• Dakine

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sussna skrev 2010-02-20 10:36:32 följande:
    Dakine: det är nog inget att oroa sig för! de lilla syptom ja hade försvann ganska fort i början av graviditeten,och ja va såklart väldigt orolig över de ja med.Men tillslut måste ja släppa den oron för någe symptom kom aldrig tillbaka,och ja ha mått helt föärträffligt hela graviditeten hitills och du ha ju fått se de lilla hjärtat slå,och som du säger då sjunker mf risken avsevärt!
    Okej .. Vad härligt att någon har det likadant! Jag ska fan njuta nu istället. Om det händer ngt kan jag ändå inget göra, och jag lär väl få reda på det vid RUL isf!

Fram tills dess ska jag försöka njuta så mycket som möjligt! Gravid kan jag iaf bli och skulle denna gången gå åt helvete så är det tredje gången gilt ! :D
  • Dakine

Vet någon någon bra affär där man kan handla fina och sköna mammakläder? Tyckte inte HM hade så mycket..

• Dakine

Måste bara få fråga, om man gjort en tråd men man vill ta bort den eller ändra hur fan gör man då?

• Dakine

Jag fick en tid för RUL den 17/3 ! Det är om lite mer än två veckor :S Är skit nervöst att det inte ska ha hänt ngt sen VULet ..

Hoppas ni håller tummarna för mig den dagen :)

• Dakine
    Scapula skrev 2010-02-26 07:41:50 följande:
    OJ vad tidigt ni har RUL, då är du väl i vecka 12+? det borde vara ett till UL lite senare också va? hursomhelst skönt att få komma iväg så snart igen =) allt kommer gå fint!!
    Jo men det är för att bm räknar från sista mens och då är jag isf v 17 enligt henne. Så lär nog få göra två stycken för jag vet att jag inte är längre än v 12 då :D
  • Dakine

Håll tummarna för mig imorgon! Ska på UL. Är hur nervös som helst ..

• Dakine

Tack för alla tummarna! Bebisen hade växt till sig till hela 6-11 cm beroende på hur man mätte och jag är 12 fullgångna veckor! :) Nu såg man vad det var. Och den levde så klart! Såå sööt. Ska lägga upp bild så fort jag får upp den i datorn!

• Dakine

Vet någon hur man lägger ut bilden här direkt i tråden?

Annars finns bilden i mitt galleri!

• Dakine

Jag äör ju i vecka 13 nu.. Nu idag har det stuckit till/ilat som tusan nedanför naveln, mest då jag är uppe och rör på mig. Hoppas inte det är någon fara!

• Dakine

Lät min mamma till sjuksköterska höra med deras barnmorska på Vårdcentralen och hon sa att det jag känner är helt normalt. Men att kissblåsan kan vara irriterad om jag suttit kallt osv.. jag skulle vila och dricka tranbärsjuice så vi får se :) Gör ju inte konstant ont så tror inte det är någon fara! :)

• Dakine

Någon av er som har/haft mycket huvudvärk under era graviditeter och som aldrig annars brukar ha huvudvärk?

• Dakine

ÄR DET NÅGON MER SOM HAR ELLER HAR HAFT KONSTANT HUVUDVÄRK? Har aldrig huvudvärk annars och börjar bli orolig att jag har en hjärntumör eller ngt..

• Dakine
    bumbi 84 skrev 2010-04-12 21:45:29 följande:
    är du orolig fråga bm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kan vara så att du dricker för lire eller lågt hb eller högt bltr.
    får inte tag i min bm
  • Dakine

Ska till BM på tisdag. Ta lite prover.. är så fruktansvärt trött, har huvudvärk, kan inte koncentrera mig på jobbet och arbetsgivaren kommer snart börja klaga om jag har fler sjukanmälningar :/ Vet ni vad som krävs för att få bli sjukskriven ett par veckor tills man kanske har mer ork?

• Dakine
    Maja09 skrev 2010-05-05 22:02:47 följande:
    Jobbigt att vara så trött- Det krävs ju ganska mycket för att vara sjukskriven pga graviditeten det är ju väldigt olika vad läkaren skriver om fk är ju inte så rolig alltid.  Hoppas att det löser sig!! kanske är blodbrist? Här är väl allt som innan. fräneringen startar i helgen och jag känner mig lite kass när jag inte kan hjälpa till är inte riktigt min gtej att bara titta på når andra jobbar men men.. idag är de 50 dagar kvar och jag hoppas att dom går fort! längtar så himla mycket nu. sköt om er!
    Nu är det ju så att är man sjukskriven mindre än 2 veckor betalar ju arbetsgivaren inte fk.
  • Dakine

Någon som fått lyssna på hjärtljud och förstår sig på ngt? Hon sa bara 133 :P
    Är i v 20. Någon som vet ngt om pojke/flicka med hjärtljud och så?

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2