• Dakine

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Vilken vecka är ni alla i? :D

• Dakine
    Ecorelle skrev 2010-01-24 20:08:36 följande:
    16+1 idag, . Känns skönt att ha kommit så här långt, .
    Ja det förstår jag absolut! :) Härligt.
  • Dakine

Nu hemkommen från VUL.
    Barnmorskan var helt underbar! Trevligt bemötande och jag kände mig trygg. Hon var såå lugnande.

Enligt beräkningar så skulle jag vara i v4-5. Mest troligt i v5. De såg bara en hinnsäck nu, som var 5 mm. Men hon sa att det var inget oroväckande och hon trodde hon kunde skymta ett foster. Men det var så pass tidigt, så skulle tillbaka om 3 veckor och kolla vad som hänt då :)) hon sa att bara 3 dagar kan göra stor skillnad.

Känner mig grymt positiv! :D Hon sa iaf att jag hade en graviditet. Alltig ngt :D

• Dakine

Tack alla :)
    Idag var jag hos BM , tog lite blodprover och urinprov och allt såg bra ut. Vi pratade lite och sen fick jag en gravid tidning hem :D Börjar kännas verkligt snart , fasst kommer nog kännas mest i v 20 :D Yey.

• Dakine
    Malten skrev 2010-01-28 09:32:20 följande:
    Nej precis. Hon sa ju dessutom så här "Det är nästan så att jag kan skymta ngt där uppe i hörnet, men det är så litet så jag vet inte. Det blir så suddigt då jag förstorar upp det" Men jag blev ändå positiv! :D Ååååh, härligt. jag tror det kommer gå bra :)

När är du tillbaka? Skriv direkt!
  • Dakine
    Ecorelle skrev 2010-01-28 10:23:17 följande:
    Grattis! Skönt att det verkade vara så bra! Nu blir det väl långa veckor att gå och vänta, .   Det är ju inte lätt när man inte har riktig koll på när man blev gravid, själv har jag haft stenkoll på min ÄL, men den här gången missade jag den totalt ( och det var ju dessutom en dubbel ägglossning eftersom det resulterade i 2-äggs tvillingar ) trots att jag kollade tappen och flytningarna och skrev schema, . Det var ju tur att vi hade sex för att det var trevligt i alla fall, .
    Jo, det kommer bli väldigt långa veckor. Är ju den 17 februari jag ska på nästa VUL.
    Men ska försöka hålla mig sysselsatt o tänka på annat under tiden :)) Då går det nog fort i slutändan. hihi.

Men oj! :D GRATTIS! Har ni tvillingar i släkten? Så roligt :) Vilken vecka är du i?
  • Dakine
    Ecorelle skrev 2010-01-28 10:53:15 följande:
    Inga tvillingar i släkten alls, är i v. 16+5 idag, . Jag har två långa veckor kvar till RUL, hoppas att de ännu mår bra därinne, :
    men gud så häftigt. Vill jag också ha ;)
    Vad hoppas du på då? En tjej & en kille? :)

Har nu lagt upp nya bilder på mitt galleri.
    Dom är märkta med "Graviditet 2"

Vad tycker ni? Är det ett starkt eller svagt plus?

Om man jämför med mitt plus jag fick i oktober, som slutade i MF verkar detta mer lovande iaf. Plussade mycket tydligare fortare!

Vad tror, tycker ni? :)
  • Dakine
    Sokkerkakan skrev 2010-01-28 11:29:43 följande:
    Det är ju ingen tvekan om att du är gravid, härligt fina plus! Jobbigt att behöva vänta ända till 17 februari men det ska nog gå fort
    Tack! :))

Jo, det känns länge. men går nog fort :P
  • Dakine
    Malten skrev 2010-01-28 11:36:42 följande:
    Nu är jag tillbaka från mitt VUL. Allt såg fint ut, jag är så lättad! Fick se en liten krabat på nästan 4cm som vinkade till oss. Blev beräknad 10+5 med f 21/8, en dag längre än senast. Fick förresten gå på mitt frikort fast det är privat så det blev gratis också. Jag är så lycklig nu!   
    Grattis igen :))
  • Dakine

Då jag var på vul igår sa BM att jag hade en "bakåtvänd livmoder"
    Vad är det & vad har det för betydelse?

Glömde fråga hon ;)

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2