• Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
  • Scapula
    Anelan skrev 2010-01-26 07:11:19 följande:
    Scapula vilken fin mage!!
    Tack!
    Anelan skrev 2010-01-26 07:13:33 följande:
    Idag är jag v.20+0 och halvvägs!! Pyret sparkade igång andra halvlek med ett dansbuffintro nu på morgonen
    Myyys! och grattis till halvvägs =)
  • The Kittycats
    Idag är jag v.20+0 och halvvägs!! Pyret sparkade igång andra halvlek med ett dansbuffintro nu på morgonen
    Grattis, vilken skön milstolpe Och perfekt att fira det med lite mysiga "dansbuffar"
    ♥ bf 2010-07-17
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-01-25 21:34:54 följande:
    Magen vecka 19
    gud vad mys
    MrsCharlotte skrev 2010-01-25 21:46:53 följande:
    Hej alla!Har en fråga till er (skrev samma sak i en annan tråd men behöver fler svar för en diagnos )... nu när jag kom hem och steg ur bilen så kände jag att jag har jätteont  på de "övre rumpbenen", vet inte hur jag annars ska beskriva det, men högst upp på båda sidor om skinkorna i själva skelettet där gör det jätteont när jag går. Vad kan detta vara??? Jag har varit mycket stillasittande idag, först på jobbet och sen var vi på valpkurs för första gången idag och då satt vi i en ring på golvet ganska länge, om precis hem därifrån. Kan det ha med detta att göra eller är det jag känner foglossning? För övrigt är jag heeeelt slut, åkte hemifrån klockan 7 imorse och kom inte hem förrän 14 timmar senare... så det blir nog tidig sängdags för mig ikväll Magen växer iallafall men jag känner inte av bebben något vilket är knepigt för första graviditeten kände jag ju rörelser väldigt tidigt. Men bebisarna kan ju ha olika temperament i magen också, jag kanske har en väldigt lugn bebis nu. Tänkte eventuellt lyssna med min AS innan jag somnar ikväll, får se hur jag gör. Rul om 29 dagar......
    låter helt klart som foglossning. jag hade inget med ettan
    Men började i vecka 20 med 2 an .
    och i vecka 13 denna ggn
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • bumbi 84
    Grattis till halvvägs
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • Anelan
    bumbi 84 skrev 2010-01-26 09:11:20 följande:
    Grattis till halvvägs
    The Kittycats skrev 2010-01-26 07:45:26 följande:
    Grattis, vilken skön milstolpe Och perfekt att fira det med lite mysiga "dansbuffar"
    Scapula skrev 2010-01-26 07:39:18 följande:
    Myyys! och grattis till halvvägs =)
    Tack!! {#lang_emotions_sunny} Det känns nästan lite overkligt...Känner mig lycklig i hela kroppen och det är som att jag är alldeles full av kärlek - och för en gång skull ska jag försöka att bara njuta utan att låta oron grumla känslorna!
  • Anelan
    Hej alla! Har en fråga till er (skrev samma sak i en annan tråd men behöver fler svar för en diagnos )... nu när jag kom hem och steg ur bilen så kände jag att jag har jätteont  på de "övre rumpbenen", vet inte hur jag annars ska beskriva det, men högst upp på båda sidor om skinkorna i själva skelettet där gör det jätteont när jag går. Vad kan detta vara??? Jag har varit mycket stillasittande idag, först på jobbet och sen var vi på valpkurs för första gången idag och då satt vi i en ring på golvet ganska länge, om precis hem därifrån. Kan det ha med detta att göra eller är det jag känner foglossning?
    Jag känner igen, har upplevt samma sak lite till och från i någon månad nu. För mig har det kommit både efter det att jag varit väldigt stillasittande, det kanske är foglossning? Hoppas verkligen att din smärta går över! Eller att du kan hitta ett sätt att lindra den.
    När jag har gått långpromenader får jag en annan smärta som börjar på samma ställe fast efter ett tag börjar det stråla ner i benet ner till knät och slutligen ner i foten. Det är som att benet blir "svagare" och det känns som att jag inte skulle kunna stå på endast det benet utan att det vek sig. Det gör skitont! Om jag går och tränar går det över vilket kännns småskumt. Funderar på om det kan vara någon nerv som hamnar i kläm eller liknande...
    H För övrigt är jag heeeelt slut, åkte hemifrån klockan 7 imorse och kom inte hem förrän 14 timmar senare... så det blir nog tidig sängdags för mig ikväll Magen växer iallafall men jag känner inte av bebben något vilket är knepigt för första graviditeten kände jag ju rörelser väldigt tidigt. Men bebisarna kan ju ha olika temperament i magen också, jag kanske har en väldigt lugn bebis nu. Tänkte eventuellt lyssna med min AS innan jag somnar ikväll, får se hur jag gör. Rul om 29 dagar......
    Hoppas att du får en kortare dag idag och att det finns tid och plats för vila. Fjorton timmar håll i gång låter inte så mänskligt.
    Kanske ligger liten där inne och samlar på sig massa energ inför de sista månadernas dansparty? {#lang_emotions_wink}  Hoppas att buffarna kommer och håler dig sällskap snart, och att dagarna fram till RUL går snabbt!
  • Fru Landström

Har också till och från så där ont. Tror också på foglossningar. Har dock inget att jämföra med för med dottern hade jag ingeting.

Grattis till alla lyckade ul och halvvägs.

Själv så har det fortfarande inte löst sig på jobbet så jag mår ganska dåligt.
    På det så har jag inte kännt nån mer buff som jag kan säga att det var bebisen.
    Sedan så har jag inte rul förens 23/2 vilket känns som en evighet just nu.

• Maja09

Tack alla för grattis! Det var verkligen kul igår att se den lill* men jag tittade på bilderna dom är väldigt otydliga så jag är lite avis på min kompis som fick 5 jättebra bilder! Men men man skall vara glad att allt är som det skall.

Charlotte- låter som foglossning!
    Var hos sjukgym idag och gick fastställt att det är det jag har men jag har ont högre upp än vad du förklarar och mycket ut i höfter och ljumskar kan man säga. skall få hem ett bälte i veckan hoppas de hjälper! Har ont hela tiden men det är ju bara en begränsad tid som tur är!!

• Mifuna

Tror jag äntligen börjar känna lite småbuffar från lillen. Nu är det bara att vänta tills magen syns också.. Sist tog det väldigt lång tid (bakåtlutande livmoder plus löshud efter stor viktnedgång), känner dock livmodern väldigt tydligt till och från

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2