• Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
  • The Kittycats
    MrsCharlotte skrev 2010-01-24 10:24:34 följande:
    Tjohooo! Imorse när jag vaknade så hade livmodern lagt sig som en stor hård kula på magen, jag kunde känna livmodern med handen jättetydligt och toppen är nu precis vid naveln  Så nu har jag fått bekräftelse på att den växer. OCH jag kände lite sprattel också hihi 
    Åh vad mysigt
    *längtar*
    ♥ bf 2010-07-17
  • The Kittycats

Fina magar MissCharlotte och Myran
    Och vilken häftig bild från RUL Myran.

Idag är jag i v 15+1.

Igår lyssnade vi på hjärtat igen med vårat babysound, så skönt att höra. Nu är vi ännu en vecka närmare RUL.

♥ bf 2010-07-17
  • Anelan
    MrsCharlotte skrev 2010-01-24 10:24:34 följande:
    Tjohooo! Imorse när jag vaknade så hade livmodern lagt sig som en stor hård kula på magen, jag kunde känna livmodern med handen jättetydligt och toppen är nu precis vid naveln  Så nu har jag fått bekräftelse på att den växer. OCH jag kände lite sprattel också hihi 
    Åh, vad mys det låter! {#lang_emotions_smile}

Det är en sak som jag har funderat på ganska länge nu. Jag läser lite överallt att man ska kunna känna livmodern och jag läser att det är många som kan känna den. Hur känns det? Jag har försökt att känna efter men jag måste erkänna att jag är rätt lost. Bulan under naveln buktar ut mer och mer, det ser jag men jag är osäker på var toppen är. De senaste månaden ungefär har det varit som en liten "grop" ca två fingrar nedanför naveln och när jag känner så är det mycket mjukare ovanför gropen än under..är det där som livmoderns slutar? Om det är det, är det normalt att den inte växt eller krypit uppåt på en månad?

Jag känner hur pyret buffar där inne, de senaste dagarna har det varit ganska mycket liv i luckan. Ändå kan jag inte låta bli att känns mig nervös och orolig ifall det är så att livmoderna inte växer..
  • Scapula
    Anelan skrev 2010-01-25 08:25:05 följande:
    Åh, vad mys det låter! Det är en sak som jag har funderat på ganska länge nu. Jag läser lite överallt att man ska kunna känna livmodern och jag läser att det är många som kan känna den. Hur känns det? Jag har försökt att känna efter men jag måste erkänna att jag är rätt lost. Bulan under naveln buktar ut mer och mer, det ser jag men jag är osäker på var toppen är. De senaste månaden ungefär har det varit som en liten "grop" ca två fingrar nedanför naveln och när jag känner så är det mycket mjukare ovanför gropen än under..är det där som livmoderns slutar? Om det är det, är det normalt att den inte växt eller krypit uppåt på en månad? Jag känner hur pyret buffar där inne, de senaste dagarna har det varit ganska mycket liv i luckan. Ändå kan jag inte låta bli att känns mig nervös och orolig ifall det är så att livmoderna inte växer..
    Det är nog livmoderns kant du känner! jag tycker inte heller min växt nu på flera veckor, inte uppåt iaf men däremot känner jag hur den blir större för den känns tydligare utåt precis som den växer åt de andra hållen än uppåt =) hajar du? jag är också lite brydd att den inte kommit högre upp på ett tag men det är nog helt normalt! så länge du känner bebis så behöver du inte oroa dig!
  • The Kittycats

Slänger in en till vagnfråga här...
    Någon som hört något, eller har åsikter om Crescent classic/Teutonia prestige?

♥ bf 2010-07-17
  • Scapula

Jag har haft ont i huvudet sen igår morse, så himla jobbigt för Alvedon hjälper verkligen inte. Har migrän men detta känns inte som migrän... är dessutom omänskligt trött och väldigt yrslig, känns som jag ska svimma så fort jag rör mig. Var en kämpig promenad till och från dagis nyss! jag har ringt BM och väntar på att hon ska ringa upp, vill bara prata med henne och se vad hon tycker. Jag vill vara gravid och må bra men det är tydligen inte meningen.... BLÄ!

• Mifuna

V. 16+4 idag och två veckor kvar till RUL, tider går verkligen snabbt!
    Har fått erbjudande om dagisplats till sonen men är verkligen i valet och kvalet över hur jag ska göra..

• Viktoria5

18+1 idag!  Ska på RUL imprgon längtat men börjar nu bli nervös...

Härliga magar många lagt in!!

Har varit en vecka i Österrike och åkt skidor. Åkte försiktigt och kände inget alls från magen då jag åkte. Hade ibland lite ont på kvällar och nätter men när jag började åka försvann det. men ont brukar jag ha hemma också.

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2