camizz skrev 2011-01-11 07:31:50 följande:
Ja har hjälp av en psykolog vi BVC som sitter på BUP. Helt underbar människa!
Undra fortfarande ofta varför man har dessa känslor om menlöshet den tillräckligt.. Ja har haft jätte svårt och ta till mig min dotter älskar henne men det finns ett men... Är nog rädd fortfarande å inte vågar ta mig till henne kanske.
Ronja är 15 månader korr 11 å skriker hela å är arg hela dagarna å nätterna är hon vaken på. Någon som känne igen detta? Är helt slut, å ja känner mig arg på er! :(
Så underbart att ha er och ventilera med.
Kram
Förstår vad du menar, min son är o andra sidan alltid glad, men jag känner också ett men.. Jag har haft JÄTTESVÅRT att ta till mig honom. Jag tänkte länge att det hade varit lättare om han hade dött på neo när det var så kritiskt. Min psykolog tror att det är en försvarstanke, när djur får missbildade eller livodugliga ungar (nu menar jag inte att våra är missbildade, men de är ju faktiskt livsodugliga när de föds) så lämnar de dem eller tom biter ihjäl det. Vi har också djurinstinkter med vårt förnuft och samvete väger över och det blir en konflikt mellan olika tankar. (Lite B-psykologi men det lät vettigt när min psykolog förklarade det)
Sandra om Kuratorn inte är bra tycker jag du ska ta kontakt med din Neo mottagning där du har uppföljning, varje sjukhus brukar ha en psykolog som är kopplad till barnmottagningen, de har ofta stor kunskap hur föräldrar upplever kritiska situationer.
Riskiflickan skrev 2011-01-11 09:20:23 följande:
Idag fyller min lilla plutt 3 år!! Tänk vad tiden går fort!!!
GRATTIS!!
Jennyc. Håller tummarna för att UVI inte ger dig några problem! Stor kram