• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • nericia77
    pampkin skrev 2010-04-20 19:57:38 följande:
    är ny här på denna tråden..blev opererad för utomkveds förra lördagen...men visste inte om att jag var gravid..hade blött i 2 veckor och fick plötsligt ont i magen...så besökte akuten och fick svaret utomkveds....läkarna sa att man bör vänta ca 3 månader tills man blir gravid igen och nu har jag och min sambo pratat en del om ett eventuellt syskon till vår 2½ åriga dotter..någon här som blivit gravid efter att varit med om detta och hur länge väntade du/ni tills nu blev gravida igen?
    tråkigt att det ska hända, fick du behålla båda äggledarna? jag har en kompis som vart gravid 6 månader efter sitt x. medans jag som förlora en äggledare, tog det cirka 3 år. men det där är så olika för alla. går inte o jämföra sig med någon.
  • Kräfta2009
    pampkin skrev 2010-04-20 19:52:35 följande:
    vad är hcg?
    Hcg är ett hormon som bildas i moderkakan under graviditeten.
  • volvo bm 814

Jag har haft brunaktiga flytningar sen igår. De kommer och går. På KK sa de att det kunde vara normalt. Jag skulle avvakta och se om mensen uteblir och ta ett nytt test. Börjar jag blöda kunde det vara ett tidigt mf. Får väl ta en dag i taget och fortsätta planera tapeter och kakel mm.

• Stella 78
    volvo bm 814 skrev 2010-04-21 10:48:12 följande:
    Jag har haft brunaktiga flytningar sen igår. De kommer och går. På KK sa de att det kunde vara normalt. Jag skulle avvakta och se om mensen uteblir och ta ett nytt test. Börjar jag blöda kunde det vara ett tidigt mf. Får väl ta en dag i taget och fortsätta planera tapeter och kakel mm.
    oohh varför kan du inte bara få njuta!? Håller tummarna för att det går vägen denna gång ändå!
  • ingela0101

Åh, jag håller tummarna för er allihopa! Jobbigt att hela tiden gå och vara orolig. Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag blev gravid igen, antagligen likadant som er. Först glad och sedan konstant rädd...

Pamkin:
    Opererades du via titthål el inte? Jag tog bort min ena äggledare via titthål o då sa de att jag kunde försöka bli gravid direkt igen. Det kunde dock vara bra att vänta 1 månad så att mensen kom igång. Jag har försökt men har tyvärr inte lyckats bli gravid än :( Det var iofs bara 2 månader sedan men jag hade väntat länge innan också.

• nericia77
    volvo bm 814 skrev 2010-04-21 10:48:12 följande:
    hoppas verkligen att allt ska gå bra. kram
    ingela0101 skrev 2010-04-21 20:22:06 följande:
    Åh, jag håller tummarna för er allihopa! Jobbigt att hela tiden gå och vara orolig. Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag blev gravid igen, antagligen likadant som er. Först glad och sedan konstant rädd... Pamkin: Opererades du via titthål el inte? Jag tog bort min ena äggledare via titthål o då sa de att jag kunde försöka bli gravid direkt igen. Det kunde dock vara bra att vänta 1 månad så att mensen kom igång. Jag har försökt men har tyvärr inte lyckats bli gravid än :( Det var iofs bara 2 månader sedan men jag hade väntat länge innan också.
    jag vart gravid efter ett utomkveds, o det var super jobbig graviditet för jag var orolig o rädd att något skulle gå fel. o nu efteråt så önska jag att jag inte hade varit sån, men det e nog bara naturligt. men tråkigt att man inte ska kunna vara glad o njuta.

jag har oxå en äggledare bortopererad, o jag har blivit gravid hoppas du oxå blir det snart. kram
  • Kräfta2009

I tisdags var jag och kollade mitt hcg. Det hade sjunkit till 413. Hoppas, hoppas att det fortsätter sjunka så man kan gå vidare någon gång. Känns som en ständig oro att det behövs ytterligare cellgifter eller en operation!

Jaynee:
    Har du kollat ditt hcg igen?

• Jaynee
    Kräfta2009: Det går åt rätt håll för dig, skönt!

Jo, jag lämnade blod igår. Har inte hört något från läkaren än, men tror att det är väldigt lågt eller helt borta, känner det på mig.
  • Kräfta2009
    Jaynee skrev 2010-04-22 16:14:12 följande:
    Kräfta2009: Det går åt rätt håll för dig, skönt! Jo, jag lämnade blod igår. Har inte hört något från läkaren än, men tror att det är väldigt lågt eller helt borta, känner det på mig.
    Härligt, hoppas det är helt borta!!!

Ja hittills har det gått och rätt håll för mig! Men jag vågar inte ta ut nåt i förskott, mitt hcg har pendlat så mycket fram och tillbaka sista veckorna.  Jag har dessutom hela tiden känningar på vänster sida. I bland som molvärk och ibland hugger det till. Jag blödde inte så länge, bara ca 2 dygn, vet inte om det är bra eller dåligt....
  • Lappgeten

Jag måste höra hur ni mår efter utomkvedet. Jag är så fruktansvärt trött, helt slut dygnet runt. Jag opererades för 1,5 månad sen men gick med det i två månader innan. Skallen tog det hela ganska bra och jag har inte sörjt över att det inte blev ett barn utan allt har mest varit fysikt. Men jag är så trött att jag ibland gråter av ren utmattning och det bruka jag inte göra..
    Var/är ni trötta och matta efter allt strul?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3