EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Det funkade bra.
Jahopp, igår och halva idag lyckades Elias vara på dagis innan de fick ringa oss. Men inte för andningen utan för att han fått akut öroninflamation. Åkte till vårdcentralen som inte kunde kolla då hans örongångar var för trånga och kladdiga. Så vi fick åka till sahlgrenskas öron-näsa-hals akut på remiss där de har bättre instrument att kolla med.
Läkaren rengjorde i hans öron och konstaterade sedan att han hade en rejäl buktning på trumhinnan. Så nu blir det kåvenenin i tio dagar.
Jaja -värre saker har hänt men stackaren vad ont han hade. Nu kör vi med både alvedon och ipren inatt så hoppas vi att han får sova.
Kul dag... 4 timmar i väntrum med en skrikande lillkille, till slut somnade han av ren utmattning i mitt knä medans vi väntade på sista läkaren.
Niini: Har tyvärr inga svar på dina funderingar men ville ändå skicka en hälsning och hoppas att allt ska gå så bra det bara kan.
Här var det mycket att läsa ikapp idag :)
PelleX3: Har undrat så hur det går för er. Tråkigt att höra att killarna har varit sämre igen. Hoppas att det nu är en uppåtgående trend som håller i sig så att ni snart får komma hem.
Här är Elias iallafall mycket bättre i sitt öra. Han sover bra igen och är den goa glada killen vi är vana vid. Bara magen som spökar lite just nu pga penicilinet men det får man ju räkna med...
På torsdag ska vi till drottning silvias och göra första av två hjurundersökningar på Elias.
De ska mäta hur snabbt hans njurar kan rensa ut slaggprodukter.
Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför detta. Skräck för -tänk om de hittar något, lättnad -skönt att slippa leva med ovissheten...
Tycker det är så emotionellt tröttsamt med sjukhus.. Måste måste orka.
Hej alla!
Så nu är vi klara för idag. Elias har varit en tapper lite kille idag som alltid på sjukhus. Ingen gråt när de stack honom -trots att sköterskan spräckte hans blodkärl vid de först två försöken. Den tredje gången funkade det -med ny sköterska.
Hans stackars små händer är alldeles blå nu.
Men inga svar får vi ännu förstås. De ska ju göra en undersökning till tror att det var den 2 dec..
En känslomässigt trött mamma här idag.
Glädjens dag här idag!!!
Sjukhuset ringde och allt var bara så bra det kan vara på Elias Chrome test!!! :)
Gränsvärdet för friska njurar ligger enligt läkaren på 90 och Elias låg på 102 -alltså inte ens i riskzonen.
JAAAAAAAAAAAAAA!!! Så underbart skönt :) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bara en test kvar men det skulle enligt honom mycket till att det skulle visa något på det testet när det sett så bra ut här med allt.
En tung sten har lyft. Inatt ska jag sova gott och imorgon ska vi fira vår fina 2-åring :)
PelleX3 : Härligt!!!! Så glad för er skull :)