MrsCharlotte skrev 2010-01-24 10:24:34 följande:
Tjohooo! Imorse när jag vaknade så hade livmodern lagt sig som en stor hård kula på magen, jag kunde känna livmodern med handen jättetydligt och toppen är nu precis vid naveln Så nu har jag fått bekräftelse på att den växer. OCH jag kände lite sprattel också hihi
Åh, vad mys det låter!
Det är en sak som jag har funderat på ganska länge nu. Jag läser lite överallt att man ska kunna känna livmodern och jag läser att det är många som kan känna den. Hur känns det? Jag har försökt att känna efter men jag måste erkänna att jag är rätt lost. Bulan under naveln buktar ut mer och mer, det ser jag men jag är osäker på var toppen är. De senaste månaden ungefär har det varit som en liten "grop" ca två fingrar nedanför naveln och när jag känner så är det mycket mjukare ovanför gropen än under..är det där som livmoderns slutar? Om det är det, är det normalt att den inte växt eller krypit uppåt på en månad?
Jag känner hur pyret buffar där inne, de senaste dagarna har det varit ganska mycket liv i luckan. Ändå kan jag inte låta bli att känns mig nervös och orolig ifall det är så att livmoderna inte växer..