que skrev 2010-04-01 14:08:16 följande:
Hej vi fick tvillingar 23/3 i v 26+5. Vi låg på akademiska i uppsala och där hade dom respirator första dygnet sen bara cpap och lite syrgas och dropp,syrgasen tog dom bort och hade bara cpap och droppen försvann och dom klarade sig på min mjölk(sond) i tis fick vi komma hem till hudik och här har dom nu nr 2 fått dropp igen efter att ha haft blod i avföringen och nr 1 har apne ofta flera gånger per dygn och nr 2 oxå fast inte lika ofta.läkaren sa att de var vanligt för prematur barn och att dom var tagen av resan hit från uppsala..men känns som om dom blivit sämre nu då eftersom i uppsala så hade dom apne bara nån gång i början när dom slutade m syrgasen..Dom har även tagit infektions prover på dom men de var bara bra.Har fått remiss på UL av hjärnan nu och de gjorde dom i uppsala oxå.och ögon
remiss.de gjorde dom inte i uppsala.I uppsala kännde vi oss trygga här i hudik känner jag mig inte lika trygg,hur var de med era barn?? vilken v föddes dom i och mår dom bra idag??nån som har haft liknande fel på sina bebisar?
När vi fick flytta från östra till borås så blev sonen mycket sämre, låg helt plötsligt på 98% i syrgas från att ha haft mellan 21 - 30% i CPAPen.... dessutom hade han haft en blodförgiftning precis innan flytt som tyvärr inte läkt ut helt utan slog till med full kraft igen å vi skulle förbereda oss på det värsta enl läkarna..... men som tur var så gick allt bra tillsist.... men vi fick höra att en transport brukar vara mkt stressande och det brukar vanligtvis bli någon försämring i början...
å det där med tryggheten, det kändes mkt bättre i göteborg än på borås, men det är väl så när man vant sig vid ett ställe å är tvungen att flytta å lära sig nya rutiner... på de större sjukhusen finns ju också läkare dygnet runt, i borås har de sovande jour hemma.... (eller på sjukhuset om nån liten är mkt dålig....)