• Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-01-27 22:04:21 följande:
    Nu hemkommen från VUL. Barnmorskan var helt underbar! Trevligt bemötande och jag kände mig trygg. Hon var såå lugnande. Enligt beräkningar så skulle jag vara i v4-5. Mest troligt i v5. De såg bara en hinnsäck nu, som var 5 mm. Men hon sa att det var inget oroväckande och hon trodde hon kunde skymta ett foster. Men det var så pass tidigt, så skulle tillbaka om 3 veckor och kolla vad som hänt då :)) hon sa att bara 3 dagar kan göra stor skillnad. Känner mig grymt positiv! :D Hon sa iaf att jag hade en graviditet. Alltig ngt :D
    skönt att det såg bra ut!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-01-28 08:54:38 följande:
    hej tjejer!jag tycker också det är oroväckande att inte känna sig gravid... är i v15+0 och tycker inte heller att magen växer, och känner inga fosterrörelser än. mår betydligt bättre även om jag e trött och hungrig om jag inet äter typ heeela tiden ;) ställde mig på vågen imorse och hade bara gått upp 2kg, lite för att va mig med tanke på hur mkt jag stoppar i mig. jag ringde faktiskt min BM imorse (vilket jag aldrig gör av oro) och frågade om man kunde kolla hjärtljuden. så jag ska dit på månd och kolla, känns bra. men som hon sa är det inte säkert man hittar dem så tidigt eftersom den kan gömma sig. hoppas bara det låter annars kommer jag få ännu mer panik... men som sagt alla oroliga, ni är inte ensamma!! men jävlar, denna gången ska det gå bra för oss!!! kramar
    skönt att ni får komma in och lyssna. är en trygghet att få höra det
  • Dakine

Tack alla :)
    Idag var jag hos BM , tog lite blodprover och urinprov och allt såg bra ut. Vi pratade lite och sen fick jag en gravid tidning hem :D Börjar kännas verkligt snart , fasst kommer nog kännas mest i v 20 :D Yey.

• mammailund85
    Nu hemkommen från VUL. Barnmorskan var helt underbar! Trevligt bemötande och jag kände mig trygg. Hon var såå lugnande. Enligt beräkningar så skulle jag vara i v4-5. Mest troligt i v5. De såg bara en hinnsäck nu, som var 5 mm. Men hon sa att det var inget oroväckande och hon trodde hon kunde skymta ett foster. Men det var så pass tidigt, så skulle tillbaka om 3 veckor och kolla vad som hänt då :)) hon sa att bara 3 dagar kan göra stor skillnad. Känner mig grymt positiv! :D Hon sa iaf att jag hade en graviditet. Alltig ngt :D
    Härligt! Ja är du så tidig går det ju inte att se mer än vad de gjorde. Jag ska iväg på VUL nu, är i v11. Såå nervös. Skriver och berättar sen hur det gick...
  • Dakine
    Malten skrev 2010-01-28 09:32:20 följande:
    Nej precis. Hon sa ju dessutom så här "Det är nästan så att jag kan skymta ngt där uppe i hörnet, men det är så litet så jag vet inte. Det blir så suddigt då jag förstorar upp det" Men jag blev ändå positiv! :D Ååååh, härligt. jag tror det kommer gå bra :)

När är du tillbaka? Skriv direkt!
  • bumbi 84
    Malten skrev 2010-01-28 09:32:20 följande:
    Härligt! Ja är du så tidig går det ju inte att se mer än vad de gjorde. Jag ska iväg på VUL nu, är i v11. Såå nervös. Skriver och berättar sen hur det gick...
    Lycka till idag nu
  • Sokkerkakan
    Jojsie skrev 2010-01-28 08:54:38 följande:
    hej tjejer! jag tycker också det är oroväckande att inte känna sig gravid... är i v15+0 och tycker inte heller att magen växer, och känner inga fosterrörelser än. mår betydligt bättre även om jag e trött och hungrig om jag inet äter typ heeela tiden ;) ställde mig på vågen imorse och hade bara gått upp 2kg, lite för att va mig med tanke på hur mkt jag stoppar i mig. jag ringde faktiskt min BM imorse (vilket jag aldrig gör av oro) och frågade om man kunde kolla hjärtljuden. så jag ska dit på månd och kolla, känns bra. men som hon sa är det inte säkert man hittar dem så tidigt eftersom den kan gömma sig. hoppas bara det låter annars kommer jag få ännu mer panik... men som sagt alla oroliga, ni är inte ensamma!! men jävlar, denna gången ska det gå bra för oss!!! kramar
    Jag känner EXAKT som du.. är så jobbigt att noja.. även om man har läst att just den här tiden är spökveckornas tid. Jag är i 14+6 idag. Kanske också borde ringa min bm.. men skulle bli så otroligt orolig om hon inte hittade några hjärtljud..

Sussna; Lycka till idag, mysigt att få höra hjärtat!
  • Ecorelle
    Grattis! Skönt att det verkade vara så bra! Nu blir det väl långa veckor att gå och vänta, .
      Det är ju inte lätt när man inte har riktig koll på när man blev gravid, själv har jag haft stenkoll på min ÄL, men den här gången missade jag den totalt ( och det var ju dessutom en dubbel ägglossning eftersom det resulterade i 2-äggs tvillingar ) trots att jag kollade tappen och flytningarna och skrev schema, . Det var ju tur att vi hade sex för att det var trevligt i alla fall, .
  • Dakine
    Ecorelle skrev 2010-01-28 10:23:17 följande:
    Grattis! Skönt att det verkade vara så bra! Nu blir det väl långa veckor att gå och vänta, .   Det är ju inte lätt när man inte har riktig koll på när man blev gravid, själv har jag haft stenkoll på min ÄL, men den här gången missade jag den totalt ( och det var ju dessutom en dubbel ägglossning eftersom det resulterade i 2-äggs tvillingar ) trots att jag kollade tappen och flytningarna och skrev schema, . Det var ju tur att vi hade sex för att det var trevligt i alla fall, .
    Jo, det kommer bli väldigt långa veckor. Är ju den 17 februari jag ska på nästa VUL.
    Men ska försöka hålla mig sysselsatt o tänka på annat under tiden :)) Då går det nog fort i slutändan. hihi.

Men oj! :D GRATTIS! Har ni tvillingar i släkten? Så roligt :) Vilken vecka är du i?
  • Ecorelle
    Dakine skrev 2010-01-28 10:47:17 följande:
    Jo, det kommer bli väldigt långa veckor. Är ju den 17 februari jag ska på nästa VUL. Men ska försöka hålla mig sysselsatt o tänka på annat under tiden :)) Då går det nog fort i slutändan. hihi. Men oj! :D GRATTIS! Har ni tvillingar i släkten? Så roligt :) Vilken vecka är du i?
    Inga tvillingar i släkten alls, är i v. 16+5 idag, . Jag har två långa veckor kvar till RUL, hoppas att de ännu mår bra därinne, :
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2