Inlägg från: Scapula |Visa alla inlägg
  • Scapula

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sussna skrev 2010-03-04 16:39:46 följande:
    Jag ha förresten bokat in ett privat ul nu den 17 mars...ja blev besviken när vi inte fick reda på könet sist...när ja verkligen hade vänt ut och in på mig själv innan ja bestämde att ta reda på de! Och sen var ja oxå väldigt besviken på själva besöket,läkaren förstod jag inte alls,han kolla inte ens upp alla organ,och de ska dom väl göra på RUL? 10 min tog hela besöket,de var avsatt 45 min...De kanske låter lite onödigt me privat ul bara för könets skull,och om bebben ligger fel så ser läkaren inte nästa gång heller,men ja vill ändå ge de en chans till,och så sku han kolla upp alla organ oxå...och nu ska ja till en läkare som ja vet att är bra. Jag är en sån person som inte ger mig innan jag är nöjd
    Förstår dig precis, dock hade jag nog väntat några veckor till med nytt UL för det är lättare att se könet när bebis är lite större. Lär ju inte spela nån roll, man ser ju tidigare med =) vårat UL tog max 5 min och hon visade inte ens nåt, kollade tyst det hon skulle och var klar sen, trist! Vill också göra ett privat men då får jag åka 20 mil och det känns onödigt....

Vad tidigt förresten de börjar mäta magen hos er, här gör de inte det förrän tidigast i vecka 25! skönt att allt såg fint ut =)

Kram
    w
  • Scapula

Hej tjejer!

Här händer inte mkt, ny vecka idag 22+0 =)
    Underbart vårväder ute, vi har lekt på gårn i flera timmar, mys!
    Nu har jag en hel färsk kyckling i ugnen, luktar finfint =)

Nån frågade om viktuppgång, jag står stilla, har inte gått varken upp eller ner sen grav startade. Hoppas det fortsätter så, förra grav hade jag gått upp 6 (av 8 kg totalt) i samma vecka.

Krya på dig sokkerkakan, det är ingen fara att ha magsjuka, bebis tar ej stryk av det men man har ju sämre förutsättningar som gravid och går det inte över så kan det vara skönt att få komma in och bli "uppvätskad" ät eller drick inga mjölkprodukter, gärna proviva och kokt mat med smör, rivet äpple och vätskeersättning.

Kram

• Scapula
    Maja09 skrev 2010-03-06 08:55:12 följande:
    i morse började jag spekulera lite, kom på att jag hade knapp känt beben på 2 dagar. Trodde de skulle bli mer efter man väl började känna. Men jag lyssnade på hjärtat och de dunkade på i fin fart så den har väl bara lugnat sig eller nått.. Vecka 25 nu... börjar kännas att det inte är så länge kvar samtidigt som tiden gärna får gå lite fortare ;) Ha en underbar helg!
    Det är så jobbigt när det känns lite, jag hatar dessa dagar när jag inte känner lillan. Man blir nojig helt i onödan! skönt att du kan lyssna på hjärtat och bli lugn så, jag är på väg att ringa BM var och varannan dag för att få lyssna men hejdar mig och intakar mig att det inte behövs!

Hoppas du har en bra helg, kram!
  • Scapula
    v 22+6

v 22+6

Magen idag, ny vecka igen på torsdag, 23+0 =)

Jag har inte varit inne så mkt sista dagarna, haft fullt upp med jobb hemma och jobb på jobbet samt massa hemma i huset och ute på gårn.

Ser att ni lagt upp så fina magbilder, tänk att vi kommit så långt redan! känns som igår vi pratade i gamla tråden och nyss fått missfall. SKÖNT att vi är där vi är nu!

Det knallar och går här, hinner inte känna efter så mkt, det är verkligen skillnad att vara gravid igen, allt går av bara farten.... jag har en del ryggont och yrsel samt en hemsk orkeslöshet som jag ej blir av med, vill bara sova dygnet runt =)
    I magen är lillan fortfarande lugn, känner sparkar varje dag nu men fortfarande svaga. De känns från utsidan men syns inte, pappan kände första sparken igår, myyyyys =)

Går och gruvar mig inför helgen, är ensam med Axel tors-sön och det kommer inte att bli kul, jag orkar aktivera han typ en halv dag sen är det stopp.... hoppas han inte är så trotsig och att vädret är fint så vi kan vara ute mkt.

Nu blir det täcket i soffan framför tvn, fina grejer det =)

Hoppas ni har det bra!!
  • Scapula
    Maja09 skrev 2010-03-10 08:42:19 följande:
    Vilka fina magar ni har allihop!! Min syns inte alls så mycket eller min bror sa till mig igår att de ite syns alls nästan. det är väl kanske priset man får betala när man var överviktigt och inte hann bli riktigt klar med de innan pyret flyttade in. Ni ser ju verkligen jätte gravida ut!! Glad för eran skull min kommer när de kommer. Min älskling fick känna sin första spark igår pytteliten puff men iallafall. Puffarna blir starkare för varje dag tycker jag och igår var den igång hela dagen nästan. Idag skall jag till BM och gör 24 veckors koll, skall bli intressant att se järnvärdet och socker värdet. e ju rätt trött och så blir jag knasig av socker alltså blir irriterad i hela kroppen typ jätte skumt... men bara bra för då håller jag ju mig borta och sugen är jag heller inte. Skall bli kul att se hur mycket jag har gått upp. Ha en toppen dag!!
    snart säger det poff så är magen stor =) njut av att den inte är "ivägen" ännu. Förstår att det känns trist att det inte syns jättemycket men det kommer!
    Härligt att pappan fått känna också nu, samtidigt som för oss =)

Lycka till hos BM, du kommer få se där att magen iaf växt när hon mäter den =)
  • Scapula
    Anelan skrev 2010-03-10 08:14:18 följande:
    Vilka fina magbilder Scapula! Och vad härligt att pappan till lillan fått känna den första sparken! Ryggont, trötthet och yrsel låter inte alls bra, din stackare. Hoppas att det ger med sig och att helgen går bra. Har du hittat någon som kan hålla dig sällskap? Visst är det fantastiskt vad långt vi har kommit nu allihop, tiden går fort samtidigt som den masar sig fram. Här längtar vi oss galna efter att juni ska krypa närmare, samtidigt går tiden väldigt fort när det kommer till att hinna med vardagens borden och måsten. Med andra ord borde det sammanlagt vara lagom
    Jo jag har planerat dagarna ganska bra nu faktiskt =) imorgon kommer en gravid kompis och fördriver tiden över dagen, fredag ska vi till min pappa och äta med mina syskon och familjer, vi åker nog dit mitt på dan. Lördag ska vi till mamma och hennes man i deras nya hus och hjälpa till lite, lördag kväll hoppas jag på besök av nån kompis, söndagen åker vi nog till Axels farmor och farfar (som för övrigt tack och lov ska ha vovven i helgen =) så tiden lär väl gå rätt fort hoppas jag!!
  • Scapula
    Maja09 skrev 2010-03-10 11:16:57 följande:
    Det gick bra idag. magen var 26 cm eller det som skulle mätas, blodsocker 6.9, blodtryck 100/60, järn 123, gått upp  2.9kg med kläder. hjärtat slog 154slag per minut, ja så mycket mer var det väl inte... Skönt att allt var som det skall. ska tillbaka den 31/3 igen för glykosbelastning. Tiden går så fort nu känns de som bara våren håller i sig så kommer de säga svoch så är vi alla mammor! Scapula: JO men jag trivs nog ganska bra med att magen inte är större än faktiskt även om det hade varit roligt att alla kunde se att man väntar barn. Men å andra sdan kommer de tids nog eller så känner jag nu iallafall. Jo han blev glad men har fortfraande svårt att fatta grejen. sen slutar pyret alltid att sparka så snart en hand kommer på magen det är så typiskt så man måste vara snabb!
    Men då är din mage stoor =) iaf enligt SF kurvan! normalmåttet för din vecka är ju 22cm, visst är du i vecka 24+?

Ja det är märkligt att de slutar sparka så fort en hand kommer nära =)
  • Scapula
    Ecorelle skrev 2010-03-10 11:19:06 följande:
    Fina magbilder!Hoppas ni får en fin helg med soligt väder. Är så jobbigt när man är så trött, allting blir så himla tråkigt då.Kram!
    Tack!
    Jo jag hoppas på finväder, som tur är har vi nu dagarna ganska väl planerade så föfrhoppningvis går det bra ändå =)
  • Scapula
    Sussna skrev 2010-03-10 20:20:59 följande:
    Nu har ja lagt in bilder på magen i v 20 och bilder från RUL på bilderna ser inte magen ut att ha ändrat så mycket...men ja märkte idag när ja klev ut ur duschen att min navel håller på att ploppa ut ja ha tyckt att min piersing ha sett lite sned ut oxå...haha
    Fina bilder på fin mage =) tycker visst att den växt!
    Ett tips är att ta ut piercingen snart, jag hade en för kanske 10 år sen - ärret var knappt synligt men attans vad fult det blev efter förra graviditeten, efter 10 år alltså! ställ in dig på att det kommer brista runt ärret så blir du inte negativt överraskad =)
  • Scapula
    Malten skrev 2010-03-11 18:04:48 följande:
    Hej tjejer! Ni som är förstföderskor, när började ni känna bebisen? Jag är 16+3 nu och tror inte jag känt än. Jag vet väl egentligen att det är normalt, men härinne på fl tycker jag alla verkar känna så väldans tidigt
    Jag är omföderska och i v 23+0 och känner knappt bebis så var lugn =) det kan tyvärr dröja många veckor till innan du känner. Det är trist men snart så =)
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2