Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Livsglädjen inte klok? Ha, det var då det dummaste jag hört! Tycker det är väldigt duktigt gjort av dig att fortsätta hålla EPT-tråden vid liv då det faktiskt är en tråd som behövs för oss prematurföräldrar runtom i landet. Det fantastiska stöd och förståelse som man bemöts med här, det påträffar inte (eller väldigt sällan) ute i det "verkliga" livet.

trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF+3*~*
  • Trolltoka
    Maria K skrev 2010-01-26 22:30:03 följande:
    Nu till en fundering; jag varit och läst i en annan tråd och tänkte fråga här av ren nyfikenhet: Vad var det första ni tänkte när ni såg ert barn för första gången?
    Om jag ska vara helt ärlig minns jag inte riktigt vad jag tänkte. Tror jag mest grät och funderade på om det verkligen var min bebis som låg där i kuvösen och hur man kunde vara så fruktansvärt liten.
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF+4*~*
  • Trolltoka

Med tanke på snack om håriga ungar. Hur håriga är era prematurer i dagsläget ni som har barn som är nått år? Vet att Novah är fortfarande bra luden på rygg och armar. Väldigt ljust, tunnt, fint hår som säkerligen inte många lägger märke till, men jag själv ser det. Inte fullt lika luden som hon var när hon var pytte pytte, men det är fortfarande bra mycket.

Frila, har för mig jag läste någonstans att ett barn i v.28 har mer hår på ryggen än en fullvuxen gorillahanne Hurvida detta stämmer eller ej vet jag inte dock haha Så var ju bra passande smeknamn med Silverback

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Miniskrot BF+5*~*
  • Trolltoka
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-31 12:16:44 följande:
    David 1 år i dag Grattis!
    Grattis David!
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Trolltoka

Sandra, ibland önskar man nästan att omgivningen fick genomgå vad man själv genomgått bara för att dom ska kunna ha förståelse för att man faktiskt kan må rent förjävligt av det lång tid efteråt! Min dotter blir 3år om drygt 1månad, och jag kan ärligt säga att jag fortfarande mår skit över vad som hände vid hennes födsel, och har fortfarande svårt att prata "live" om det. Hade jättemycket ångest över allt kring hennes födsel nu vid den sista graviditeten och fick höra "konstant" av barnmorskan att jag måste släppa det och gå vidare osv osv... Vilket är väldigt lätt för en utomstående att säga. Men det är inte så lätt att bara släppa och gå vidare. Man måste låta det få ta tid att smälta, man FÅR tillåta sig att må skit över det även om allt i slutändan slutat lyckligt. Rättare sagt, man måste tillåta sig att må skit en stund över det, gråta och tycka synd om sig själv lite. Bara man försöker rycka upp sig inom kort igen, även om det är jobbigt.

• Trolltoka
    Full av förhoppning skrev 2010-02-03 16:25:44 följande:
    Trolltoka - grattis till lilla Hugo!!
    Tack så mycket Fast så liten vet jag väl inte om jag tycker han är!
    SandraLindholm skrev 2010-02-03 16:30:48 följande:
    Tack så mycket för erat stöd. Jag visste att jag skulle kunna "klaga" av mig här och att ni alla skulle förstå. Trodde inte det skulle kunna hjälpa en så mycket att prata med andra på internet men det har visat sig vara helt fel!  
    Det hjälper faktiskt mer än vad man tror
  • Trolltoka
    sofie och laura skrev 2010-02-08 13:44:21 följande:
    Jag vet inte hur jag skall formulera mig men jag tror att det är både viktigt att man kanske talar om det för ens egna skull om ngt skulle ske?Eftersom ni ger en så mkt stöd i vått och torrt så betyder ni en hel del för mig!Jag ska bli mamma igen..Och förhoppningsvis gå tiden ut denna gång.=/ Har hållt detta hemligt ett tag nu är i v 14 och fortfarande vet inte mina närmaste utanför familjeliv?Vill helst vänta innan man blir påhoppad av kommentarer att jag är galen då det gick konstigt med leo
    Grattis till bebisen i magen! Håller tummar och tår att det går vägen och att du få gå tiden ut! Jag vet förvisso inte vad du genomgick med din son, men jag hoppas ändå att du får gå vägen ut och utan några komplikationer.
  • Trolltoka
    sofie och laura skrev 2010-02-08 15:50:55 följande:
    Tack så mycket.Detta kommer bli en bearbetnings graviditet om detta går vägen och jag hoppas verkligen att det kommer att göra det denna gång?Varför jag vågar är nog för att jag e knäpp eller konstig
    Det brukar väl heta att man ska möta sina rädslor? Jag gjorde det och tredje gången resulterade i "lille" Hugo som ligger här i famnen och myser (Hade 1ma och 1mf mellan Novah och Hugo)
  • Trolltoka
    sofie och laura skrev 2010-02-08 22:34:58 följande:
    =) Tack så mycket!!Jag hoppas att förlossningen blir super och smärtfri
    Smärtfri lär den ju knappast bli
  • Trolltoka

Livsglädjen, ni finns i mina tankar dagligen. Kan ärligt säga att den där läkarn har just gjort mig riktigt förbannad och verkar vara oerhört känslokall! Usch och fy för den läkarn!{#lang_emotions_nalle}

Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17