EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Livsglädjen, är ju första gången så var kanske bara en lyckoträff... Räknar inte med att det ska gå så här lätt! Dock är hon inte 100% blöjfri då hon helst gör nr2 i blöja... Men från och med igår så får hon helt enkelt ingen mer blöja för vi vet att hon kan, hon är bara för lat!
Är inte dåligt med torra blöjor så länge! Jo det heter midsomras
Detta hör väl egentligen inte hemma här i EPT-tråden men...
Eeeeeek! Storkillen fyller 1 år på lördag! Helt ärligt, jag har panik! Novah var ju liten så länge, så 1årsdagen var ju som inget kaos egentligen, hon var ju ändå liten och pluttig och gosig "bebis"... Men storkillen?! Han är ju rent utav stor! Trodde aldrig jag skulle ha sådan ångest över en 1årsdag... På nått vis så kändes Novahs bebistid mer normal än Hugos... Novah låg vi inne 10 veckor med när hon föddes, Hugo åkte vi hem dagen efter med... Men istället har det varit "massa" sjukhusvändor med inläggningar... Jag trodde allt skulle kännas "normalt" med en fullgången, men helt ärligt, det känns bara fel! Visst, jag är överlycklig att allt gått bra, att han utvecklas normalt etc. men det har gått för fort. Får panik bara att tänka på att han ska bli ännu större! Med Novah var detta faktum inge problem alls, men nu? Känns sjukt att känna såhär... Men det är inget jag kan styra över. Bara tanken att sluta amma helt eller sätta han på dagis framkallar ångest och tårar i ögonen...