Inlägg från: Sokkerkakan |Visa alla inlägg
  • Sokkerkakan

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Jojsie skrev 2010-01-28 08:54:38 följande:
    hej tjejer! jag tycker också det är oroväckande att inte känna sig gravid... är i v15+0 och tycker inte heller att magen växer, och känner inga fosterrörelser än. mår betydligt bättre även om jag e trött och hungrig om jag inet äter typ heeela tiden ;) ställde mig på vågen imorse och hade bara gått upp 2kg, lite för att va mig med tanke på hur mkt jag stoppar i mig. jag ringde faktiskt min BM imorse (vilket jag aldrig gör av oro) och frågade om man kunde kolla hjärtljuden. så jag ska dit på månd och kolla, känns bra. men som hon sa är det inte säkert man hittar dem så tidigt eftersom den kan gömma sig. hoppas bara det låter annars kommer jag få ännu mer panik... men som sagt alla oroliga, ni är inte ensamma!! men jävlar, denna gången ska det gå bra för oss!!! kramar
    Jag känner EXAKT som du.. är så jobbigt att noja.. även om man har läst att just den här tiden är spökveckornas tid. Jag är i 14+6 idag. Kanske också borde ringa min bm.. men skulle bli så otroligt orolig om hon inte hittade några hjärtljud..

Sussna; Lycka till idag, mysigt att få höra hjärtat!
  • Sokkerkakan
    Dakine skrev 2010-01-28 11:10:08 följande:
    men gud så häftigt. Vill jag också ha ;) Vad hoppas du på då? En tjej & en kille? :) Har nu lagt upp nya bilder på mitt galleri. Dom är märkta med "Graviditet 2" Vad tycker ni? Är det ett starkt eller svagt plus? Om man jämför med mitt plus jag fick i oktober, som slutade i MF verkar detta mer lovande iaf. Plussade mycket tydligare fortare! Vad tror, tycker ni? :)
    Det är ju ingen tvekan om att du är gravid, härligt fina plus! Jobbigt att behöva vänta ända till 17 februari men det ska nog gå fort
  • Sokkerkakan
    Malten skrev 2010-01-28 11:36:42 följande:
    Nu är jag tillbaka från mitt VUL. Allt såg fint ut, jag är så lättad! Fick se en liten krabat på nästan 4cm som vinkade till oss. Blev beräknad 10+5 med f 21/8, en dag längre än senast. Fick förresten gå på mitt frikort fast det är privat så det blev gratis också. Jag är så lycklig nu!   
    Grattis till lyckat vul! Finns inget härligare än att se den lilla parveln på skärmen!!
  • Sokkerkakan
    Gersemi skrev 2010-01-28 20:47:14 följande:
    Ang sex och graviditet kan jag tala om för förstföderskor i tråden att sexlivet faktiskt blir väldigt mycket bättre efter barn för de allra flesta! Inte första tiden såklart, men när man väl har landat i situation och kroppen läkt osv. Det handlar helt enkelt om att man blir tryggare i sig själv och vågar mer. Man får helt enkelt en bättre relation till sin kropp Även männen märker av detta, många singelkillar föredrar att ragga på ensamstående mammor, eftersom de tycker att de är bättre i sängen Kan vara värt att tänka på när man nojjar öer hur magen ser ut efter förlossningen!
    Gud vad bra, det ska jag lägga på minnet! Fast jag undrar om vi kan ha bättre sex än vi redan har Däremot undrar jag en annan sak om sex.

Någon med än jag som upplever att det har blivit torrare "down there" sen man blivit gravid? Såna problem hade jag när jag åt p-piller men sen jag träffade min sambo har jag varit pillerfri och har aldrig haft några som helst problem..men nu när jag är gravid, det spelar ingen roll hur stor lust jag har, det blir inte samma sak.. skitstörande!
  • Sokkerkakan

Nu har jag lagt in nya magbilder under Starka bilder, och i den vanliga standardmappen har jag lagt in en bild på mig själv i kläder.. det känns så konstigt. När jag tittar på de nakna magbilderna så tycker jag inte att magen ser stor ut alls..och så tittar jag på bilden med kläder och då tycker jag att jag ser gravid ut. Visserligen är ju toppen smickrande och framhäver magen, men ändå..min sambo undrade om jag spände ut magen, haha men det gjorde jag verkligen inte! Nu kanske magen tar fart på allvar?

• Sokkerkakan
    The Kittycats skrev 2010-01-30 11:56:33 följande:
    Fin mage, syns def tydligt tycker jag Och snygg tapet i vardagsrummet också!  hi hi
    Tack tack!
  • Sokkerkakan

Hej tjejer! Hinner knappt vara inne på fl nu när jag börjat jobba.. Jag skumläser mest så jag ber om ursäkt om jag missat något!!

Mifuna: Lycka till imorgon!

Är i vecka 17 nu och några gånger har det hänt att jag känt nåt som jag misstänkt är bebisen.. en snabb rörelse inne i magen liksom, men känns så svårt att veta om det verkligen är det lilla pyret.

Nu har vi äntligen fått remiss till rul.. på måndag om två veckor..men vi måste tyvärr boka om tiden och jag hoppas att vi kan få en tidigare tid..

• Sokkerkakan

Hej tjejer.. nu känns det äntligen att magen börjat växa men igår när jag var i en provhytt la jag märke till bleka vita bristningar i korsryggen?! Kan man få bleka direkt? Jag har då aldrig sett dem förut..

Haft möte på jobbet idag och jag va inte hemma förrän vid sju.. när jag skulle resa mig ur soffan efter mötet hade jag så ont i "rumpbenet" att jag nästan ramlade, kunde inte stödja på det benet alls.. fasen, ska man redan ha problem med foglossning??

Har en huvudvärk som heter duga.. I lördags hade jag migrän och då testade jag husmorsknepet svart kaffe med pressad citron och det funkade faktiskt! Så det ska jag testa nu igen.

Ecorelle; Vad spännande med RUL, det ska nog gå bra ska du se!!

• Sokkerkakan
    MrsCharlotte skrev 2010-02-08 21:07:52 följande:
    PRECIS så kände jag för ca 2 veckor sen. Jag hade varit på valpkurs och suttit länge på golvet, och när vi kom hem därifrån och jag gick ur bilen så kunde jag knappt gå för jag hade så ont i rumpbenet. Resten av kvällen gick jag och fick stödja mig på möbler och väggar för att ta mig framåt. Natten var också ett helvete men dagen efter gick det succesivt över, och nu känner jag bara av det nån gång ibland. Men det gjorde riktigt ont den där första gången.
    Låter exakt som mina besvär! Det konstiga är att vissa dagar får jag sådär ont och jag kan inte ens stödja på benet, får ta hjälp av möbler (eller sambon ) för att ta mig fram precis som du säger, och vissa nätter kan jag knappt förflytta mig i sängen..men andra dagar känner jag knappt av det alls. Idag har jag haft lite ont men absolut inte på samma sätt.. som tur är, illa om det kommer på jobbet.
    MrsCharlotte skrev 2010-02-08 21:15:58 följande:
    Idag har jag legat i sängen och gråtit i en timme när jag märkte att hunden har förstört en jättefin liten porslinsask med en sovande liten bebisängel på som jag fick av svärmor efter att Elliot gått bort.... är fortfarande jätteledsen och även om jag vet att det bara är en liten sak så kändes det som världens största grej... det kändes som om den lilla ängeln var Elliot och som om hans vingar ryckts bort från honom. Låter säkert löjligt men jag var helt förstörd, började sakna honom något fruktansvärt och var helt otröstlig. Nu är jag helt slut och ska sova strax. ska ju upp till jobbet imorgon så jag måste försöka få sova ordentligt så jag är på någorlunda gott humör imorgon.
    Åh jag vill bara krama om dig! HELT förståeligt och inte alls löjligt att du reagerade så.. Vad oturligt att hunden fick tag på just den där lilla asken. Kramar till dig!!
  • Sokkerkakan
    !"#¤%&!"¤%#

Nu är jag något bitter.. vill bara radera den här dagen! Först va jag tvungen att gå på möte när jag egentligen hade slutat och har därmed spenderat 11 timmar på jobbet idag..

Sen ramlade jag dessutom på vägen hem.. halkade (eftersom trottoarj-larna inte är plogade och är fulla med is och modd!) och ramlade hårt rakt på rumpan. Gjorde illa handleden lite, annars har jag inte ont nånstans men blir ändå nojjig.. är det farligt för fostret såhär tidigt (vecka 18) att ramla även om man inte ramlar på själva magen?

Igår tackade vi ja till en lägenhet som vi hade tittat på.. från början var vi på 20;e plats för lägenheten, men idag när jag loggar in för att se om turen var med oss upptäcker jag att en person (av de 19 som var före oss i kön) har tackat ja.. vi hamnade därmed på andra plats. Känns riktigt surt.. kan det aldrig få bli vår tur att få en lägenhet.

Synd om mig idag med andra ord.. Ledsen att ni behöver "lyssna" på mitt gnäll.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2