid! 

• MCT79

Hej Spökplumpen! Jag känner inte till hela din historia men skönt att saker verkar ramla tillbaka i normala takter igen! Det ökar ju chansen att det ska ta sig liksom...
    Hur länge har ni försökt? Har du några barn?

• Ekaterina

Hej på er,

Tack för svaren på min fråga, och jo Camilia, det är väl egentligen bara att kolla upp det. Drar mej lite för det dock, vill ju helst att det ska "ordna till" sig av sig själv. Känner mej sååååååå trött på sjukhus och kontroller, men har bestämt mej för att ta tag i det efter semestern!

Jaynee: Vad du hunnit råka ut för under så kort tid, verkligen trist! Men du verkar vara vid gott mod iaf, tummen upp för det Skrattande.

Önskar er alla lycka till med bebisbakandet, kanske jäser extra bra i värmen Solig.

KRAM

• Hjärtat78

Jag väntar på min andra mens sen x, kände av äl ganska mcyket denna gången så jag hoppas den kommer snart. Vill inte att det ska ändra sig utan gå som det gick innan x.

• saltflingan
    MCT79 skrev 2010-07-12 20:27:10 följande:
    Hej Spökplumpen! Jag känner inte till hela din historia men skönt att saker verkar ramla tillbaka i normala takter igen! Det ökar ju chansen att det ska ta sig liksom...
    Hur länge har ni försökt? Har du några barn?
    Vi har en son på 8 månader och vi trodde nog inte riktigt att det skulle ta sig så fort denna gång. Men redan på andra försöket tog det sig, men det satte sig ju helt fel. Sonen tog 12 försök på sig så visst kändes det helt lyxigt när nästa verkade gå så lätt. Första gången vi plussade så tog det 4 försök men det slutade i mf. Hoppas att trenden inte ska hålla i sig utan att syskon ska komma snabbare än 12 försök.

Fast ska jag vara helt ärlig så är jag ganska tacksam för att jag inte är gravid nu. Sonen har börjat resa på sig och vill vara på fötterna hela tiden och det är riktigt jobbigt för ryggen. Jag får foglossning tidigt (nu senaste kände jag av fogarna innan jag visste att jag var gravid) vilket har gjort att jag börjar fundera på om vi ska vänta tills sonen kan gå. Tufft när hjärta och hjärna inte alltid vill lika. 
  • angio101

Hej, tänkte bara skicka en uppdatering.

Är nu i v.13, och var på ultraljud i förrgår (KUB), h*n sprattlade så fint därinne och lekte kurragömma med navelsträngen så på de tagna bilderna ser man ingenting Tungan ute, får leva på minnesbilderna istället.

Det har precis börjat sjunka in att jag har beräknad förlossning nånstans mellan 23 och 28 jan (beroende på om man går efter sista mens eller storleken på ul), vilket blir nästan precis ett år efter mitt X (28 jan-10). Naturligtvis spelar det ingen roll när h*n föds, men det känns litet kluvet om det skulle bli just 28 januari. Sorg och glädje på samma gång.
    Likaså så har jag lyckats pricka in mitt bröllop på den dag som h*n som blev ett X hade beräknad förlossning. Vi bestämde bröllopsdag redan i höstas (1 år efter förlovning) och det skulle jag gärna hålla. Har inte stört mig alls förrän nu. Kommer jag vara helt hormonell och ledsen dom dagarna istf lycklig?

Blev längre än vad jag tänkt mig, ville bara skicka en hälsning att det går att bli gravid (och behålla barnet).

• Jaynee
    angio101: Vad kul att du kommer in och uppdaterar oss! Du verkar ha en aktiv liten krabat i magen Solig.

Tråkigt att ditt X är kvar och spökar, men även om h*n blir beräknad till den 28:e så är det sällan som det blir prick den dagen, såvida du inte ska få planerat kejsarsnitt. Bröllopet är jobbigare, hoppas att det mest bara är dina hormoner som spelar spratt med dig och att du kan vara lycklig ändå, tänk på det du har istället för det du kunde ha fått. Lycka till med allt och skriv gärna igen, det är roligt att höra lite från er som lyckats ibland också Skrattande.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3